بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

رابطه کندی و اسرائیل

| چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

 کندی و اسرائیل



 به فاصله کوتاهی پس از اینکه کندی رئیس جمهور شد، اسرائیل و گروه فشار آمریکایی آن، رفته‌رفته متوجه موضع کندی در قبال مناقشه اعراب و اسرائیل شدند. 


.دست‌کم می‌توان گفت که اسرائیل از این وضعیت خرسند نبود و فشار بر کاخ سفید را به یاری حامیانش در کنگره که بیشتر آنان به دلیل کمک‌های مالی انتخاباتی و نفوذ سیاسی وابسته به حمایت‌های گروه فشار اسرائیل بودند، آغاز کرد.



 جان اف کندی بدون هرگونه ابهام به اسرائیل تفهیم کرد که قصد دارد در هر شرایطی به منافع آمریکا و نه منافع اسرائیل، توجه کند.شدت گرفتن مسائلی از این دست و اختلاف میان کندی و مقامات اسرائیل، زمینه را برای اختلاف هر دو طرف بر سر مسئله جنجال برانگیزتری فراهم کرد که آن عزم اسرائیل در ساخت بمب اتمی بود. 


 اسرائیل در طول دهه پیش از ریاست جمهوری کندی برنامه هسته‌ای خود را پیش برده بود و همواره تأکید می‌کرد که برنامه هسته‌ایش صلح آمیز است. ولی حقایق هدف متفاوتی را اثبات می‌کرد.



کندی پس از ورود به کاخ سفید مصمم بود مانع توسعه تسلیحات اتمی اسرائیل شود و قرار بود این مسئله از جمله دستور کارهای اصلی دولت وی باشد. 


 کندی از همان ابتدای تصدی ریاست جمهوری تضاد شدیدی با دولت اسرائیل داشت. تضادی که بسیاری پایان آن را مرگ وی در دالاس می‌دانند.سرانجام کندی و خاندانش، سرانجام رئیس جمهوری بود که سیاست‌هایش به تعارض با اسرائیل منجر شده بود. 


 پرونده خانواده کندی که رسانه‌های آمریکا آن را "خانواده‌ای نفرین شده" می‌خوانند، با مرگ برادران جان و رابرت اف کندی، مرگ مشکوک همسر رابرت و دو فرزندش و مرگ همسر جان اف کندی و فرزندش بسته شد و هیچگاه سازمان‌های اطلاعاتی و گروه‌های فشار اسرائیل اجازه انتشار جزئیاتی از این پرونده را ندادند.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی