بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

تبعات و مضرات اقتصادی تفاهم با ‌FATF

| شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر



مهدیار اسماعیلی درباره تبعات تفاهم با ‌FATF اظهار کرد: 


تفاهم با ‌FATF مثل این است که عابربانک خود را به دشمن بدهید تا برای آن رمز انتخاب کند. شما برای سلول‌های بنیادی چقدر هزینه کردید؟ در فناوری نانو از کدام نهاد حمایت کردید و چگونه برنامه‌ریزی کردید که چنین دستاوردی برایتان داشت؟ در رویان چه  کار کردید که پیشرفت کردید؟ او در لوای نظارت بر پولشویی از اینها مطلع می‌شود.

وی درباره ‌FATF گفت: در دنیا یک کارگروه بین‌المللی وجود دارد که وقتی احساس می‌کند در کشوری پولشویی انجام شده ورود کرده و اصطلاحا مچ آنها را می‌گیرد و تمرکز آن بر روی رفتارهای تروریستی است. در واقع بر دولت‌ها نظارت می‌کند که درآمدشان را به کارهای تروریستی اختصاص ندهند. آنها این نظارت را باید علیه عربستان، ترکیه و بحرین و قبل‌تر از اینها آمریکا انجام بدهند که در حوزه پولشویی و حمایت از تروریسم جهانی دامنشان از همه ناپاک‌تر است.

این اقتصاددان درباره مضرات اقتصادی تفاهم با ‌FATF تصریح کرد: وقتی کالبد عریان جریان گردش اقتصادی کشور را در اختیار کسانی قرار می‌دهید که سه دهه شما را تحریم کردند دقیقا مشخص می‌شود که کدام شرکت‌ها و سازمان‌های مالی بیشترین نقش را در توسعه اقتصاد کشور دارند. مثلا فلان شرکت خودروساز چندهزار حساب دارد و چند هزار حساب شرکت‌های قطعه‌سازی که کنارش هستند دارند با او کار می‌کنند. مثلا در مورد شرکت ایران خودرو می‌فهمند اگر فلان حساب مادر را در شرکت ساپکو تحریم کنند کل ایران خودرو فلج می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: مشخص است کسی که به خود جرأت داده تمامی حسابهای ایران را بلوکه کند تا نتوانیم کار کنیم اگر این بار خواسته باشد تحریم کند، بسیار آسانتر فقط همان شرکتهای حیاتی را تحریم می‌کند و با بستن دو سه حساب مادر یکباره بر معیشت یک میلیون نفر در کشور قفل می‌اندازد. حالا این ساپکو فقط یک مثال است.  شرکت‌هایی به این شکل زیاد داریم؛ شرکت ملی نفت، مپنا و... مثلا وزارت راه برای توسعه حمل و نقل چه راهی را طی کرده است؟! مترو را چگونه ساختند؟ از کدام کشورها تاسیسات خریدند؟ اگر این حسابها عریان باشد، این بار اگر خواسته باشند تحریم کنند، اتفاقی که طی سه سال افتاد تا دایره تحریمهای ایران تکمیل شود در طی مدتی کوتاهتر از یک سال با بستن چهار پنج شریان اصلی اقتصاد رخ خواهد داد.

وی افزود: این اتفاق همه مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ نانوا مشتری نخواهد داشت؛ کشاورز کودش تحریم می‌شود. راننده تاکسی کارش گره می‌خورد چون ساپکو با مشکل روبه‌رو شده است. همه مشاغل قفل می‌شود. اگر از عمق این فاجعه باخبر بودیم چهاربرابر جنجالی  که در مورد فیش حقوقی رخ داد در این مورد رخ می‌داد. این به شدت اقتصاد مقاومتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اصلا پنبه آن را می‌زند.

این اقتصاددان در مورد اینکه «‌FATF» از اساس با اقتصاد مقاومتی ناسازگار است توضیح داد: اقتصاد مقاومتی یعنی ما به دشمن خود اطمینان نداریم. ما در جدال اقتصادی با دشمن عملا در حالت جنگ قرار داریم. همچنان که جنگ نیاز به اتاق جنگ و قرارگاه فرماندهی دارد، ما در اقتصاد هم نیاز به چنین اتاق جنگی داریم که در آنجا اطلاعات عملیات بیاید تحلیل شود و متناسب با شرایط موجود بهترین برنامه تدوین شود. آیا شما اتاق اطلاعات عملیات خود را در اختیار دشمن قرار می‌دهید تا از اطلاعات آن باخبر شود؟ شما اگر این اطلاعات را در اختیارش قرار دهید از برنامه‌های آینده‌تان و میزان هزینه‌‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید باخبر می‌شود. مقام معظم رهبری فرمودند که ما در جنگ اقتصادی هستیم. همان طور که جهاد نظامی اتاق عملیات می‌خواهد جنگ اقتصادی نیز اتاق عملیات می‌خواهد. اتاق عملیات ما در جنگ اقتصادی ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی است. مهم‌ترین کار این ستاد این است که اجازه ندهد برنامه‌های ما به بیرون درز کند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی