بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

آیت‎الله‎مکارم‎شیرازی: بیمناکم تجربه اندلس تکرار شود

امروز دشمن درصدد سست کردن اعتقادات مذهبی جوانان در جامعه است. بنابراین باید این پرسش کلیدی را مطرح نمود که آیا وقت آن نرسیده است که برنامه دقیقی برای مبارزه با این تهاجم دشمنان تنظیم کنیم، اینجانب از این بیمناکم که تجربه تلخ اندلس بار دیگر در کشور ما تکرار شود.


به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادداشتی از این مرجع تقلید با عنوان «الزامات و بایسته‌های پویایی نسل جوان» را منتشر کرده ‌است.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:


«بی‌شک در نظام اسلامی برخی آسیب‌های اجتماعی و دیگر چالش‌ها دامن گیر جوانان شده است، لیکن باید ریشه ‏یابی کرد، اگر بیکاری گریبانگیر نسل جوان‏ شده، باید ریشه‏ یابی کرد و سپس به دنبال معالجه رفت. هم چنین باید گفت؛ انرژی جوانی بسیار شگفت انگیز است و به نیرویی هدایت­گر و مراقب نیاز دارد. «همان طور که اگر سیلاب‌های عظیم و پراکنده، به وسیله سدهای بزرگ مهار شود و در مجرای معیّن و حساب شده‌ای به جریان بیفتد، می‌توان توربین‌های عظیم برق را به گردش درآورد، کشوری را روشن و سرزمین‌های وسیعی را سرسبز و خرم گرداند، همچنین این نیروی خلاق جوانی که در وجود جوانان نهفته است هم، می‌تواند جامعه‌هایی را روشن و محیط‌های بزرگی را آباد کند. که در ادامه مهم‌ترین راهبردهای تحقق این مسأله از نظر مخاطبان خواهد گذشت.


اضمحلال فکری جوانان؛ توطئۀ دشمنان اسلام


بدیهی است در دنیای امروز دست‌‏های مرموز دشمنان‏ حق و عدالت برای مسموم ساختن افکار نسل جوان‏ به وفور قابل مشاهده است، با اندک تأمل می‌توان دریافت که در عصر کنونی وسائل تبلیغاتی دشمن که از مجهز‌ترین و نیرومند‌ترین وسائل تبلیغاتی جهان است کوشش می‌‏‌کنند تا پایه‏‌های عقاید اسلامی را در افکار مسلمین، مخصوصاً نسل جوان ویران سازند، آن‌ها در این راه از هر گونه وسیله و هر کس در لباس­‌های «دانشمند، خاور‌شناس، مورخ، عالم علوم طبیعی، روزنامه ‏نگار و حتی بازیگران سینما» استفاده می‌‏‌کنند.


لذا هدف دشمنان اسلام این است که می‌خواهند نسل جوان را از ما بگیرند، و نقشه دشمنان خارجی در این زمینه کاملاً حساب شده است زیرا هرگاه جامعه، مخصوصاً نسل جوان در امواج فساد غرق شود هرگونه مقاومت در برابر هجوم بیگانه درهم شکسته خواهد شد و راه برای سلطه آن‌ها هموار می‌گردد.


هم چنین محاسبه دشمنان داخلی نیز همین گونه است، آن‌ها بهترین راه برای براندازی نظام را بی‌تفاوتی مردم نسبت به دین و ارزش‌های دینی دیده‌اند.


حال آنکه جوانان حامیان انقلاب و مبارزان در مقابل دشمن هستند، اما دشمنان می‌خواهند این‌ها را از ما بگیرند، امروز دشمن درصدد سست کردن اعتقادات مذهبی جوانان در جامعه است. لذا ما باید در این خصوص هوشیار باشیم و قدر جوانان را بدانیم.


بنابراین باید این پرسش کلیدی را مطرح نمود که آیا وقت آن نرسیده است که برنامه دقیقی برای مبارزه با این تهاجم دشمنان تنظیم کنیم، اینجانب از این بیمناکم که تجربه تلخ اندلس بار دیگر در کشور ما تکرار شود و مقاومت‌ها از میان برود و دشمن بر همه چیز مسلط گردد.


بدین ترتیب باید هشدار داد اگر دشمن در این زمینه موفق شود، دیگر چیزی از انقلاب و اسلام برای کشور باقی نمی‌ماند.


مدرنیته و تخریب مبانی اخلاقی جوانان


متأسفانه اخیراً حرکت تخریب مبانی اخلاقی و فساد جوانان دیده می‌شود که ممکن است این سیل بنیان کن همه چیز را با خود ببرد، از گسترش مواد مخدر گرفته تا پخش امواج بسیار مستهجن و بدآموز به صورت رایگان یا بسیار ارزان، و فعال شدن سایت‌های بسیار بدآموز اینترنتی و ماهواره‌ها و مطبوعات طرفدار آن‌ها و مسئله بدحجابی که به سوی بی‌حجابی پیش می‌روند و تشکیل مجالس جشن عروسی به صورت زمان طاغوت یا بد‌تر از آن و حتی آلوده کردن بعضی از مجالس عزاداری با آهنگ‌های ترانه‌ها و مانند آن، و مع الاسف فضا را به صورتی درآورده‌اند که امر به معروف و نهی از منکر عملاً در آن بسیار مشکل شده است و یک حالت انفعالی و مرعوبیت خطرناک جای آن را گرفته است.


حال اگر این جریان فقط اخلاق جامعه را هدف قرار می‌داد یک مصبیت بزرگ بود ولی مهم‌تر از آن اینکه قرائن و شواهد نشان می‌دهد که تمام این‌ها در راستای مذهب زدایی و عریان سازی از اعتقادات دینی و عقب زدن اسلام از متن جامعه است که یک فاجعه محسوب می‌شود.


به عنوان نمونه با توجه به افزایش استفاده جوانان از تلفن‌های همراه، وظیفه متولیان امر نسبت به این موضوع بسیار سنگین‌تر شده تا در مقابل این موج، خدای نکرده نوجوانان و جوانان به گمراهی کشیده نشوند.


دشمن سعی دارد با انواع ترفند‌ها همچون ایجاد شبهات، ترویج مفاسد اخلاقی و تهاجم فرهنگی و اعتیاد جوانان کشور را تحت تاثیر قرار دهد و با متمرکز کردن روی این حربه بر روی نسل جوان ما می‌خواهد آن‌ها را از اسلام و قرآن جدا کند و این امر می‌­ طلبد که دستگاه‌های مسئول از جوانان غافل نشوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی