بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

دانشگاه هاروارد گوشه‌ای از عظمت عدالت‌خواهی قرآن را به تمام دنیا اثبات کرد.


دانشگاه هاروارد آیه‌ی 135 از سوره نساء را به عنوان یکی از "بزرگترین گفته‌های عدالت در تاریخ" انتخاب و این آیه را بر دیوار دانشکده‌ی حقوق خود هک کرده است.



نکته‌ی جالب این است که سوره‌ی نساء همان سوره‌ای است که آتئیست‌ها تاکید بسیار ویژه‌ای بر آن دارند و ادعا میکنند در این سوره به زنان ظلم شده و برده‌داری آزاد دانسته شده حال آنکه در متن منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد توضیح داده شده است که در این سوره علاوه بر تاکید بر اجرای عدالت و بیان تعهدات و مسئولیت‌های بانوان در خانواده، برای ازدواج‌های موقت و برده‌داری که در جامعه‌ی آن زمان( قبل از اسلام) بدون هیچ قانون و سامانی وجود داشت، قوانین خانوادگی وضع شده و ساماندهی شده‌اند.



در این مقاله ابتدا آیه به زبان انگلیسی آورده شده است:


Qur’an (622 CE): O ye who believe! Stand out firmly for justice, as witnesses To Allah, even as against Yourselves, or your parents, Or your kin, and whether It be (against) rich or poor: For Allah can best protect both.



ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دادگری پیشه سازید و در اقامه‌ی عدل و داد بکوشید، و به خاطر خدا به حقیقت شهادت دهید هر چند که شهادتتان به زیان خودتان یا پدر و مادر و خویشاوندان بوده باشد و هرچند علیه فقیر و یا ثروتمند باشد. خدا میتواند بهترین محافظ کننده‌ی هر دو باشد.




در ادامه‌ی متن دانشگاه هاروارد آمده است:


As the name of this surah implies, An-Nisa’ mainly deals with the obligations and responsibilities of women in Islamic society, but it also touches on inheritance and family law along with slavery and temporary marriage. In this verse, the Qur’an is addressing the importance of truthfulness in testimony.



ترجمه: همانگونه که از نام این سوره مشخص است، سوره‌ی النساء عموما به مسئولیت‌ها و تعهدات بانوان در جامعه‌ی اسلامی اشاره دارد. اما در این سوره همچنین به وضع قوانین وراثت و قوانین خانوادگی در ارتباط با برده‌داری و ازدواج‌های موقت نیز اشاره شده است. در این سوره، قرآن بر اهمیت حق گفتن در حین شهادت دادن تاکید کرده است.



همانگونه که مشاهده کردید نه تنها دانشگاه هاروارد در سوره‌ی نساء متوجه هیچگونه نکته‌ی منفی در مورد زنان و یا برده‌داری نشده است بلکه عملا اعلام میکند که قرآن با وضع قوانین خانوادگی و قوانین وراثت به ازدواج‌های موقت و برده‌داری که در آن زمان ظالمانه و بدون هیچ قانونی بودند، سامان بخشیده است( قبلا نیز بارها به این موضوع اشاره کرده‌ بودیم که قرآن به زیبایی با سامان بخشیدن به برده‌داری باعث شد این پدیده به مرور از بین رود)۰




جای تاسف دارد که آتئیست‌های ایرانی چنین حقیر هستند که از میان 604 صفحه‌ی قرآن که سرشار از دستور به نیکی کردن و حقیقت گو بودن و کمک به یتیمان و فقرا و دعوت به برادری و برابری و عدالت‌خواهی و تشویق به احترام به همسر و خانواده و... است تنها چند آیه که درباره‌ی جنگ در زمان حمله‌ی بیگانگان به کشورهای مسلمان است را انتخاب و حتی بدون اشاره به آیه‌های قبل و بعد آن و صرفا با کلاهبرادی و بریدن تکه‌ای کوچک از آیات قصد فریب جوانان را دارند حال آنکه دانشکده‌ی حقوق دانشگاه هاروارد به عنوان معتبرترین نهاد حقوقی دنیا جمله‌ی قرآن را به عنوان یکی از "بزرگترین گفته‌های عدالت در تاریخ" انتخاب و آن را بر دیوار این دانشگاه هک میکند.



لینک متن منتشر شده در سایت دانشگاه هاروارد:


http://library.law.harvard.edu/justicequotes/explore-the-room/west/



لینک کلیپی که جملات هک شده بر دیوار دانشگاه هاروارد نشان میدهد( برای پخش این کلیپ به فیلتر شکن احتیاج دارید):


http://library.law.harvard.edu/justicequotes/


✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾

منبع:(رد شبهات ملحدین)



بنابر آخرین پژوهش های دانشگاه وندربیلت آمریکا در تاریخ  31 می سال 2017  مشخص شد که عبادت کردن برای سلامتی انسانها مفید است . این تحقیق در بسیاری از سایتهای علمی معتبر دیگر هم نشر داده شده است که حاکی از اعتبار بالای آن است . بخش هایی از گزارش این پژوهش علمی را که در سایت دانشگاه وندربیلت آمده است تقدیمتان میکنیم : 



Worship is good for your health

People who attend services at a church, synagogue or mosque are less stressed and live longer, according to new research from Vanderbilt University.



براساس تحقیقات جدید دانشگاه وندربیلت مشخص شده است که : عبادت کردن برای سلامتی شما مفید است ، کسانی که در [مراسمهای عبادی] کلیساها ، پرستشگاه های یهود[کنشت] و مساجد شرکت می کنند استرس کمتر و طول عمر بیشتری دارند  





https://news.vanderbilt.edu/2017/05/31/worship-is-good-for-your-health-vanderbilt-study/ 



این تحقیقات در سایت بسیار معتبر ژورنال پلاس هم به چاپ رسیده است . در ژورنال پلاس تاکید گشته است که :



Religiosity has been associated with positive health outcomes. 



ترجمه ‌:[حضور در] اماکنی که درآن به عبادت پرداخته می شود [مانند مسجد وکلیسا] برای سلامت انسان نتایج مثبتی به همراه دارد.      



journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0177618



خبرگزاری معتبر dailymail هم این پژوهش علمی را نشر داده است !باید بدانید که حتی پژوهش گرانی از دانشگاه مشهور ucla هم در این تحقیق شرکت کرده اند !


http://www.dailymail.co.uk/health/article-4566700/Can-church-services-extend-lifespan.html




همچنین باید بدانید در رتبه بندی های معتبر یو اس نیوز دانشگاه وندربیلت در رتبه ی پانزدهم دانشگاه های ملی قرار گرفته است و از اعتبار بالایی برخوردار است .


https://www.usnews.com/best-colleges/rankings/national-universities



شایان ذکر است که همواره خداناباوران از مومنین میپرسیدند : اگرخداوند بی نیاز است ، پس چرا به شما دستور داده او راعبادت کنید ؟ مومنین هم همواره پاسخ میدادند که خداوند بی نیاز است و این ماهستیم که برای سلامت روحی و جسمی مان به عبادت نیاز داریم و از این رو است که  خداوند به ما دستور داده او را عبادت کنیم ، و هم اکنون‌درستی سخن مومنین در جدیدترین تحقیقات دانشگاه وندربیلت مشخص شده است : این انسان ها هستند که به عبادت نیازمند هستند




مطلب بسیار خواندنی بعدی این است که خود آتئیست ها هم با اعمالشان نیازمند بودن انسان ها را به عبادت اثبات کرده اند ، شاید برایتان بسیارجالب باشد که بدانید براساس تحقیقات موسسه ی آماری معتبر پیو ده درصد از آتئیست ، با وجود عدم باور به خداوند متعال ، حداقل هفته ای یک بار به عبادت میپردازند . درواقع خود آتئیست هاهم با این کارشان اعتراف می کنند پس از ناباورشدن هم همچنان نیاز انسان به خداوند متعال و عبادت کردن وی پابرجا باقی می ماند .


Ten percent of atheists pray at least weekly


ده درصد از آتئیست ها حداقل هفته ای یک بار به نیایش می پردازند !

 

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/06/01/10-facts-about-atheists/




انتشار این مطلب برعهده ی خوانندگان ، اللهم عجل لولیک الفرج🌷جامعترین مجموعه ی نقد الحاد و آتئیسم 


منبع: نقد الحاد و آتـِـئیسمــ 

جهاد نکاح از نگاهی دیگر!


بدون شک درباره‌ی مقوله‌ی دروغین جهاد نکاح چیزهائی شنیده‌اید، مسئله‌ای که سکولارها و ملحدین آن‌را بهانه‌ای برای طعنه زدن به دین اسلام و اتهام‌زنی به مسلمین قرار داده‌اند و برچسبِ داشتن اندیشه‌ی جنسی و نگاه تحقیرآمیز به زن را به آنان چسباندند!


با اینکه افسانه‌ی فتوای جهاد نکاح [1]، خرافه‌ای بیش نیست که در زمانی شایع شده که انتقال شایعات به آسانی انجام می‌گیرد، اما افراد ضعیف النفس آنرا بهانه‌ای برای دشنام دادن به دین و پیروانش و طعنه زدن به زنان پاکدامن مسلمان قرار دادند. به همین دلیل ما از نگاهی دیگر، پرده از حقیقت پیروان این عقلیت در جنگ‌ها یا در حاشیه بحران‌های خانمان‌سوز بر می‌داریم.


۱. ژاپن

در اثناء جنگ دوم ژاپن و چین، ارتش ژاپن اقدام به احداث اولین مرکز زنان به منظور تامین نیاز جنسی سربازانش کرد و کار این مرکز، گردآوری زنان و دختران کره‌ای و حتی ژاپنی 16 سال به بالا، برای انجام فحشای اجباری بود.

http://www.awf.or.jp/e1/korea.html


چین مستنداتی ارائه کرد که ژاپن را بخاطر اجبار زنان به انجام فحشا با سربازانش در اثنای جنگ جهانی دوم محکوم می‌نمود، چنانکه تعداد آن زنان ۲۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

https://www.theguardian.com/world/2014/apr/28/japan-second-world-war-brothels-papers-china


همچنین دخترانی را ربودند که سن آنها از ۱۱ سال بیشتر نبود، و منابع دیگری بیان می‌دارد که تعدادشان به ۳۰۰ هزار نفر رسیده است، و تمامی آن‌ها از آسیا بویژه زنان کره ای و چینی بودند.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1061599.stm


همچنین موزه‌ی جنگ در بریتانیا خبری درباره دختران چینی و مالزیایی منتشر نمود که از طرف ژاپن به بردگی جنسی گرفته شده بودند.

http://www.iwm.org.uk/collections/item/object/205208397


و در سال ۱۹۹۳میلادی، حکومت ژاپن به دست داشتن سربازان خود در سربازگیری اجباری جنسی زنان اعتراف کرد پس از آنکه عده‌ای از زنان کره‌ای، شکایتی قضائی ضد ژاپن اقامه نمودند و بیانیه‌ی حکومت، (کونو) نامیده شد.

http://www.mofa.go.jp/policy/women/fund/state9308.html


سایت‌های خبری، کلیپی مستند از "زنان برده جنسی" منتشر کردند که مجبور به عمل انجام فحشا برای سربازان ژاپنی در اثنای جنگ جهانی دوم شده بودند.

https://www.youtube.com/watch?v=GIC481VxVlE


و این فیلم نیز مربوط به روزنامه بریتانیایی Mirror است:

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/sex-slaves-used-soldiers-world-10747035


۲. روسیه

تجاوزات جنسی در آلمان در جنگ جهانی دوم بسیار فاجعه‌بار و بی‌سابقه است، و کیست که نداند هنگام ورود نیروهای وحشی روسیه به آلمان، تجاوزات بی شمار و وحشیانه‌ای در برلین رخ داد، چنانچه حدوداً به ۲ میلیون زن و حتی کودک تجاوز کردند که از ۸ تا ۸۰ سال را شامل می‌شدند و تعداد زیادی از آنان اقدام به خودکشی کردند، آن‌گونه که روزنامه‌ی The Gurdian نقل می‌کند:

https://www.theguardian.com/books/2002/may/01/news.features11


۳. آلمان

تعدادی از زنان آلمان از سوی ارتش نازی به منظور ارضای جنسی سربازان در پادگانهای آلمانی به بردگی جنسی گرفته شدند، که در همین راستا یکی از زنان زندانی سابق می‌گوید:

"به ما گفتند که شما در اردوگاهِ روسپی‌ها و ابزار کامجویی ما می‌باشید و اینکه آنها به خوبی ما را سیراب خواهند کرد و اگر رفتار خوبی داشته باشیم و وظایف خود را بخوبی انجام دهیم، اتفاقی برای ما نخواهد افتاد".

https://www.thelocal.de/20090228/17711


همچنین زنان روسی از طرف ارتش آلمان به بردگی گرفته شده و به فحشا برای سربازان مجبور گشتند، همانطور که در گزارشی از دادگاه نظامی بین المللی آمده است:

"در شهر سمولینسک روسیه، فرمانده آلمانی، روسپی‌خانه‌ای را در یکی از هتل‌ها افتتاح کرد و صدها تن از زنان و دختران را به آنجا فرستادند. زنان را با اجبار و با کشیدن موهای سر از خیابان به آنجا می‌کشاندند." [2]


۴. صربستان

در اثنای جنگ بوسنی، سپاهیان مجرم صرب، صدها زن مسلمان را ربودند، چنانکه یکی از زنان نجات‌یافته مسلمان از این فاجعه، صحنه‌ای سخت را برایمان به تصویر می‌کشد. پس از آن‌که او را به همراه زنان دیگر به هتلی بردند که برای تجاوزات شان اختصاص داده بودند، او می‌گوید:

"همه چیز را برای ما تدارک دیده بودند، دیگر کسی بعد از آن به ما تیراندازی نکرد. به ما نان، گوشت و آب دادند. و پس از دادن غذا، از ما خواستند که همراه آن‌ها به اتاق‌ها برویم. دو نفر از سربازان مرا به اتاق بالا بردند. هر دویشان مست بودند و بوی بدی می‌دادند و ریش بزرگ و کثیفی داشتند. می توانستم بوی شراب را از نفس‌هایشان استشمام کنم. از آنها سؤال کردم آیا یاسمین و میرینز -فرزندانش- را خواهم دید؟ یکی از آنها گفت: آری. سپس یکی از آن‌ها از من خواست که لباس‌هایم را دربیاورم... هر دو به من تجاوز کردند، و از آن روز به بعد تجاوزات شبانه روزی به مدت یک ماه ادامه داشت و متوقف نشد".

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/bosnia-war-crimes-the-rapes-went-on-day-and-night-robert-fisk-in-mostar-gathers-detailed-evidence-of-1471656.html

وزارت کشور بوسنی، تعداد زنان تجاوز شده را حدود ۵۰ هزار زن برآورد کرده است.


۵. ایالات متحده آمریکا

پیشتر، از زنان برده جنسی و اردوگاه‌هایی که ژاپنی‌ها برای ارضای جنسی سربازانشان دایر کرده بودند، سخن راندیم. زمانی که ژاپنی‌ها از کره خارج شدند و سربازان آمریکایی آنجا را اشغال کردند، همان اردوگاه‌ها را به منظور اطفای شهوت سربازان خود دایر کردند، اما این بار طی پیمان نامه‌ای بین ایالات متحده و کره جنوبی برای حمایتش از کره شمالی بود، چنانکه بر اساس آن، زنان کره‌ای با سربازان آمریکایی به انجام سکس و فحشا می‌پرداختند.

در همین راستا یک زن سرباز سابق کره‌ای می گوید:

"به گذشته که می‌نگرم، می‌بینم که جسمم ملک من نبوده، بلکه ملک حکومت و نیروهای آمریکایی بوده است".

http://www.nytimes.com/2009/01/08/world/asia/08korea.html?mcubz=1


علاوه بر موارد مذکور، رویدادهای تاریخی بسیار زیاد دیگری هستند که ذکرشان در این مجال نمی‌گنجد، و در آخر می‌پرسیم: چگونه می‌توان این تجاوزات و شهوترانی‌های افسار گسیخته‌ی جنسی ملحدین، مسیحیان و کمونیست‌ها را فراموش کرد؟

آیا این نکاح مقدس بود؟!


مراجع:

[1] منسوب به شیخ محمد عریفی است، که شخصاً با این گفته که:  "هرکس که آنرا تصدیق کند عقل ندارد"، تکذیب نمود.

[2] War crimes against women: prosecution in international war crimes tribunals by Kelly Dawn Askin, page 72

https://books.google.co.ma/books?id=ThfzGvSvQ2UC&pg=PA72#v=onepage&q&f=false 

[3] Ken Booth (6 December 2012). The Kosovo Tragedy: The Human Rights Dimensions. Routledge. p. 73

https://books.google.co.ma/books?id=e4MsBgAAQBAJ&pg=PA73&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false


تهیّه و تنظیم: «رد شبهات ملحدین»

96/4/4