بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

دانشگاه هاروارد گوشه‌ای از عظمت عدالت‌خواهی قرآن را به تمام دنیا اثبات کرد.


دانشگاه هاروارد آیه‌ی 135 از سوره نساء را به عنوان یکی از "بزرگترین گفته‌های عدالت در تاریخ" انتخاب و این آیه را بر دیوار دانشکده‌ی حقوق خود هک کرده است.



نکته‌ی جالب این است که سوره‌ی نساء همان سوره‌ای است که آتئیست‌ها تاکید بسیار ویژه‌ای بر آن دارند و ادعا میکنند در این سوره به زنان ظلم شده و برده‌داری آزاد دانسته شده حال آنکه در متن منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد توضیح داده شده است که در این سوره علاوه بر تاکید بر اجرای عدالت و بیان تعهدات و مسئولیت‌های بانوان در خانواده، برای ازدواج‌های موقت و برده‌داری که در جامعه‌ی آن زمان( قبل از اسلام) بدون هیچ قانون و سامانی وجود داشت، قوانین خانوادگی وضع شده و ساماندهی شده‌اند.



در این مقاله ابتدا آیه به زبان انگلیسی آورده شده است:


Qur’an (622 CE): O ye who believe! Stand out firmly for justice, as witnesses To Allah, even as against Yourselves, or your parents, Or your kin, and whether It be (against) rich or poor: For Allah can best protect both.



ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دادگری پیشه سازید و در اقامه‌ی عدل و داد بکوشید، و به خاطر خدا به حقیقت شهادت دهید هر چند که شهادتتان به زیان خودتان یا پدر و مادر و خویشاوندان بوده باشد و هرچند علیه فقیر و یا ثروتمند باشد. خدا میتواند بهترین محافظ کننده‌ی هر دو باشد.




در ادامه‌ی متن دانشگاه هاروارد آمده است:


As the name of this surah implies, An-Nisa’ mainly deals with the obligations and responsibilities of women in Islamic society, but it also touches on inheritance and family law along with slavery and temporary marriage. In this verse, the Qur’an is addressing the importance of truthfulness in testimony.



ترجمه: همانگونه که از نام این سوره مشخص است، سوره‌ی النساء عموما به مسئولیت‌ها و تعهدات بانوان در جامعه‌ی اسلامی اشاره دارد. اما در این سوره همچنین به وضع قوانین وراثت و قوانین خانوادگی در ارتباط با برده‌داری و ازدواج‌های موقت نیز اشاره شده است. در این سوره، قرآن بر اهمیت حق گفتن در حین شهادت دادن تاکید کرده است.



همانگونه که مشاهده کردید نه تنها دانشگاه هاروارد در سوره‌ی نساء متوجه هیچگونه نکته‌ی منفی در مورد زنان و یا برده‌داری نشده است بلکه عملا اعلام میکند که قرآن با وضع قوانین خانوادگی و قوانین وراثت به ازدواج‌های موقت و برده‌داری که در آن زمان ظالمانه و بدون هیچ قانونی بودند، سامان بخشیده است( قبلا نیز بارها به این موضوع اشاره کرده‌ بودیم که قرآن به زیبایی با سامان بخشیدن به برده‌داری باعث شد این پدیده به مرور از بین رود)۰




جای تاسف دارد که آتئیست‌های ایرانی چنین حقیر هستند که از میان 604 صفحه‌ی قرآن که سرشار از دستور به نیکی کردن و حقیقت گو بودن و کمک به یتیمان و فقرا و دعوت به برادری و برابری و عدالت‌خواهی و تشویق به احترام به همسر و خانواده و... است تنها چند آیه که درباره‌ی جنگ در زمان حمله‌ی بیگانگان به کشورهای مسلمان است را انتخاب و حتی بدون اشاره به آیه‌های قبل و بعد آن و صرفا با کلاهبرادی و بریدن تکه‌ای کوچک از آیات قصد فریب جوانان را دارند حال آنکه دانشکده‌ی حقوق دانشگاه هاروارد به عنوان معتبرترین نهاد حقوقی دنیا جمله‌ی قرآن را به عنوان یکی از "بزرگترین گفته‌های عدالت در تاریخ" انتخاب و آن را بر دیوار این دانشگاه هک میکند.



لینک متن منتشر شده در سایت دانشگاه هاروارد:


http://library.law.harvard.edu/justicequotes/explore-the-room/west/



لینک کلیپی که جملات هک شده بر دیوار دانشگاه هاروارد نشان میدهد( برای پخش این کلیپ به فیلتر شکن احتیاج دارید):


http://library.law.harvard.edu/justicequotes/


✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾

منبع:(رد شبهات ملحدین)

نظرات  (۱)

  • پشمآلِ پشمآلو
  • چقد خدا خوبه .. حیف که مجبوریم از جاهای دیگه عظمتشو ثابت کنیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی