بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

آنچه باید درباره فتح ایران توسط مسلمانان بدانیم

| پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷ ق.ظ | ۱ نظر

🔵 آنچه باید درباره فتح ایران توسط مسلمانان بدانیم 🔵


🔶 آیا میدانید نقطه شروع جنگ اعراب و ایران،⚔ توسط خود حکومت ساسانی بود؟ ایرانیان مسلمان شده شهرهای مرزی، مورد آزار و اذیت حکومت قرار گرفتند و سرکوب خونین قیام آنها، توسط ساسانیان باعث گسترده شدن نزاع شد و  حکومت ساسانی، لشکری عظیم برای جنگ مسلمانان تدارک دید.


✍ (Homa Katouzian, The Persians: Ancient, Mediaeval and Modern Iran, p.۶۵-۶۶,) 


🔶 آیا میدانید در اولین و معروفترین نبرد بین ساسانیان  و مسلمانان، یعنی جنگ قادسیه، پس از 4 روز جنگ و با کشته شدن 4 سردار بزرگ (پهلوان) ساسانی و بر اثر طوفان،پایتخت زمستانی ساسانی یعنی تیسفون (مدائن) فتح شد و یزدگرد سوم، شاه ایران، به جای مقاومت، فرار کرد.

✍( آناهیتا، پنجاه گفتار پورداود،۱۳۴۳: 377)


🔶 آیا میدانید در نبرد قادسیّه، چهارهزار ایرانی به سپاه عرب پیوستند. آنها با سخنرانی سلمان فارسی، شیفته برابری طلبی اسلام شدند و دست از جنگ کشیدند و در مدائن، با نان و خرما از سپاهیان مسلمان، پذیرایی کردند. 

✍(جعفریان, تاریخ تشیع در ایران: 113)


🔶 آیا میدانید ایرانیان که خسته از ظلم و ستم ساسانیان بودند، خودشان با کمک اعراب فرمانروایان ظالم و ناتوان خود را به زیر کشیدند؛ و حتی سران نظامی و شهری یزدگرد هم او را تنها گذاشتند. برخی شهرهای ایران همچون اصفهان و قزوین، بدون هیچ مقاومتی، سپاهیان مسلمان را پذیرفتند و تنها در برخی شهرها، از سوی اشراف و موبدان، مقاومتهایی صورت گرفت. 

✍(Homa Katouzian, Iranian History and Politics: p. 25)


🔶 آیا میدانید ضعف و ناتوانی ساسانیان بحدی رسیده بود که در ظرف ۴سال از قتل خسرو پرویز تا پادشاهی یزدگردسوم، ۱۲پادشاه به روی کار آمدند و با قتل یکدیگر کنار می رفتند.

✍(آژند، ایران باستان، 1385: 175)


🔶 آیا میدانید حکومت ساسانی مردم ایران را به 4طبقه تبعیض آمیز، تقسیم کرده بود، که هیچ کس حق نداشت از طبقه خود بالاتر رود. زمینهای کشاورزی، باغ ها و.. در انحصار اشراف و اعیان بود.  و بجز طبقه ممتاز، مردان، زنان و دختران، حتی حقّ خواندن و با سواد شدن را نداشتند.

✍(کریستن سن،ایران در زمان ساسانیان،1367: 118)


🔶 آیا میدانید یزدگرد سوم،نه بدست اعراب و مسلمانان و.. بلکه بدست آسیابانی ایرانی که از ستمهای او به ستوه آمده بود،کشته شد .


🔶 آیا میدانید بیشتر اغراق ها و بزرگنمایی های دروغ درباره جنایات اعراب در ایران، و حتی حضور حسنین(ع) به نقل از تاریخ طبری و امثال آنست، که از دروغگوترین مورخان تاریخ است و بیشتر روایان کتابش، اصلا وجود خارجی نداشته اند.


 🔶آیا میدانید ادعاهای اسلام ستیزان، همچون کتاب سوزی و ویرانی بناها و..⚒ توسط مسلمانان، هیچ منبع معتبری ندارد و علاوه بر دهها آتشکده و ابنیه تاریخی و .. هنوز که هنوز است حتی کاخ یزدگرد (طاق کسری) باقی مانده.

✍(زرین کوب، کارنامه اسلام، ص ۱۶)


🔶 آیا میدانید خلفا مخالف مسلمان شدن ایرانیان بودند، چون دیگر نمیتوانستند از آنها جزیه (مالیات اسلامی) بگیرند و حدود 400 سال طول کشید تا اسلام در سراسر ایران پذیرفته شد و ایرانیان هرگز با زور شمشیر،  مسلمان نشدند.


🔶 آیا میدانید اگر بنا باشد تنها این وقایع را، معیارعرب ستیزی قرار دهیم پس ما هم باید منفور اعراب باشیم چرا که جنگهایی علیه آنان داشتیم، 👈خسروپرویز به خاطر تصاحب یک زن زیبارو، 12هزار سپاهی را به حیره عراق برد، پدر دختر را کشت، ولی مردم مقاومت کردند و او را شکست دادند.


🔶 آیا میدانید پادشاهان ایران با کشورها و ملتهای مختلف،از ترکها گرفته تا رومیها و یونانیها و روسها و هندوها و... صدها جنگ داشته اند،که اگر بخواهیم بخاطر آنها، به ملتهای کنونی شان کینه بورزیم، دیگر ملتی نمیماند که با آن دوست باشیم؟!

و ضمنا ما وکیل مدافع اعمال و ستمهای پادشاهان مان نیستیم.


🔶 آیا میدانید اسلام ستیزها، بر جنگ (یا همان فتح) ایران توسط مسلمین تمرکز میکنند تا با زنده کردن جنگ عرب و عجم و تحریک حس نژادپرستی، ما را نسبت به اسلام و مسلمانان، بدبین کنند، سرگرم نزاعهای داخلی شویم و از دشمنان اصلی خود (اسرائیل و امریکا) غافل شویم.


🔶 آیا میدانید شکست نظامی ساسانیان، برای ایرانیان آزادی به ارمغان آورد. پس از اسلام، نخبگان ایرانی ظهور کردند که به شکل گرفتن و گسترش تمدن جهانی اسلام کمک نمودند.


آیا میدانید اگر اسلام وارد ایران نشده بود، معلوم نیست ما تا چندین قرن، حتی سواد نداشتیم،چه رسد به دانشمندان پرشمار و یک تمدن پیشرفته.



نظرات  (۱)

عالی بود.واقعا چه جنایتها علیه بشریت نکردیم ولی یه قورت و نیم ما باقی مونده.تازه حمله به ارابیا یا عربیا قبطیهای حجاز که تمدن اردن پترا را رقم زده بودند را نیز اضافه کنید.از این همه نژاد پرستی که ما به عربها داریم متنفرم.انسان هم ارزوست
پاسخ:
سپاس از لطف شما
این دیدگاه منطقی شما و طرز فکر غیرنژادپرستانه شما واقعا تحسین بر انگیزه اسم آزاد مرد به حق که شایسته شماست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی