بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)


استاد حسن عباسی روز شنبه – ۱۵ آبان ۹۵ – در مراسم رونمایی از آخرین محصول «مرکز مستند سوره» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، پیرامون این فیلم گفت: در مستند «قصه فیل و الاغ» که نماد دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات است، دوستان مستندساز ابعاد و چگونگی اینکه در آمریکا فقط این دو حزب می توانند شرکت کنند را بررسی کرده اند.

وی افزود: در بخشی تکان دهنده در این مستند نشان داده می شود دونالد ترامپ نماینده جمهوری خواه می گوید: «رویای آمریکایی مرده است» و یکی از میان جمعیت فریاد می زند: «اون رو برگردون» و ترامپ می گوید: اون رو قوی‌تر از گذشته خواهیم ساخت.

دکتر عباسی ادامه داد: رویای آمریکایی در واقع افق و چشم انداز عمیقی است که آمریکا برای مردمش تدارک دید و امروز آن رویا مرده است و دستگاه عظیم تبلیغاتی هالیوود، نظام علمی و فرهنگی آمریکا و سیستم اقتصادی همواره به دنبال یک مفهوم بوده است و آن هم رویای آمریکایی است.

عباسی با اشاره به اینکه هر ملتی برای خود رویایی دارد، گفت: اگر هدف شما عمیق باشد و شما با جلو رفتن در آن به انتهایش نرسید، رویای شما زنده است؛ اما اگر به انتهای رویای خود رسیدید، پس از مدتی زندگی به شدت ملال آور می شود و رویای شما می میرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: به عنوان مثال افق دور یک شخص شیعه، مهدویت و مسائل اخروی است و با جلو رفتن زمان توجه‌اش به این مسائل بیشتر می شود و مسائل اخروی درجه اهمیت بیشتری برای او می یابد که در جامعه آمریکایی، رویاها امروز مرده اند.

به گفته دکتر حسن عباسی اهمیت این جمله ترامپ آنقدر زیاد است که کتاب‌ها و فیلم های زیادی در مورد آن ساخته شده است و این موضوع به ما این درس را می دهد که رویای ایرانی و اسلامی را با چه خصوصیاتی ترسیم کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع مستند «قصه فیل و الاغ» در این چند روزه که نتایج انتخابات آمریکا روشن می شود حکایت از این دارد که نظام سیاسی آمریکا به بن بست رسیده است و از این رو درس های زیادی برای ما دارد و نکته اش اینجاست که ما چطور از این درس ها برای نجات جامعه خودمان استفاده کنیم .

وی افزود: راه نجات ما این است که به قرآن و اهل بیت(ع) برگردیم. به عنوان نمونه چند روز دیگر مراسم راهپیمایی اربعین شروع می شود، این مغناطیس و سازوکار عظیم اربعین چه می کند که این همه جمعیت به کربلا سرازیر می شوند؟ اگر به قرآن و معصومین رجوع کنیم، باور کنید می تواند راه نجات ما باشد.

دکتر عباسی با اشاره به شرایط تحقق رویای ایرانی و اسلامی گفت:  اگر ما می توانیم را از دل قرآن و اهل بیت فهمیدیم و تلاش کردیم تئوری‌ها را از دل قرآن و منابع معصومین استخراج کنیم، رویای ایرانی و اسلامی به سرعت شکل خواهد گرفت و این خلاء پر خواهد شد.

عباسی ادامه داد: طبق گفته مراکز مطالعات استراتژیک آمریکایی، تمدن ایالات متحده رو به افول است و رویای آمریکایی مرده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در مورد ادعای ترامپ در مورد زنده کردن رویای آمریکایی گفت: یک شخصیت مرده هیچ وقت نمی تواند مرده دیگری را زنده کند. ترامپ خودش زاییده آن تفکر منحط است و نمی تواند برای زنده شدن یک تفکر مرده کاری کند.

دکتر عباسی اضافه کرد: خوشبختانه جوانان ما قدرت این را دارند با استفاده از ابزار هنر، حق و باطل را تبیین کنند و وضعیت فرهنگی جامعه را ارتقا دهند و این اتفاق در مستند «قصه فیل و الاغ» صورت گرفته است.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری

نشست بررسی فیلم مستند «قصه فیل و الاغ» با حضور حسن عباسی کارشناس و استراتژیست در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این نشست عباسی با تبریک روز دانش‌آموز و در آستانه روز دانشجو گفت: موضوع مستند قصه فیل و الاغ حکایت نظام دوحزبی است که با المان‌ حیوانات سیاسی در آمریکا به بن‌بست رسیده است. کشوری که خود را مهد دموکراسی می‌داند، تنها دو حزب در آن رشد می‌کند و در هر مقطعی از زمان حزب سومی شکل بگیرد، هیچ‌گاه نمی‌تواند ارتقا یافته و خودی نشان دهد.

در شرایطی گفتیم این دو حزب به بن‌بست رسیده‌اند که دونالد ترامپ مدعی است قصد دارد رویای آمریکایی که مرده است را دوباره احیا کند. این در شرایطی است که ترامپ خود محصول این حزب ورشکسته و سرمایه‌داری ورشکسته است. یک جسد مرده نمی‌تواند مرده دیگری را احیا کند.

وی در ادامه نشست به این مهم اشاره کرد ما باید از این نوع نگاه درس بگیریم و به قرآن و ائمه بازگردیم، این سازوکار مغناطیسی که در پیاده‌روی اربعین وجود دارد با دنیای اسلام و جهان چه می‌کند؟ ما باید به نظرات اسلام و قرآن بازگردیم و در مقابل رویای آمریکایی، رویای ایرانی اسلامی را تحقق ببخشیم. ما از اینکه تمدنی فرو بپاشد خوشنود نیستیم، اما مرکز مطالعات استراتژیک آمریکا و بیش از ۱۳۰۰ تئوریسین از مرگ رویای آمریکایی خبر می‌دهند و فروپاشی سرمایه‌داری و لیبرالیسم، چگونه است که ما به سراغ مصرف‌گرایی در جامعه می‌رویم و آن رویا را در جامعه ایرانی ـ اسلامی پیاده می‌کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: بدهی آمریکا تا سال ۲۰۵۰ ادامه خواهد داشت و ریچارد واتسون برای حل معضل بدهی در آمریکا این راه را ارائه داده، باید به نظام مالی اسلامی مراجعه کنیم. این در شرایطی است که نظام بانکی ما از نظام ربوی نشأت می‌گیرد و ما خودمان از نظام مالی اسلامی استفاده نمی‌کنیم و از سازوکار منحط خانواده یهودی که در ایتالیا بانک را ابداع کردند، بهره می‌بریم. متأسفانه اساتید ما نیز این نوع نظام را قبول دارند و در مقابل مراجع عظام قرار گرفته و نگاه آنها را به عنوان نگاه برگرفته از القائات عوام می‌خوانند. نسل امروز باید این مباحث را رصد کند، دموکراسی آمریکایی سقوط کرده و این را تئوریسین‌های آن‌ها ابراز می‌کنند.

عباسی ادامه داد: برای مسلمان مهدویت و ظهور مهم است و به امید ظهور، حیات دنیوی و اخروی خود را رقم می‌زند، اما متأسفانه حقوق بشری که توسط دولت‌هایی چون آمریکا نوشته شده، نقل می‌شود و این یک پارادوکسیکال را تشکیل می‌دهد. خلق پول بدون پشتوانه رباست و این را هم تئوریسین‌های اقتصاد به آن اشاره دارند و هم ما به آن معتقد هستیم.

این استراتژیست و کارشناس سینما تأکید کرد: هر نوع فسادی ازجمله فساد اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و مالی معلول لیبرالیسم است که متأسفانه در کشور ما هم رواج پیدا کرده. چرا همه اختلاس مالی در بانک که اساس آن را خانواده‌ای یهودی ایجاد کردند، شکل می‌گیرد. باید به این فرمایش رهبر انقلاب توجه کنیم، زمانی که ایشان تأکید کردند سروری و آقایی دلار را بشکنید، چرا ایشان به نیروهای انقلابی و فرماندهان سپاه اشاره داشتند؟

وی در خاتمه به این مهم تأکید کرد: اگر بخواهیم به سبک زندگی ایرانی ـ‌ اسلامی که رویای ایرانی ـ اسلامی ماست، توجه کنیم، باید نظام بانکی ربوی را از خود دور کنیم و از ارزش‌های آمریکایی که در همه جای دنیا اشاعه یافته – ازجمله رنگ قرمز و آبی متعلق به دو حزب آمریکاست و در کشورهای مختلف به آن توجه شده، ازجمله در کشور ما پیش از انقلاب دو روزنامه «کیهان و اطلاعات» دو تیم، دو حزب وجود داشت – بپرهیزیم.

منبع: خبرگزاری فارس


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی