بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

چرا دی ان ای انسان و شامپانزه به هم شبیه است

| چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر



⁉️ سوال ➖➖➖➖➖➖➖➖


❓ چرا DNA انسان و شامپانزه به هم شبیه است؟

❓ این شباهت نشان دهنده ی چیست؟

❓ اگر DNA انسان و شامپانزه به هم شبیه است پس دلیل وجود تفاوت های بسیار زیاد جسمی و ذهنی بین آنها چیست؟



 پاسخ ➖➖➖➖➖➖➖➖


 دکتر (Georgia Purdom) متخصص ژنتیک مولکولی و پروفسور زیست شناسی و عضو جامعه ی زیست شناسی سلولی آمریکا و همچنین عضو جامعه ی میکروب شناسی آمریکا در پاسخ به این سوال گفت :


❶ بسیاری از افراد بی اطلاع هستند که این درصد شباهت DNA بین انسان و شامپانزه، مربوط به مناطقی از DNA است که به ساخت پروتئین منجر میشوند. 


❷ واضح است که اگر یک پروتئین در یک ارگانیسم(مثلا انسان) عملکرد خاصی را ایفا کند، همان پروتئین باید همان عملکرد را در بقیه ارگانیسم ها( مثل شامپانزه) نیز انجام دهد.


❸ این موضوع می تواند نشان دهنده ی وجود یک طراح هوشمند مشترک بین انسان و شامپانزه باشد ( دلیل شباهت DNA بین انسان و شامپانزه میتواند این باشد که هر دو گونه توسط یه خالق یکسان طراحی شده اند).


❹ همچنین بسیاری از توالی DNA عملکردی ناشناخته دارند و قبلا تا حد زیادی فاقد اهمیت در نظر گرفته میشدند و به عنوان DNA به درد نخور( junk DNA ) نامیده می شدند با این حال، شواهد به دست آمده نشان میدهند که این DNA به اصطلاح به درد نخور نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و درون این "DNA " تفاوت زیادی بین انسان و شمپانزه است.


❺ علاوه بر این تفاوت های جالب دیگر بین ژنوم انسان و شمپانزه وجود داره که اغلب گزارش نشده است، مثلا اندازه ی DNA شمپانزه 12 درصد بزرگتر از آنچه که در انسان است می باشد. 

همچنین شامپانزه ها 23 کروموزوم و انسان ها تنها 22کروموزوم دارند .

(به جز کروموزومهای جنسی برای هر دو گونه) و....


❻ بنابراین، دلیل تفاوت های جسمی و ذهنی بین انسان و شامپانزه با توجه به تفاوت در هدف و عملکرد این به اصطلاح DNA به درد نخور قابل جستجوست.


 فهم و درک این موضوع ما را نسبت به پیچیدگی های خالق و خلقت DNA آگاه تر 

می کند.


💻 منبع:

https://answersingenesis.org/genetics/dna-similarities/if-human-and-chimp-dna-are-so-similar-why-differences/


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی