بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

جامع‌ترین پاسخ به موضوع شراب و پایانی بر همه‌ی ادعاها در این زمینه



در این متن با استفاده از معتبرترین منابع علمی جهان عظمت قرآن را درباره‌ی موضوع شراب ثابت خواهیم کرد. در ابتدا باید بدانیم قرآن درباره‌ی شراب چه گفته است؟ خداوند در مورد شراب به پیامبر(ص) اعلام میکند:



از تو درباره‌ی شراب و قمار میپرسند. بگو در آن‌ها گناه بزرگی است و منافعی هم برای مردم در بر دارند. اما گناه آن‌ها از سودشان بیشتر است. (سوره ی بقره آیه 219)



✍ همانگونه که مشاهده میکنید خداوند اعلام کرده است که در شراب هم فوایدی وجود دارد و هم ضررهایی, اما ضررها از فواید آن بیشتر است. در واقع اگه دانشمندان فقط در شراب فواید دیدند و هیچ ضرری ندیدند, با قرآن در تناقض است. همچنین اگر دانشمندان در شراب فقط ضرر دیدند و هیچ فایده‌ای ندیدند باز هم با قرآن در تناقض است. تنها در صورتی جمله‌ی قرآن صد در صد درست است که دانشمندان در شراب هم فوایدی پیدا کنند و هم ضررهایی, به طوری که ضررها بیشتر از فواید باشد.



🔹در مورد فواید به عنوان مثال سال 2002 سایت علمی Science Daily اعلام کردند مصرف شراب به نظر میرسد که برای ریه‌ها مفید است.


https://www.sciencedaily.com/releases/2002/05/020521072618.htm



و یا سال 2000 و 2005 ژورنال نیچر در مقاله‌هایی اعلام کرد که مصرف شراب ممکن است در کاهش حمله‌ی قلبی بانوان و کاهش زوال ادراک تاثیر داشته باشد:


http://www.nature.com/news/2000/000511/full/news000511-4.html


http://www.nature.com/news/2005/050117/full/news050117-10.html




🎓 پس تا اینجا نیمه‌ی اول جمله‌ی قرآن که اعلام کرده بود در شراب فوایدی است کاملا تایید شده است. اکنون به سراغ نیمه‌ی دوم میرویم. "سازمان‌ اعتیاد آمریکا" در مورد ضررهای مصرف شراب اعلام کرد:



مصرف متعادل و گاه گاه شراب به طور خلاصه باعث موارد زیر میشود


1: اختلال در حافظه


2: خاموشی(در مغز)


3: بی مبالاتی


4: اختلال در تصمیم‌گیری




مصرف همیشگی و یا مصرف زیاد شراب به طور خلاصه باعث موارد زیر میشود


1: کاهش اندازه ی مغز


2: ناتوانی در تفکر انتزاعی


3: از دست دادن توانایی ادراک بصری


4: سندروم ورنیکه کورساکوف( علائم این سندروم شامل گیجی و پریشانی روانی, فلج اعصاب حرکتی چشم, عدم توانایی راه رفتن و... است)


5: از دست دادن حافظه


6: از دست دادن دامنه‌‌ی حواس و دقت



 لینک سازمان اعتیاد آمریکا که ضررهای مصرف شراب را بیان کرده است


http://americanaddictioncenters.org/alcoholism-treatment/mental-effects/



سایت علمی live science اواسط 2016 اعلام کرد که مصرف شراب باعث هفت نوع سرطان میشود


http://www.livescience.com/55497-does-alcohol-cause-cancer.html



"آکادمی سرطان آمریکا" اعلام کرد که بعضی از افراد چنین می‌اندیشند که فقط مصرف زیاد شراب مضر است, اما مصرف شراب با سرطان معده, سرطان دهان و حنجره, سرطان کبد و مری, سرطان کلون و رکتوم, سرطان پستان, سرطان دهان و سرطان پانکراس رابطه‌ی مستقیم دارد


https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/diet-physical-activity/alcohol-use-and-cancer.html



"انجمن تحقیقات سرطان بریتانیا" اعلام کرد هیچ محدوده‌ی امنی برای مصرف شراب وجود ندارد و مصرف شراب به هر میزانی با افزایش خطر سرطان رابطه‌ی مستقیم دارد


http://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/causes-of-cancer/alcohol-and-cancer/how-alcohol-causes-cancer



"موسسه‌ی ملی سرطان" آمریکا نیز اعلام کرد که در گذشته تصور میشد در شراب قرمز خواص ضد سرطان وجود دارد اما اکنون مشخص شده است که برخلاف تصور گذشته حتی شراب قرمز نیز با سرطان رابطه‌ی مستقیم دارد


https://www.cancer.gov/about-cancer/causes-prevention/risk/alcohol/alcohol-fact-sheet



🔹سایت علمی science alert نیز سال 2016 اعلام کرد که مصرف شراب به هر میزانی حتی به میزان کم, نه تنها عامل سرطان کبد است, بلکه عامل 6 نوع سرطان دیگر نیز است👇


http://www.sciencealert.com/alcohol-can-cause-sevenforms-of-cancer-new-analysis-finds



مقاله‌ی منتشر شده در ncbi (اواخر 2016) رسما اعلام کرد که شراب عامل سرطان است


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27442501



✍ همان‌گونه که مشاهده کردید نیمه‌ی دوم جمله‌ی قرآن نیز صد در صد و بدون هیچ شکی درست است و در مصرف شراب ضررهای فراوانی است و این ضررها بیشتر از فواید آن است. آیا این عظمت قرآن را اثبات نمیکند؟


لازم به ذکر است که قرآن به هیچ وجه مخالف استفاده‌ی دارویی از هیچ چیزی در طبیعت نیست. از این رو فقهای اسلامی با استناد به قواعد اصول فقه - که از قرآن و سنت  اخذ شده – از جمله قاعده‌ی مهم "الضروریات تبیح المحظورات" مواردی که ممنوع هستند در شرایط اضطراری با شرایط و ضوابط خاصی مباح می‌شوند.


منبع:رد شبهات ملحدین



نظرات  (۳)

اگر این اطلاعات واقعیت داره چرا منابعش رو بطور واضح بدون زحمت دراختیار قرارنمیدین تا همه استفاده کنند. هیچ کدوم از لینکها باز نمیشه.
پاسخ:
منابع تمام مطالب از معتبرترین سایتهای علمی جهان قرار داده شده و تمامی لینک ها هم باز میشن 
سلام عزیزم آرین لینک رو خواندم گفته شده بعید میدانیم که شراب دلیل واقعی سرطان باشد ولی به ۷ سایت بدن آسیب میرساند با تحریک اندامها یعنی نقاطی و در کل ۵/۸ مرگ و میر سرطانی ناشی از مصرف شراب است. اگر آب هم زیاد بخوری مریض میشی.
دروغ میگید مثل سگ. البته سگ هیچوقت دروغ نمیگه و ذاتش از شما حالص تر و بی آلایش تره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی