بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

اعتقاد و ایمان بزرگترین دانشمند تاریخ (ایزاک نیوتن) به پیامبر اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه وسلم) به عنوان فرستاده‌ی خداوند:



✍️ نیوتن که از او به عنوان بزرگترین دانشمند تاریخ یاد می‌شود، اعتقاد به خداوند را یک حقیقت انکار نشدنی می‌دانست. در کتابی که دانشگاه کمبریج منتشر کرده، به این موضوع اینگونه اشاره شده است:


Newton saw God as the masterful creator whose existence could not be denied in the face of the grandeur of all creation.


ترجمه: نیوتن خدا را به عنوان یک خالق قدرتمند و توانا میدید که در برابر تصویر عظمت و شکوه جهان خلقت نمیتوان وجودش را نادیده گرفت.


https://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_of_Isaac_Newton


منبع مستقیم در کتاب منتشر شده‌ی دانشگاه کمبریج 👇


Webb, R.K. ed. Knud Haakonssen. "The emergence of Rational Dissent." Enlightenment and Religion: Rational Dissent in eighteenth-century Britain. Cambridge University Press, Cambridge: 1996. p19.


 نکته‌ی بسیار جالب اینکه نیوتن معتقد بود حضرت محمد (صلی الله علیه وسلم) فرستاده‌ی خداوند است. در کتاب دیگری که دانشگاه کمبریج منتشر کرده، آمده است که نیوتن معتقد بود خداوند حضرت محمد(صلی الله علیه وسلم) را به سوی اعراب فرستاده است. در صفحه‌ی 388 این کتاب آمده است:


a report deriving from Newton’s Cambridge period has him believing that God had sent Muhammad to reveal the One God to Arabs.


ترجمه: گزارش حاصل شده از دوره‌ای که نیوتن در دانشگاه کمبریج بود نشان داد که او معتقد است خداوند محمد(صلی الله علیه وسلم) را برای نشان دادن یگانگی خود برای اعراب فرستاد.


 لینک کتاب در research gate (انتهای صفحه‌ی 388 را ببینید) 👇


https://www.researchgate.net/publication/231993825_Isaac_Newton_heretic_The_strategies_of_a_Nicodemite


لینک کتاب در سایت دانشگاه کمبریج 👇


https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-for-the-history-of-science/article/isaac-newton-heretic-the-strategies-of-a-nicodemite/BA5CEF06E00988913933426A1F5A3CA6


✍️ همانگونه که مشاهده می‌کنید این دانشمند بزرگ که نماد علم و دانش بشر است علاوه بر اعتقاد عمیق به خداوند، معتقد بود حضرت محمد(صلی الله علیه وسلم) فرستاده‌ی خداوند است.


 پ.ن: نیوتن در انگلستان و در اوج دوران مسحیت زندگی می‌کرده، و از سرزمین‌های اسلامی بسیار دور بوده است با این حال تحقیقات عمیق او باعث شد به رسالت حضرت محمد (صلی الله علیه وسلم) ایمان داشته باشد. همچنین او از برجسته‌ترین دانشمندان تاریخ بوده است که این موضوع نشان می‌دهد بر خلاف ادعای ناباوران ساده‌اندیش ایرانی نه علم و نه موقعیت جغرافیایی (دور بودن از سرزمین‌های اسلامی) باعث نشده که او به حقیقت دست نیابد.


✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾

(رد شبهات ملحدین)