بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

۱۰۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

سونامی نام های تقلبی در ایران

| جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

✅در سال‌های اخیر موجی از نام‌های تقلبی اطفال رایج شده و عده‌ای با معنی‌گذاری‌های ذوقی و بی‌اساس بر روی آنها، کتابچه‌هایی را نیز منتشر می‌کنند. حتی دیده شده که با جعل نسخه‌های آنلاین لغتنامه دهخدا، این کلمات موهوم را بدان وارد می‌کنند. کلمات نوساخته و مضحکی همچون: آوش، آرشیت، آرتان، ارزین، ارشا، سوشا، سیوشا، برشا، پرشا، برکیا، مانیا، پانیا، تانیا، هاوش، هیرسا، هیما، میما و صدها نوع دیگر.

✅این کلمات در هیچیک از متون و منابع کهن و شناخته شده وجود ندارند و چیزی بیش از بازی با آواها و مصوت‌ها و ترکیب آنها با یکدیگر نیست. جالب و غم‌انگیز است که اینگونه نام‌های بی‌ریشه و بی‌هویت را «نام‌های اصیل ایرانی» نیز خطاب می‌کنند.


👈فقط از یک ایرانی بر می‌آید که حتی هویت فرزند خویش را نیز قربانی جعل و تقلب کند.



مقدمه ای بر دوازده قرن سکوت

| جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ق.ظ | ۰ نظر

🔰مقدمه ای بر دوازده قرن سکوت


✅برای پی بردن به معنا و محتوای نام گذاری دوازده قرن سکوت بر دوران میان ظهور هخامنشیان تا ظهور اسلام دو راه بسیار ساده ، موثر و آسان وجود دارد؛

*راه نخست رجوع به موزه هاست. همه می توانند از این پس ، هنگام دیدار از موزه هایی که آثار ایرانی را نگه می دارند، درسرتاسر ایران و جهان ، مقایسه ای صورت دهند میان کمیت و کیفیت آثار مربوط به دوران پیش از هخامنشیان و آثار مربوط به دوران پس از ظهور هخامنشیان تا پایان ساسانیان ، و سپس آثار مربوط به دوران اسلامی ، تا ببینند تمام. موزه های ایران و جهان از اشیاء و آثار تمدن های ایران پیش از هخامنشیان و ایران پس از اسلام ملمو هستند و از اشیاء و آثار مربوط به دوران بعد از هخامنشیان تا پایان ساسانیان تهی!!!*

*و تعداد و کیفیت آثار تمام نشدنی ایران پیش از هخامنشی اقیانوسی است که آثار پس از آن تا پیش از اسلام ، در برابر آن به کاسه ای از آب می مانند!


✅ایرانیان و مردم شرق میانه در دوران پیش از ظهور هخامنشیان صاحب اقیانوس هایی از تمدن هستند که یک نمونه تازه و به تصادف کشف شده آن را در منطقه. جیرفت همه شاهد بودیم. و دیدیم که یک شی از این مجموعه غارت شده ، طبق قول دکتر مجید زاده ( در سایت chn.ir ) با قیمتی در حدود 150 میلیون تومان ، وبرای جلوگیری از باز پس گیری حقوقی با نام. اشیاء آسیایی به فروش رفت!


✅یک نگاه سطحی به گزارش های باستان شناسی و کتاب های مربوط به باستان شناسی ایران و اخبار کشفیات رسمی و غیر رسمی آثار باستانی در روزنامه ها به وضوح نشان می دهد که در هر نقطه ایران که کلنگی به زمین بخورد یک تمدن  ناشناخته و  شکوفای پیش از هخامنشی آشکار می شود.

پاسخ به شبهه 34گفتن پدر سوخته ممنوع

| پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۴۹ ب.ظ | ۱ نظر


❌ متن شبهه ❌


« گفتن پدر سوخته ممنوع - ریشه عبارت پدر سوخته: وقتی که در زمان یزدگرد عربها به ایران حمله کردند و ایران رو فتح کردند ، مردم ایران رو که دارای دین زرتشت بودند آتش پرست و کافر نامیدند و اونها رو مجبور کردند که به دین اسلام روی بیاورند. در این میان گروهی خودشان به دین اسلام گرویدند و گروهی هم از ترس مسلمان شدند ، چون می دیدند که افرادی که مسلمان نشوند را میکشند. اعراب افرادی را که مسلمان نمی شدند ، مردها و سرپرست خانواده را در آتش میسوزاندند تا دیگران یاغی گری نکنند ، و براساس دستورات شریعت اسلام زنان آنها را به کنیزی و بچه ها را برای نوکری و کلفتی می بردند چراکه آنها راغنیمت. جنگی میدانستند. این بچه ها بزرگ شدند و در خانه اعراب کار میکردند و خود اعراب هم بچه هائی هم سن اونها داشته اند ، وقتی ازصاحب خانه میپرسیدند که این بچه تو است (کلفت و نوکرها)، میگفته : ” نه ، این پدر سوخته است ” یعنی بچه ما نیست ، نوکر و کلفتی است که پدرش در جریان فتح ایران سوزانده شده است و به این نوکر و کلفت ها میگفته اند : “پدر سوخته ”.  منبع : لغت نامه دهخدا »




✅ پاسخ شبهه✅


1⃣ معنی و مفهوم ذکر شده برای این عبارت، ‌جعلی و ساختگی است و در هیچ مرجع و فرهنگی من جمله لغت نامه دهخدا درج نگردیده است.  در لغتنامه دهخدا ذیل کلمه پدرسوخته این عبارت ذکر شده است:


🔹پدرسوخته دشنامی است  و مجازاً در تداول عامیانه بمردم خبیث و بدسرشت گویند.


 http://url.faranama.co/89iCf


2⃣ برای ریشه ی این اصطلاح روایات نامعتبر گوناگی ذکر شده است. ولیکن در صفحه ۳۸ کتاب "سیاست و اقتصاد عصر صفوی" نوشته ی دکتر باستانی پاریزی (۱۳۴۸) ریشه ی این دشنام را در خونخواری شاه اسماعیل صفوی دانسته و توصیف کرده: به دستور شاه اسماعیل صفوی، جسدِ پدر متوفای دشمنش را از گور درآورده و در برابر دیدگان فرزند، آتش زده و می سوزاندند... -  بدین جهت، عبارات "پدرت را درمیآورم" و همچنین "پدرسوخته" تهدیداتی هستند که در یک برهه زمانی به وقوع می پیوسته است. 


 http://url.faranama.co/QondF


3⃣ دو کلمه پدر و سوخته هر دو کلماتی فارسی هستند و مطمئنا عبارت "پدرسوخته" به این شکل در زبان عربی استفاده نمی شده است. در برگردان این عبارت به زبان عربی، پدر با لفظ "اب" و معادل عربی کلمه "سوخته" از کلمات "احتراق، اشتعال"  مشتق می گردد که با جستجوی ترکیب این واژه ها متوجه خواهیم شد در زبان عربی چنین اصطلاحی مرسوم نیست و در هیچ منبعی به آن اشاره نشده و استفاده نگردیده است.


 http://url.faranama.co/0nxkh


 http://url.faranama.co/cr7EO



4⃣ مطابق روایت نقل شده از پیامبر مسلمین، زرتشنیان اهل کتاب بودند و لذا همین روایت اساس عملکرد خلیفه دوم را در نوع برخورد با آنها  تشکیل داد و زرتشتیان در انجام و اجرای فرایض دینی خود آزاد گذاشت. 


 http://url.faranama.co/tNUMC


5⃣ ایرانیان تا ۳۰۰ سال پس از ورود اسلام همچنان در بسیاری از نقاط بر آیین خود بودند و آزادانه به مناسک دینی خود می پرداختند.در این میان می توان به استان فارس (در آن زمان) اشاره کرد که تا چهار قرن بعد از حمله اعراب به ایران، آتشکده های بسیاری در آن روشن بودند.


 http://url.faranama.co/syeGM


🔅روشنگری آرمان ماست🔅



آیت‎الله‎مکارم‎شیرازی: بیمناکم تجربه اندلس تکرار شود

امروز دشمن درصدد سست کردن اعتقادات مذهبی جوانان در جامعه است. بنابراین باید این پرسش کلیدی را مطرح نمود که آیا وقت آن نرسیده است که برنامه دقیقی برای مبارزه با این تهاجم دشمنان تنظیم کنیم، اینجانب از این بیمناکم که تجربه تلخ اندلس بار دیگر در کشور ما تکرار شود.


به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادداشتی از این مرجع تقلید با عنوان «الزامات و بایسته‌های پویایی نسل جوان» را منتشر کرده ‌است.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:


«بی‌شک در نظام اسلامی برخی آسیب‌های اجتماعی و دیگر چالش‌ها دامن گیر جوانان شده است، لیکن باید ریشه ‏یابی کرد، اگر بیکاری گریبانگیر نسل جوان‏ شده، باید ریشه‏ یابی کرد و سپس به دنبال معالجه رفت. هم چنین باید گفت؛ انرژی جوانی بسیار شگفت انگیز است و به نیرویی هدایت­گر و مراقب نیاز دارد. «همان طور که اگر سیلاب‌های عظیم و پراکنده، به وسیله سدهای بزرگ مهار شود و در مجرای معیّن و حساب شده‌ای به جریان بیفتد، می‌توان توربین‌های عظیم برق را به گردش درآورد، کشوری را روشن و سرزمین‌های وسیعی را سرسبز و خرم گرداند، همچنین این نیروی خلاق جوانی که در وجود جوانان نهفته است هم، می‌تواند جامعه‌هایی را روشن و محیط‌های بزرگی را آباد کند. که در ادامه مهم‌ترین راهبردهای تحقق این مسأله از نظر مخاطبان خواهد گذشت.


اضمحلال فکری جوانان؛ توطئۀ دشمنان اسلام


بدیهی است در دنیای امروز دست‌‏های مرموز دشمنان‏ حق و عدالت برای مسموم ساختن افکار نسل جوان‏ به وفور قابل مشاهده است، با اندک تأمل می‌توان دریافت که در عصر کنونی وسائل تبلیغاتی دشمن که از مجهز‌ترین و نیرومند‌ترین وسائل تبلیغاتی جهان است کوشش می‌‏‌کنند تا پایه‏‌های عقاید اسلامی را در افکار مسلمین، مخصوصاً نسل جوان ویران سازند، آن‌ها در این راه از هر گونه وسیله و هر کس در لباس­‌های «دانشمند، خاور‌شناس، مورخ، عالم علوم طبیعی، روزنامه ‏نگار و حتی بازیگران سینما» استفاده می‌‏‌کنند.


لذا هدف دشمنان اسلام این است که می‌خواهند نسل جوان را از ما بگیرند، و نقشه دشمنان خارجی در این زمینه کاملاً حساب شده است زیرا هرگاه جامعه، مخصوصاً نسل جوان در امواج فساد غرق شود هرگونه مقاومت در برابر هجوم بیگانه درهم شکسته خواهد شد و راه برای سلطه آن‌ها هموار می‌گردد.


هم چنین محاسبه دشمنان داخلی نیز همین گونه است، آن‌ها بهترین راه برای براندازی نظام را بی‌تفاوتی مردم نسبت به دین و ارزش‌های دینی دیده‌اند.


حال آنکه جوانان حامیان انقلاب و مبارزان در مقابل دشمن هستند، اما دشمنان می‌خواهند این‌ها را از ما بگیرند، امروز دشمن درصدد سست کردن اعتقادات مذهبی جوانان در جامعه است. لذا ما باید در این خصوص هوشیار باشیم و قدر جوانان را بدانیم.


بنابراین باید این پرسش کلیدی را مطرح نمود که آیا وقت آن نرسیده است که برنامه دقیقی برای مبارزه با این تهاجم دشمنان تنظیم کنیم، اینجانب از این بیمناکم که تجربه تلخ اندلس بار دیگر در کشور ما تکرار شود و مقاومت‌ها از میان برود و دشمن بر همه چیز مسلط گردد.


بدین ترتیب باید هشدار داد اگر دشمن در این زمینه موفق شود، دیگر چیزی از انقلاب و اسلام برای کشور باقی نمی‌ماند.


مدرنیته و تخریب مبانی اخلاقی جوانان


متأسفانه اخیراً حرکت تخریب مبانی اخلاقی و فساد جوانان دیده می‌شود که ممکن است این سیل بنیان کن همه چیز را با خود ببرد، از گسترش مواد مخدر گرفته تا پخش امواج بسیار مستهجن و بدآموز به صورت رایگان یا بسیار ارزان، و فعال شدن سایت‌های بسیار بدآموز اینترنتی و ماهواره‌ها و مطبوعات طرفدار آن‌ها و مسئله بدحجابی که به سوی بی‌حجابی پیش می‌روند و تشکیل مجالس جشن عروسی به صورت زمان طاغوت یا بد‌تر از آن و حتی آلوده کردن بعضی از مجالس عزاداری با آهنگ‌های ترانه‌ها و مانند آن، و مع الاسف فضا را به صورتی درآورده‌اند که امر به معروف و نهی از منکر عملاً در آن بسیار مشکل شده است و یک حالت انفعالی و مرعوبیت خطرناک جای آن را گرفته است.


حال اگر این جریان فقط اخلاق جامعه را هدف قرار می‌داد یک مصبیت بزرگ بود ولی مهم‌تر از آن اینکه قرائن و شواهد نشان می‌دهد که تمام این‌ها در راستای مذهب زدایی و عریان سازی از اعتقادات دینی و عقب زدن اسلام از متن جامعه است که یک فاجعه محسوب می‌شود.


به عنوان نمونه با توجه به افزایش استفاده جوانان از تلفن‌های همراه، وظیفه متولیان امر نسبت به این موضوع بسیار سنگین‌تر شده تا در مقابل این موج، خدای نکرده نوجوانان و جوانان به گمراهی کشیده نشوند.


دشمن سعی دارد با انواع ترفند‌ها همچون ایجاد شبهات، ترویج مفاسد اخلاقی و تهاجم فرهنگی و اعتیاد جوانان کشور را تحت تاثیر قرار دهد و با متمرکز کردن روی این حربه بر روی نسل جوان ما می‌خواهد آن‌ها را از اسلام و قرآن جدا کند و این امر می‌­ طلبد که دستگاه‌های مسئول از جوانان غافل نشوند.

چیستی و چگونگی اندیشکده ها در سراسر جهان

| سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

 چیستی و چگونگی اندیشکده ها در سراسر جهان:


🔘 جنگ‌ها،تحریم‌ها،توطئه‌ها،کمک‌های مالی،استراتژیهای رسانه‌ای،تهدیدها و موضع گیری‌های دولت مردان چگونه شکل میگیرد؟


🔘 چه کسانی در پشت صحنه دولت‌ها به طراحی سناریو‌ها مشغولند؟


🔘 جهت دهی به دولت مردان را در اجرای سیاستها،چه کسانی برعهده دارند؟


🔘 تصمیم سازی چیست و چه نهاد‌هایی به آن مشغولند؟


🔵 شاید همگان فکر می‌کنند اداره کشورهای جهان توسط رئیس جمهور،وزرا،نمایندگان مجلس و دیگر اُرگان‌های هر کشور صورت می‌پذیرد.


🔴 اما باید بدانیم نهادهایی ناشناخته وجود دارند که نقش اصلی را در راهبَرِی کشورهای جهان،به خصوص آمریکا بر عهده دارند،این نهادها همان اندیشکده‌ها یا اتاق‌های فکر هستند.


🔵 در ادامه مباحث به چیستی و چگونگی کار تعدادی از این نهادها خواهیم پرداخت.



🔘 اندیشکده‌ها نهادهایی هستند که در حوضه‌‌هایی همچون: استراتژی‌های سیاسی،سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی،مسائل نظامی و اقتصادی،تکنولوژی،نوآوری‌ها و در نهایت به امور مرتبط با سبک زندگی و تمامیِ دیگر موضوعات کلان حال و آینده میپردازند.

طرز فکر روشنفکر نما ها

| سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۵۱ ق.ظ | ۰ نظر

وقتی سنگی رابه شیشه ای بزنیم ،انتظاری جزشکسته شدن شیشه وجودندارد.🖼


وقتی بنزین رابه زغال سرخ نزدیک کنیم شعله ورخواهدشد🔥


وقتی آهن درمعرض اکسیژن قراربگیرد زنگ میزند.

انسان سازنده این اشیاءاست وخوب میداندکه درچه حالتی آسیب میبینندوعقل سلیم حکم میکندکه:

شیشه ازسنگ دورباشند،چون درجوارهم قرارگرفتن آندوآسیب رسان است.


آتش ازبنزین جداباشد حتی دراینمورددرپمپ بنزین سیگارهم نبایدکشیدچون احتمال خطربالاست.🚬

وآهن درمعرض اکسیژن نبایدباشدوآهن رابالایه ای ازرنگ میپوشانند.


حالا اگر یکنفرروشنفکرنما👹 بیایدوبه مابگوید

"ای بابا دلتون پاک باشه ،چقدرعقب مانده اید،چرابه بنزین وشیشه وآهن توهین میکنید ؟بگذارید درکنارسنگ وشعله واکسیژن باشندو فقط تذکربدهید که مراقب باشندوآموزش بدهید که نشکنندوشعله ورنشوندوزنگ نزنند"


بنظرتان چنین فردی عاقل است؟بی غرض است؟بیمارنیست؟

مطمئنا جواب مثبت است.ماهمگی میدانیم کنارهم بودن اینها آسیب رسان است.دراصطلاح فقهی آهن واکسیژن به هم نامحرمند.بنزین وشعله به هم نامحرمند.


👈عزیزان:

✳️خداوندحکیم وعلیم سازنده زن،ومرداست 

وازانسان به مصالح اوآگاهتراست.

وقتی حجاب رابرای زن ومردواجب کرده وازاختلاط زن ومرد نهی فرموده درواقع مراقبت ازمخلوقش رابه اوآموخته ...


💥مراقب خودمان ،روحمان،واجتماعمان باشیم


نقد اسلام ستیزان

| سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۵۶ ق.ظ | ۱ نظر

چند روزیه که به خاطر تصادف شدیدی که داشتم با مترو رفت و آمد می کنم ...

ﻃﺮﻑ ﺩﯾﺮﻭﺯ ﺗﻮ ﻣﺘﺮﻭ ﺭﮔﺎﺵ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺯﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻭﺍﺗﺴﺎﭘﺶ ﺭﻭ ﻧﺸﻮﻥ ﻣﯿﺪﺍﺩ ﻭ ﻫﯽ ﻣﯿﮕﻔﺖ :

ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺩﯾﻦ ﭘﺪﺭﺍﻣﻮﻥ ﺑﺮﮔﺮﺩﯾﻢ

ﻭ ﺯﺭﺗﺸﺘﯽ ﺑﺸﯿﻢ 


ﯼ ﻟﺤﻈﻪ ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﺭﻭ ﺍﻭﺭﺩﻡ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻭ ﺯﯾﺮ ﭼﺸﻤﯽ ﻧﮕﺎﺵ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﮔﻪ ﺟﺎﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻫﻤﺶ ﺗﻮ تلگرام ﻭ ﻭﺍﺗﺲ ﺑﻮﺩﯼ، ﺭﻭﺯﯼ ۲ﺻﻔﺤﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﺨﻮﻧﺪﯼ ﻣﯿﻔﻬﻤﯿﺪﯼ ﮐﻪ:


 ﺗﻮ ﮐﺘﺎﺏ ﺟﺎﻣﺎﺳﺐ ﻧﺎﻣﻪ ﺻﻔﺤﻪ۲۳۷ - ۲۴۳ ﺍﺯ ﻗﻮﻝ ﺧﻮﺩ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺍﻭﻣﺪﻩ ﮐﻪ

" ﻣﺮﺩﯼ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﯾﺪ ﺍﺯ ﺯﻣﯿﻦ ﺗﺎﺯﯾﺎﻥ، ﺍﺯ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻫﺎﺷﻢ ﻭ ﺑﺮ ﺁﯾﯿﻦ ﺟﺪ ﺧﻮﯾﺶ ﻭ ﺑﺎ ﺳﭙﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺭﻭﯼ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﻬﺪ ﻭ ﺁﺑﺎﺩﺍﻧﯽ ﮐﻨﺪ . . .

ﻭ ﺍﺯ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺩﺧﺘﺮ ﺁﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﮐﻪ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺟﻬﺎﻥ ﻭ ﺷﺎﻩ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ، ﮐﺴﯽ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﻪ ﺣﮑﻢ ﯾﺰﺩﺍﻥ ﮐﻪ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﺁﺧﺮ ﺁﻥ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺑﺎﺷﺪ .ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﻪ #ﻣﮑﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﻣﺘﺼﻞ ﺷﻮﺩ "


 ﻭ در ﺗﻮﺭﺍﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽ ، ﺳﻔﺮ ﭘﯿﺪﺍﯾﺶ،ﻓﺼﻞ۱۷ﺁﯾﻪ۲۰

‏( ۱۴۰۶ﺗﺎ۱۴۴۶ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﯿﻼﺩ ‏)

ﺍﻭﻣﺪﻩ ﮐﻪ

"ﺍﯼ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ﻭ ﺍﻣﺎ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩﯾﻢ. ﺍﯾﻨﮏ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮﮐﺖ ﺩﺍﺩﻩ، ﺑﺎﺭﻭﺭ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﺜﯿﺮ ﮔﺮﺩﺍﻧﻢ ﻭ ۱۲ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺯ ﻭﯼ ﭘﺪﯾﺪ ﺁﯾﻨﺪ ﻭ ﺍﻣﺘﯽ ﻋﻈﯿﻢ ﺍﺯ ﻭﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩﻡ "



ﻭ ﺗﻮ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﮑﺎﺷﻔﺎﺕ ﯾﻮﺣﻨﺎ ، ﺑﺎﺏ۱۲ﺁﯾﻪ۱۴ - ۱۵

‏( ۸۵ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﯿﻼﺩ ‏)

ﺍﻭﻣﺪﻩ ﮐﻪ " ﻭ ﺁﻥ ﻣﻮﻟﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻗﻄﻌﯽ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺒﺮد ﺍﻫﺮﯾﻤﻨﺎﻥ، ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺩﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻧﺼﻒ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﻧﻈﺮﻫﺎ #ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺷﺪ "


ﻭ در ﺍﻧﺠﯿﻞ ﻟﻮﻗﺎ، ﺑﺎﺏ۱۲ ﺁﯾﻪ۳۵ -۴۱

‏( ۸۰ - ۶۰ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﯿﻼﺩ ‏)

ﺍﻭﻣﺪﻩ ﮐﻪ " ﮐﻤﺮﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩﺭﺍ ﺑﺴﺘﻪ ﻭ ﭼﺮﺍﻏﻬﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ #ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺁﻗﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﯿﮑﺸﻨﺪ... ﺗﺎ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍ ﺑﮑﻮﺑﺪ ﺑﯿﺪﺭﻧﮓ ﺩﺭ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺯ ﮐﻨﯿﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﺳﺎﻋﺘﯽ ﮐﻪ ﮔﻤﺎﻥ ﻧﻤﯿﺒﺮﯾﺪ ﭘﺴﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﯿﺎید."



 ﻭ ﺗﻮ ﮐﺘﺎﺏ حیقوﻕ ﻧﺒﯽ ، ﺑﺎﺏ۲ ﺁﯾﻪ۴

‏( ۶۰۵ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﯿﻼﺩ ‏)

ﺍﻭﻣﺪﻩ ﮐﻪ " ﻭ ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺗﺄﺧﯿﺮ ﮐﻨﺪ، ﺑﺮﺍﯾﺶ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﺎﺵ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺩﺭﻧﮓ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ ﺑﻠﮑﻪ ﺟﻤﯿﻊ ﺍﻣﺘﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﺧﻮﯾﺶ ﺟﻤﻊ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﯾﺶ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯿﺴﺎﺯﺩ "


ﻭ ﺗﻮ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﻘﺪﺱ ﻫﻨﺪﻭﺍﻥ ‏(ﺷﺎﮐﻤﻮﻧﯽ ‏) ﺻﻔﺤﻪ۲۷۳

ﺩﺍﺭﻩ ﮐﻪ "ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﯽ ﻭ ﺩﻭﻟﺖ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺳﯿﺪ ﺧﻼﯾﻖ ﺩﻭﺟﻬﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻮﺩ، ﺍﻭ ﮐﺴﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺮ ﮐﻮﻫﻬﺎﯼ ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﺩﻧﯿﺎ ﺣﮑﻢ ﺑﺮﺍﻧﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﻫﺪ . ﺩﯾﻦ ﺧﺪﺍ ﯾﮏ ﺩﯾﻦ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﯾﻦ ﺧﺪﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺍﻭ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ‏( ﻗﺎﺋﻢ ‏) ﺑﺎﺷﺪ "

.

✅ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮﯼ، ﺩﯾﮕﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ !!


چگونه اساس تئوری امام خمینی نابود شد

| دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

 

* غربی‌ها با سه کلیدواژه‌ی آزادی، دموکراسی، و حقوق بشرافکار عمومی را اداره می‌کردند. شرقی‌ها با دو کلیدواژه‌ی مبارزه‌ی پرولتاریا با امپریالیسم و برابری. امام خمینی پنج کلیدواژه‌ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلیدواژه قرار دادند.

 

* اصل "امامت محوری" مهم ترین کلید واژه بود. سیستم امامت – امت حرف جهان شمول اسلامی بود که در عرصه ی سیاست احیا شد.

 

* ده سال هر کاری کردیم یک رسانه غربی پیدا شود که بگوید "امام خمینی"! نشد… همه می گفتند "آیت الله خمینی".

 

* سال ۵۹ به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم " استاد چرا رسانه های شما نمی گویند امام خمینی؟ خنده ای کرد و گفت "آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم" کیفش را باز کرد و یک کتاب در آورد. ترجمه ی آلمانی کتاب "ولایت فقیه" امام بود. گفت: "آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام" ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می شود. چون کلمه "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم"رهبر" این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین موسیلینی و هیتلر قرار می دهیم. کلمه "رهبر" به نفع ما و کلمه "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد ما به ایشان می گوییم "آیت الله"! اما "امام" بار معنوی دارد. از طرفی آن طور ایشان می شود امام امت اسلامی که مسلمان های دنیا را دور خودش جمع بکند. با این صراحت این را به من گفت.

 

* یک رسانه غربی یا شرقی را پیدا نمی کنید که گفته باشد "امام خمینی". آن موقع ما امتحان کردیم رسانه های غربی آیا می پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام "امام خمینی". می خواستیم ۶۰۰۰۰ مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند… قبول نکردند!

 

* شهریور ۵۸ که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی کلمه ی امامت را در قانون اساسی گذاشت ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفت شما نمیتوانی مجلس را اداره کنی برو کنار آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته جمعی دولت را کرد. امیر انتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل گردد.. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!

 

* "امامت محوری" – "امت گرایی" – "عدالت گستری" و دو قطبی "مستکبرین -مستضعفین" اساس تئوری امام خمینی بود.

 

* امام خمینی از دنیا رفتند. آقای هاشمی رفسنجانی آمدند ۵ روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه ی اولین نماز جمعه ی بعد از رحلت امام راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند. یک: (ما نمی خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشین ایشان بگوییم "امام")!!

 

این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه قانون اساسی ۵ بار روی امامت ولی فقیه تاکید کرده.. امام این را از سال ۴۸ مطرح کرده.. شما می گویی نمی خواهیم؟؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشینش نمی گوییم امام؟! انگار یکی به شما بگوید من چون شما را خیلی دوست دارم افکار شما را میخواهم با شما دفن کنم!

 

جمله دومشان این بود: (خبرگان مرجع تعیین نکرده است.) یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام!

 

* وقتی ایشان به جای "امام" گذاشت "رهبر"… "امت" شد"ملت". یعنی عملا سیستم ملت-رهبر انگلیسی ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی "امت" شد "ملت" عناصر امت یعنی "خواهران و برادران قرآنی" – که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند- تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی "شهروند" و "هموطن".

 

* اما کلمه سوم یعنی "عدالت"…مقدس ترین کلمه ای که آقای هاشمی در دوران ریاست جمهوری شان به کلمه"توسعه" ابداع کردند و به نظام اسلامی تحمیل کردند… فرق عدالت و توسعه این بود که "عدالت" را خدا و  پیغمبر(ص) و علی مرتضی(ع) تعریف می کنند اما "توسعه" را صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست های عالم.

 

* در عرصه ی بین الملل هم دو کلید واژه قرآنی "مستکبرین" و "مستضعفین" را ایشان اصلاح کردند و گفتند "مستکبرین" فحش و توهین آمیز است! به جایش بگوییم "قدرت های جهانی"! خب وقتی گفتی "مستکبرین" باید با آنها "مبارزه" کنی.. اما وقتی گفتی "قدرت های جهانی" باید با آن ها "تعامل" کنی. "مستضعفین" را هم کردند "قشر آسیب پذیر"… یعنی آدم های بی عرضه ای که خودشان پذیرای آسیب اند.

 

* ۵ کلید واژه قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود توسط ایشان تغییر پیدا کرد به همان کلید وا‍ژه هایی که دشمنان می خواستند.

 

* تا موقعی که کلیدواژه های قرآنی امام خمینی –که راس انها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود هر کاری که بکنیم… وصله پینه کردن است.

 

* شما هر لعنی که به……بکنید این قدر جگر دشمنان نمی سوزد که بگویید "امام خامنه ای".

 

* مشکلی که هست هم این است که همه می گویند دیگران بگویند ما هم می گوییم.. اصولگراها می گویند صدا و سیما شروع کند ما هم می گوییم! صدا و سیما می گوید ما که از روحانیون نمی توانیم جلوتر بیفتیم! روحانیون می گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران ارشد می گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی گویند ما بگوییم و هزینه بدهیم؟!

 

* بعضی هم می گویند نگوییم چون قبلا کسی(حشمت الله طبرزدی) این کار را کرده و سابقه ی خوبی ندارد این کار در ذهن مردم! خب خوب ها باید پرچمدار این کار شوند که این کار به اسم آنها ثبت شود و آن سابقه پاک شود.

 

* آیت الله سید محمد باقر حکیم پا می شود می رود نجف. از آنجا نامه می نویسد به حضرت "آیت الله العظمی امام خامنه ای". یک هفته بعد شهیدش می کنند. آن مرد بزرگ می فهمد که باید از آنجا پیغام دهد "امام خامنه ای" .سید حسن نصرالله می فهمد در سخت ترین شرایطی که دارد باید بگوید "امام خامنه ای"! ما اینجا نشسته ایم و نمی گوییم.

 

اگر نعمت خدا را قدر ندانیم می فرماید "ان عذابی لشدید". روز قیامت هم آنجا ندا داده می شود که "وقفوهم انهم مسئولون ما لکم لا تناصرون". هی حرف را انداختند از این طرف به آن طرف.

 

 

[دکتر رامین؛ مسئول نظارت مطبوعات طرح ولایت سال ۸۹]

💢  سخنان بسیار مهم حجت‌الاسلام شجونی: رضا خان غلطی را که فائزه کرده جرأت نکرد انجام دهد 


♦️ به حوزه قضایی باید گفت"شما تخم‌مرغ‌دزدها را خوب می‌گیرید اما شتردزدها را نمی‌گیرید اینها دانه‌درشتهای این مملکت هستند که این غلطها را می‌کنند، چهارتا دانه‌درشت را بگیرید و مردم را به این انقلاب امیدوار کنید


♦️فائزه خانم به پشتیبانی پدرش همچین غلطی کرده است و خانواده خودش را زیر سوال برده است و فائزه یک فرزند ناخلف برای اقای هاشمی است و اقای هاشمی اظهار میکند که او اشتباه کرده است و باید جبران کند او هم در جواب میگوید نه من اشتباه نکرده ام وجبران نمی کنم من متاسفم برای این خانواده.


♦️ مادر فائزه هم یکبار گفت که اگر میر حسین موسوی رای نیاورد در خیابان ها بریزید و فایل صوتی و تصویری آن هم هست بچه های دیگران برای صد یا دویست هزار تومان خودکشی میکنند پسر اقای هاشمی میلیارد میلیارد برای انتخابات میر حسین موسوی خرج کرد والان هم در زندان است و پدر عزیزش در گوشش ایه قران خوانده و میگوید این پسر کارهای قرانی کرده و مظلومانه او را دارند به زندان میبرند .


♦️خود هاشمی هم که شورای رهبری را میگوید و همچین میگوید امام گفته که مرگ بر امریکا نگویید فائزه هم جمعه گذشته در خرم اباد گفته است سلام بر امریکا درود بر اصلاحات، مردم نماز جمعه خرم اباد آن هفته که انتخابات بود فریاد مرگ بر هاشمی سر دادند که امام جمعه به سختی توانسته مردم را ساکت کند و این کار ها کارهای ضد انقلابی است .


♦️ از آن طرف هم اقای عارف در سفر قم سر قبر اقای منتظری رفته خب این دهن کجی به امام و دهن کجی به نظام است این همه در صحیفه امام هست که امام برای اقای منتظری چه نوشته است که تو لیاقت نداری 


♦️ما دنبال رهبری هستیم و دیگران هیچ غلطی نسبت به نظام نخواهند کرد. رهبر انقلاب میگوید من لیبرال نیستم من انقلابی  هستم همه ما باید انقلابی باشیم و نظام خودمان را با چنگ و دندان حفظ کنیم و این جوجه مزدور ها را دور بریزیم 



پاسخ به شبهه32چرا زمان شاه بهتر بود

| دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر



متن شایعه

 

" چرا زمان شاه بهتر بود ؟ 


1. هر موقع جنسی گرون میشد علما فتوا میدادن مردم نمیخریدن جنس ارزون می شد! 


2. سود بانکی زیاد میشد علما فتوا می دادن سود وام های بانکی با همکاری مردم و آتش زدن اموال دولتی دوباره سودها به سرجاش بر می گشت. 


3. بنزین گرون میشد علما فتوا 

مردم آتیش 


4. بیلیت اتوبوس گرون علما فتوا 

مردم آتیش 


5. توتون گرون علما فتوا 

مردم ترک سیگار 


6. قند گرون علما فتوا قند نجس 


7. هر مشکلی که پیش می اومد 

علما فتوا مردم یکپارچه عمل 


 الان چی شده که 

صدای علما در نمییاد ؟ 

خدا عوض شده یا دین خدا ؟ 


اف بر علمای سر در برف کرده 


دومین دلیل اینکه مردم متحد نیستن ! 


آقا 30 روز مرغ نخور ! نمی میری ! 

اگه نشد کیلویی 2000 تومان 


ایرانی نیستی کپی نکنی ! 

 قدرت و یکپارچگی مردم 

بدون هیاهو و اختشاش 

Bفقط نخر "

 

 

پاسخ شایعه

1. امثال نویسنده شبهه تنها زمانی از مراجع سخن گفته و استناد می‌کنند که بخواهند به ایشان حمله کنند ! و در شئون زندگی خود نیز کاری با فتاوای مراجع ندارند. 

لذا هنوز فرق بین حکم و فتوا را نمی‌دانند ! 

2. احکامی مانند تحریم تنباکو در امور سیاسی صادر شده و می شود. 

به همین دلیل به آن «حکم» می‌گویند ، نه فتوا ! 

3. لیست ارائه شده در متن از فتاوای علما ، بجز مورد تحریم تنباکو ، بقیه صحت ندارد .

4. سکوت هر مسلمان در برابر ظلم و پلیدیها همیشه خیانت است. 

اما اعتراض منطقی و از روی وظیفه با بلندگوی دشمن شدن تفاوت دارد ! 

5. بخش اعظم مشکلات اقتصادی به بحران جهانی باز می‌گردد ، چنانچه خود آمریکا و کشورهای اروپایی را نیز درگیر نموده و اقتصاد برخی از آنان را به مرز ورشکستگی کشانده است . 

6. ایران به دلیل استقلال و پایبندی بر ارزشهای انقلاب اسلامی مورد تحریم‌های شدید اقتصادی نیز قرار دارد که سزاوار است ملت ایران هر چه فریاد دارند بر سر مسبب آن یعنی آمریکا بزنند ، نه این که با سخنان عوامانه مسایل را بر دوش علما بیاندازیم ! 

7. قسمتی از فشارهای اقتصادی ناشی از سوء مدیریت منتخبین خود ما در مجلس و دولت است. لذا می طلبد :

* در انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان بصیر باشیم ، نه این که بدون شناخت و بر اساس جو، قومیت، فامیل ، زد و بند یا ... آنان را انتخاب کنیم . 

* نسبت به رفتار ایشان احساس مسوولیت نموده و در برابر رفتار ناصحیح احتمالی آنها ، انتقاد و اعتراض نمود.

8. تذکرات اقتصادی مقام معظم رهبری و مراجع به دولتهای مختلف و اشارات مستمر ایشان به مشکلات معیشتی مردم به قدری پرشمار بوده و هست که کافیست کلیدواژه های مرتبط را جهت مطالعه این اخبار در اینترنت جستجو نمود . 

9. نمود اطاعت مردم از مراجع و رهبرشان را می توان در حضور میلیونی در راهپیمایی ها و انتخابات های مختلف مشاهده نمود . 

10. این شبهه صرفا به منظور تحریک مردم و ایجاد نارضایتی تهیه شده است. 

این را به سادگی از وعده محال نویسنده در خصوص تحریم خرید مرغ و رسیدن قیمت به 2000 تومان می توان دریافت !