بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)



 هاوارد اسمیت(استاد ارشد فیزیک نجومی دانشگاه هاروارد و رئیس سابق دپارتمان نجوم در موزه‌ی ملی هوا-فضا و ستاره شناس ناظر در ناسا) در مصاحبه‌ای که کمتر از دو ماه پیش(25 نوامبر 2016) با واشنگتون پست انجام داد, دیدگاه رایج خداناباوران و به خصوص استفن هاوکینگ را به چالش کشید.




✍ دیدگاه رایج خداناباوران این است که زمین و ساکنان آن صرفا محصول یک بازی اعداد(تصادفات کیهانی) است یا همانگونه که استفن هاوکینگ ادعا کرده بود, نژاد انسان صرفا یک تفاله‌ی شیمیایی در یک سیاره  با اندازه‌ی متوسط است. هاوارد اسمیت در این مصاحبه این دیدگاه را رد و اعلام کرد:



🔹شواهد کیهانی که در سال‌های اخیر بدست آمده, از جمله کیهان شناسی بیگ بنگ(انفجار بزرگ) و بررسی سیاره‌های فرا خورشیدی نشان داده‌اند  که سیاره‌ی زمین در جهان ویژه و خاص است و همچنین به وجود آمدن انسان‌ها در زمین هدفمند است. جهان فراتر از مجموعه‌ای از تصادفات شانسی است و به نظر میرسد که بسیار بی‌عیب و نقص و کامل برای زندگی تنظیم شده است. پاسخ تکراری و غیرعلمی برخی از فیزیک‌دانان این است که ممکن است تعداد بی شماری جهان وجود داشته باشد و ما در یکی از این جهان‌ها باشیم. اما همانگونه که فلاسفه‌ی مدرن از جمله توماس ناگل و فیزیکدانان کوانتومی پیشرو مانند جان ویلر استدلال کردند, موجودات هوشمند باید به نحوی هدفمند توسط این جهان که به طور دقیق تنظیم شده است, هدایت شده باشد.




🔻هاوارد اسمیت همچنین اعلام کرد:



بشریت بسیار نادرتر از آن است که قبلا تصور میشد واحتمالا ما(انسان‌ها) تنها هستیم و احتمال وجود هوش فرا زمینی بسیار کمتر از گذشته شده است. برخی از همکاران من از جمله هاوکینگ میگوید که نمیتواند باور کنند که همه‌ی جهان فقط برای ما خلق شده است اما مشاهدات ما تا کنون نه تنها تایید کننده‌ی دیدگاه آن‌ها نیست, بلکه نشان دهنده‌ی وجود یک هدف کیهانی برای ما(انسان‌ها) است.




📚لینک مصاحبه ی هاوارد اسمیت ستاره شناس ناظر ناسا و استاد ارشد دانشگاه هاروارد با واشنگتون پست:


https://www.washingtonpost.com/opinions/humanity-is-cosmically-special-heres-how-we-know/2016/11/25/cd327520-b0cc-11e6-8616-52b15787add0_story.html?utm_term=.134d6a444f72



🔻لینگ خبر در CNS News آمریکا:

http://www.cnsnews.com/commentary/eric-metaxas/humanity-no-cosmic-accident-science-shows-were-far-ordinary



🔹لینک خبر در Daily Wire:


http://www.dailywire.com/news/11216/harvard-astrophysicist-challenges-atheists-earth-amanda-prestigiacomo



حقیقت جویان



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی