بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

توهم داروینیسم

| پنجشنبه, ۹ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

   توهم داروینیسم

 نویسنده:بن هابرینک


 انتظار داروین هرگز تحقق پیدا نکرد. به رغم میلیاردها نمونه فسیلی که تا کنون از عجیب و غریب ترین انواع گیاهی و جانوری پیدا شده است، تا به حال هیچ حلقه میانین یا گونه انتقالی کشف نشده است . گاه گیاهان و جانورانی یافت می شوند که به نظر می رسد حد وسط دو گروه می باشند،اما این بدان خاطر است که در جهانِ فسیلی گونه ها و گروه های بیشتری نسبت به زمان ما می زیسته اند.

 از این رو بسیاری از فسیل ها با گروه های موجود در زمان ما تناسبی ندارند. اما اگر نمونه های به اصطلاح انتقالی را از نزدیک مورد مطالعه قرار دهیم،در می یابیم که گیاهان و جانوران کاملا متفاوت و کاملا تکامل یافته ای هستند.


  تکامل گرایان طراز اول در نشریات تخصصی خود می نویسند:

  فسیل ثبت شده است ..

تقریبا به طرزی مهار نشدنی غنی شده است..

با این وجود فسیل ثبت شده اساسا از شکافها تشکیل شده است و شکافها واقعی اند و با شکافهایی که ما در جهان کنونی می یابیم برابری می کنند.


  پروفسور الدریجِ مشهور اعتراف می کند که: 

ما دیرینه شناسان همواره گفته ایم که تاریخ حیات از اصل دگر دیسیِ تدریجےِ گونه ها حمایت می کند،در حالی که می دانیم این طور نیست.


از آنجایی که بسیاری از پیروان نظریه تکامل اقرار کرده اند که شکافها واقعی هستند و پیشرفت تدریجی حیات نا ممکن می باشد،آنان می کوشند تا همه جور نظریه ای از خودشان ببافند تا آموزه خود را به کرسی بنشانند.

چند دهه پیش برخی به تکامل جهشی معتقد بودند. به نظر ایشان نخستین نمونه از یک گونه جدید به طور ناگهانی پا به عرصه وجود می گذارد،درست مانند اندامی جدید یا حتی گاه گونه ای جدید متولد می شود. شکل اغراق آمیز این نظریه چنین می شود:

یک خزنده تخم می گذارد و یک پرنده از آن تخم بیرون می آید این ایده مضحک"هیولا های امیدوار" حتی از نظریه تکامل تدریجی که داروین بدان باور داشت نیز ناممکن تر است.

وانگهی،این هیولاهای امیدوار کجا باید جفتی مناسب برای بقای نسل خویش بیابند؟

امروزه بسیاری از زیست شناسان بر آنند که تکامل با دوره های طولانی وقفه و در پی آن فوران ناگهانی تکامل در دوره زمانی کوتاه روی داده است. این نظریه به موازنه منقطع معروف است. به عقیده پیروان این نظریه همین وجود دوره های طولانی فترت یا وقفه است که نیافتن حلقه های میانین یا انتقالی میان انواع پایه و اینکه چرادیگر در زمان خود شاهد تکامل نیستیم را توجیه می کند.


بر طبق آخرین گزارش،مردم به طور فزاینده ای به این باور گرایش می یابند که حیات مثلا به شکل مولکول های ارگانیک از فضا فرو افتاده،درست مانند آنچه که در مورد شهاب سنگ ها اتفاق می افتد. این یقینا چیزی جز یک معجزه نمی تواند باشد!

  اما .. اگر خواستگاه حیات از سیاره دیگری بود، باز همین مسایل مربوط به زمان و تصادف پا برجا باقی می ماند،از چه زمانی حیات برروی زمین پدیدار گردید. پس این هم نمی تواند جواب گو باشد


منبع: نقد اِلــحاد و آتِــئیسم 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی