بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

💠ویژه /خشونت جنسی، بیماری جدید در بین برخی جوانان ایرانی‼️




🔴آمارهای منتشر شده نشان از افزایش ناگهانی   فروپاشی خانواده ها ،طلاق،تجاوز به عنف و خشونت جنسی در طی سالیان اخیر میدهد.


🔻هرچند خشونت جنسی از جمله جرایمی است که به دلیل حساسیت های بالای اجتماعی چندان آمار رسمی در مورد آن منتشر نمی شود؛ ضمن اینکه قطعا نمی توان تمام جرایم رخ داده در حوزه تجاوز به عنف را محدود به  آمار ارائه شده از سوی پلیس دانست زیرا ممکن است عده ای مورد آزار قرار گرفته باشند اما به دلیل حفظ آبرو  شرایط خانوادگی  و حساسیت موضوع مایل به شکایت و تشکیل پرونده قضایی نباشند.



🔻تجاوز به عنف و خشونت های جنسی نه صرفا علل روانشناختی دارند و نه فیزیولوژیک، چرا که خشونت و تجاوز بر آمده از بافت های فرهنگی و تاریخی جامعه و گروهی است که فرد در آن تنفس می کند. تا زمانی که نخبگان سیاسی و دولت اهمیت نیازهای اولیه افراد جامعه و تشکیل و خانواده و اشتغال و سالم سازی فضای فکری و فرهنگی جامعه و نقش موثر آن در بازتولید یا ممانعت از خشونت را نادیده بگیرند و به بازیهای سیاسی مشغول باشند همچنان شاهد چنین فجایعی هستیم.



🔻این مهم وظیفه جامعه شناسان و اندیشمندان و نخبگان غیر دولتی است که با فشار از پایین و عدم انکار واقعیت و عدم سکوت در برابر چنین فجایعی، سعی در طرح مسائل این چنینی داشته باشند. 


🔻افزایش سن ازدواج، تغییر سبک زندگی؛رواج شبکه های محرک ماهواره ای و مجازی، رواج روز افزون شبکه های اجتماعی و موبایلی فعال در زمینه خشونت جنسی غربیها در داخل،کم شدن تعهدات دینی و اجتماعی و عرفی،افزایش بیکاری و ناامیدی ازتشکیل خانواده سالم،فروپاشی اخلاقی و رواج محافل و جلسات خانوادگی و اجتماعی مختلط و محرک جنسی و ....در نتیجه همه این ها علل و عوامل شرایطی را ایجاد می کند که فرد تحت تاثیر غریزه جنسی دست به کنش هایی نا خواسته و نا آگاهانه می زند.


💠💠💠💠


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی