بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

جنگ یمن

| شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر


🔴 جنگ یمن یک ساله شد!



💢 ششم فروردین مصادف بود با سالگرد تجاوز رژیم سعودی به یمن ، تجاوزی که دستاوردی جز هزینه های بالا برای رژیم سعودی نداشته است. در این یک سال، بنا به آمار سازمان‌های بین‌المللی 6300 نفر کشته و دهها هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. هزاران خانواده آواره شده و بسیاری از آن‎ها به اتیوپی و جیبوتی پناهنده شده‌اند. تقریبا چیزی از زیرساخت‌های یمن باقی نمانده و سوءتغذیه و گرسنگی و سوخت در این کشور فقیر بیداد می‌کند. اما نه منصور هادی به قدرت بازگشته و نه سلاح‌های یمنی نابود شده است.


♻️ در این میان، سعودی‌ها میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند؛ آن هم در شرایطی که به علت کاهش کم سابقه قیمت نفت، با کسری بودجه 98 میلیارد دلاری مواجه شده‌اند؛ از سوی دیگر سعودی‌ها مجبور شده‌اند هزینه‌های سیاسی هنگفتی را متحمل شوند؛ در ابتدا ترکیه و پاکستان و سپس مصر پای خود را از این جنگ بییرون کشیدند و پس از یک سال، دیگر نشانی از ائتلاف ادعایی وجود ندارد، کشورهایی که در ابتدا با آب و تاب از حضور در ائتلاف سخن می‌گفتند؛ به تدریج صرفا اسمی از آن‌ها باقی ماند و در حال حاضر بر روی زمین نیروهای طرفدار «منصور هادی» می‌جنگند و در هوا نیز فقط جنگنده‌های سعودی هستند که بدون هدف هر چیزی را بمباران می‌کنند.


🌙 «چارل اشمیتز» تحلیلگر پژوهشکده خاورمیانه در واشنگتن به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: نیروهای حوثی و عبدالله صالح در شرایط کنونی، یک دردسر بزرگ شده‌اند. آن‌ها نه پوشش هوایی دارند و نه ذخایر کمکی سلاح و مهمات؛ اما نیرو و توان نظامی خود را حفظ کرده‌اند. «جردن پری» تحلیلگر ارشد خاورمیانه و شمال آفریقا در پژوهشکده «ورسک مپل کرافت» نیز عقیده دارد: آن‌ها توانسته‌اند زمین را حفظ کنند و بر سازمان‌های اصلی حکومت تسلط داشته باشند.



✔️ همانگونه که قبلا بر اساس روایات و سخن بزرگان بررسی کردیم امروز تحقق کلام مقام معظم رهبری را به عینه می بینیم که :  قطعاً بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد. 


✔️ آل سعود میلیاردها دلار سلاح و بمب را از کشورهای کافر و ضد اسلام میخرد و بر سر مسلمان میریزد ، یقین داشته باشید که قطعا دچار وعده الهی خواهند شد و گور خود را در یمن کنده اند.  همانگونه که پیامبر اکرم (ص) فرمودند «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم»  به تعبیری یعنی «حکومت ممکن هست با کفر پایدار بماند ولی با ظلم و ستم  هرگز» (امالی شیخ مفید، ص 310.)




 ◎ 🔸 ◎ 🔶  ◎ 🔸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی