بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

۱۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

یا راه خداست و یا راه طاغوت

| سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

-- خط امام

💠🔷💠🔷💠🔷💠

خداست و طاغوت ، همین دو ، غیر از این نیست.یا #راه  #خداست و یا راه #طاغوت. … همین دو راه است :یا #ایمان است و #اسلام است و توجه به #مکتب الهی [که] ولی این امر خداست … و تمام ابعاد انسان را الهی می کندو یا #کفر است و بر خلاف توحید است ، چه در طرف راست و چه در طرف چپ . #طاغوت است و منتهی الیه آن جهنم.

<صحیفه امام_ج۱۳_ص۱۷۲و۱۷۳>

💠🔷💠🔷💠🔷💠

http://yekiazkhak.blog.ir

پاسخ به شبهه21 مقابله با دین با ادعای انسانیت

| سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

⛔⛔متن شبهه


 به نام انسانیت...

من یک انسان بی دین هستم...

اگر گرسنه باشی، به تو غذا خواهم داد.

اگر تشنه باشی، به تو آب خواهم داد.

اگر سردت باشد، به تو گرما خواهم داد.

اگر نیازمند باشی، نیازت را برآورده خواهم کرد.

اگر در دردسر افتاده باشی، کمکت خواهم کرد.

من این کارها را به دلیل اینکه پاداشی بگیرم یا از ترس تنبیه شدن انجام نخواهم داد.😏

ستایش مارا ببخش در اعتراض به خاموشی مثلا روشنفکران

| سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

‌ لعنت به مهمان نوازی ما...لعنت به انسانیت ما....پس کجا رفته شمع های روشن به خاطر  سگ آزاری؟......امروز همه ستایش قریشی هستیم.......به کجا می رویم که یک دختر شش ساله ی مهاجر را در ورامین مورد تجاوز قرار می دهند....با چاقو به مسلخ می کشند......با اسید جنازه اش را می سوزانند!..........یا ایهالذین آمنو.....یا ایهالذین کافرو..........ما همه مقصریم.........مقصریم که دهانمان بسته است ......مقصریم که به یک مهاجر به تحقیر نگاه می کنیم.........انسانیت فراموش شده ی ما  در کدام بخچه ی روشن فکری و تحجر مذهبی مخفی شده؟


اگر یک کودک ایرانی به هجمه ی یک حیوان اینچنین معصومانه و مظلومانه تمام بودنش.....تمام خنده هایش......تمام ناز کردن هایش.......تمام لوس بازی هایش...به یک شبه هیچ می شود......چه می کردند سایت ها و روزنامه ها و وبلاگ ها و اینستاگرام ها و تلگرام ها..........هزار سوال ......هزار تعجب .....هزار آه .....وهزار تاسف



احمد بهزاد نماینده هرات در پارلمان افغانستان در یادداشتی برای ستایش نوشت: «خبر جنایت تکان‌دهنده در ورامین ایران قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. کودکی آواره طعمه گرگ‌صفتی آدمخوار شده است. جنایت، جنایت است؛ فرقی نمی‌کند که مرتکب آن دارای چه ملیتی باشد اما آنچه در این میان آزاردهنده است رویه متفاوت و آپارتایدگونه رسانه‌های‌ جامعه میزبان است. اگر قضیه به گونه معکوس رخ می‌داد، یعنی جانی هویت قربانی را می‌داشت، آیا پیامدهای چنین جنایتی همین سکوت و بی‌پروایی بود؟


ستایش ما را ببخش......ستایش کنار گوش ما صدای خنده هایت اسیر هزار ناهنجاری ما مردم ایران شد.........ستایش تو افغانی هستی.....نه فرانسوی و نه ایتالیایی .....تو اهل کشور برخودار آمریکا نیستی ........تو اهل کشور پر تلاش ژاپن هم نیستی........متاسفنه تو اهل انگلیس خوش نشین هم نیستی.....و تو یک اسراییلی مظلوم هم نیستی.......تو یک دختر بچه زیبای.....معصوم افغانی هستی که در ورامین کنار ما زندگی می کرد.....و امروز فقط ذره ی از آثار استخوان  و گوشتتش در یک وان باقی مانده


ستایش دنیا جای بدی شده است برای مظلومین عالم.....ستایش خداحافظ...... شاید این هم آخرین مطلبی باشد که در وصف این حادثه زده شود.......خیلی راحت!

💠ویژه /خشونت جنسی، بیماری جدید در بین برخی جوانان ایرانی‼️




🔴آمارهای منتشر شده نشان از افزایش ناگهانی   فروپاشی خانواده ها ،طلاق،تجاوز به عنف و خشونت جنسی در طی سالیان اخیر میدهد.


🔻هرچند خشونت جنسی از جمله جرایمی است که به دلیل حساسیت های بالای اجتماعی چندان آمار رسمی در مورد آن منتشر نمی شود؛ ضمن اینکه قطعا نمی توان تمام جرایم رخ داده در حوزه تجاوز به عنف را محدود به  آمار ارائه شده از سوی پلیس دانست زیرا ممکن است عده ای مورد آزار قرار گرفته باشند اما به دلیل حفظ آبرو  شرایط خانوادگی  و حساسیت موضوع مایل به شکایت و تشکیل پرونده قضایی نباشند.



🔻تجاوز به عنف و خشونت های جنسی نه صرفا علل روانشناختی دارند و نه فیزیولوژیک، چرا که خشونت و تجاوز بر آمده از بافت های فرهنگی و تاریخی جامعه و گروهی است که فرد در آن تنفس می کند. تا زمانی که نخبگان سیاسی و دولت اهمیت نیازهای اولیه افراد جامعه و تشکیل و خانواده و اشتغال و سالم سازی فضای فکری و فرهنگی جامعه و نقش موثر آن در بازتولید یا ممانعت از خشونت را نادیده بگیرند و به بازیهای سیاسی مشغول باشند همچنان شاهد چنین فجایعی هستیم.



🔻این مهم وظیفه جامعه شناسان و اندیشمندان و نخبگان غیر دولتی است که با فشار از پایین و عدم انکار واقعیت و عدم سکوت در برابر چنین فجایعی، سعی در طرح مسائل این چنینی داشته باشند. 


🔻افزایش سن ازدواج، تغییر سبک زندگی؛رواج شبکه های محرک ماهواره ای و مجازی، رواج روز افزون شبکه های اجتماعی و موبایلی فعال در زمینه خشونت جنسی غربیها در داخل،کم شدن تعهدات دینی و اجتماعی و عرفی،افزایش بیکاری و ناامیدی ازتشکیل خانواده سالم،فروپاشی اخلاقی و رواج محافل و جلسات خانوادگی و اجتماعی مختلط و محرک جنسی و ....در نتیجه همه این ها علل و عوامل شرایطی را ایجاد می کند که فرد تحت تاثیر غریزه جنسی دست به کنش هایی نا خواسته و نا آگاهانه می زند.


💠💠💠💠


💠💠💠💠





🔴چرا سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران است ؟🔴


♦️مقدمه :

🔹صرف نظر از نقش کلیدی سوریه در محور مقاومت، باز هم سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران است. این حرف بدان معنا است که خطر تجزیه تمامیت ارضی سوریه، محیط امنیتی و امنیت ملی ایران را دچار مخاطره می سازد. تبیین چرایی این مهم، منظور این یادداشت است.


♦️ارتباط سوریه و محیط امنیتی ایران:

🔹سوریه نقطه آغاز و عزیمت فاز جدید گسترش ناتو به شرق است. ناتو پس از ناکامی در عبور از  دریای سیاه برای رسیدن به قفقاز و هارتلند (قلب) جهان، در طرح جدید خود چشم به عبور از کریدور ( راهرو ) کردی دارد. در این راستا ناتو باید از طریق تجزیه سوریه، کشوری با مرکزیت حلب در شمال این کشور ایجاد و سپس از آنجا وارد کریدور کردی در عراق و ترکیه شود. در این طرح، کریدور کردی تا دریای خزر می بایست از کشورهای سوریه، عراق، ترکیه و ایران جدا گردد. بر همین اساس سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران محسوب شده و تجزیه آن، سرآغاز انتقال مخاطرات امنیتی به سوی ایران است.


♦️جنبه راهبردی عملیات حلب :

🔹حلب به عنوان دومین شهر سوریه، از اهمیت تعیین کننده ای برخوردار است. سیطره محور غربی، عبری، عربی بر این شهر، نقطه عزیمت تجزیه و بالکانیزه کردن منطقه توسط ناتو خواهد بود و آزاد سازی کامل آن نیز پیش گیری از طرح تجزیه سوریه و منطقه است. آزاد سازی و تثبیت حلب از یک سو پایانی بر ارجحیت گزینه ی نظامی در حل بحران سوریه بوده و از سوی دیگر با ایجاد دست برتر برای دولت قانونی سوریه در معادلات آینده، حرکت در مسیر سیاسی صلح را پر شتاب می سازد.


♦️نتیجه :

🔹بنابراین عملیات مستشاری نظامی ایران در سوریه، صرف نظر از جنبه های اعتقادی(دفاع از حریم اهل بیت ع ) انقلابی (حمایت از محور مقاومت) و انسانی، درحقیقت پیش گیری و پیش دستی در مقابله با مخاطرات امنیتی ایران می باشد و در این راه باید هزینه های آن را نیز پرداخت و این مهم دقیقا همان کاری است که مدافعین غیور حرم در حال انجام دادن آن هستند.


🔺👈 در این ارتباط توصیه می شود مطلب  14- April  کانال ( تجزیه و بالکانیزه کردن منطقه در دستور کار غرب )  مطالعه گردد.


#من_به_همه_مدافعان_حرم_افتخار_میکنم.


🌷 شادی ارواح طیبه ی شهدای مدافع حرم صلوات 🌷


💠💠💠💠

پاسخ به شبهه20 گفتوگوی قاصد پیامبر با خسروپرویز

| دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر


🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸

پیکی از طرف اسلام ( محمد ) به ایران نزد خسرو پرویز آمد ...

 

پیک گفت : در دین ما پرستش خدا مهمترین چیز است

خسروپرویز گفت : ما ۱۱۰۰ سال است خدا" را میپرستیم !


پیک گفت : در اسلام زنده بگور کردن دختران حرام است !

خسروپرویز گفت : مگر اینکار را میکردید !؟؟!!؟ ننگ بر شما !!

دختران ما الهه‌های سرزمین ما هستند !


پیک گفت : در اسلام برده داری حرام است 

خسروپرویز گفت : ما از زمان کورش بزرگ برده داری نکردیم !!!


پیک گفت : در اسلام همه برابرند

خسروپرویز گفت : در ایران من هم اگر اشتباه کنم به دادگاه میروم !!!

شایعات اسراییلی

| دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

🔴🔴بعضیا چنان شایعات اسرائیلی ها رو باور کردن که واقعا واقعا توش غرق شدند😣


تا میگی #فلسطین.. برمیگرده صداشو کلفت میکنه 🗣میگه: ❌اونا خون ایرانیا رو قبول نکردن 👺 ❌صدام رو هم براش عزای عمومی گرفتن!! 😡❌تیم فوتبالشون هم با ما بازی نکرد!😳 😄آخرش هم میگه: چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه! فقیر و یتیم و کودکان خیابانی خودمون!😐😟

یعنی تمام تفکرشون! درباره فلسطین همین چند تا کلمه👆 است که سه تاش #شایعه اس و آخرش هم یه #مغلطه 😕


1⃣ ایران تابحال به هیچ کشوری خون ارسال نکرده، و عدم پذیرش فلسطینیان صحت ندارد😒 دروغ و شایعه ای که اولین بار شبکه های جریان شیعه اسرائیلی (شبکه امام حسین متعلق به فرقه تکفیری شیرازی) توی دهانها انداختند.😞

یاد بگیریم زود قضاوت نکنیم

| دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

✅در تاکسی ... 

http://yekiazkhak.blog.ir

امروز سوار یه تاکسى شدم

صد متر جلو تر یه خانمى کنار خیابون ایستاده بود

راننده ى تاکسى بوق زد و خانم رو سوار کرد

چند ثانیه گذشت

راننده تاکسى : چقدر رنگِ رژتون قشنگه

خانم مسافر: ممنون

راننده تاکسى : لباتون رو برجسته کرده

خانم مسافر سایه بون جلوىِ صندلى راننده رو داد پایینُ لباشو رو به آینه غنچه کرد.

خانم مسافر: واقعاً؟؟!

راننده تاکسى خندید با دستِ راست دستِ چپِ خانم مسافر رو گرفتُ نگاه کرد

راننده تاکسى : با رنگِ لاکتون سِت کردین؟! واقعاً که با سلیقه این تبریک میگم

خانم مسافر:واى ممنونم..چه دقتى معلومه که آدمِ خوش ذوقى هستین

تلفنِ همراه من زنگ خورد و اون دو نفر گرمِ حرف زدن بودن..

موقع پیاده شدن راننده ى تاکسى کارتش رو داد به خانم مسافرُ گفت هرجا خواستى برى،اگه ماشین خواستى زنگ بزن به من..

خانم مسافر کارت رو گرفت یه چشمکِ ریزى هم زد و رفت..

اینُ تعریف نکردم که بخوام بگم خانم مسافر مشکل اخلاقى داشت یا راننده تاکسى...

فقط میخواستم بگم..

تویه این چند دقیقه ممکنه کمتر کسی از ما به ذهنش رسیده باشه که راننده ى تاکسى هم یک خانم بود.

ما با تصوراتی که توی ذهنِ خودمونِ قضاوت میکنیم

بهتره یاد بگیریم زود قضاوت نکنیم

برجام مسابقه خرگوش و لاکپشت

| دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

✅ ماجرای مسابقه خرگوش ولاکپشت


ماجرای مسابقه خرگوش و لاکپشت رو که یادتونه، 

ماجرای برجام برای ایران شده ، خرگوش ، کشورهای غربی و امریکا شده لاکپشت،

دولت یازدهم سرخوش از پیروزی و مست وار بر طبل برجام میکوبد در حالی که کشورهای غربی و امریکا پیوسته و وارسته به اهداف خودشان نزدیک میشوند ، جناب روحانی صد روز از اجرای دوطرفه در کاغذ و یک طرفه از طرف دولت شما گذشت اما پیروزی و بهروزی برای ملت ایران حاصل نشد، اقای صالحی از برجام گفت ، فرمودید مگر صالحی اقتصاد دان هست ما وزیر داریم رییس بانک مرکزی داریم، مدتها گذشت تا اینکه جناب سیف رییس بانک مرکزی اعلام کرد که برجام یعنی هیچ، سردار سازندگی فرمودند ، طرف های غربی در مسئله برجام سستی و کاهلی میکنند ، امروز هم نماینده دولت در 

برجام عذری بدتر از گناه

| دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

✅  گزارش برجام؛ عذر بدتر از گناه!


مختصری در مورد گزارش سه ماهه وزارت خارجه در رابطه با اجرای برجام:

1. در این گزاش دوستان دولت اعتراف کردند که برای برداشته شدن تحریمها موانعی وجود دارد و این یعنی حرفهایی که پیش و پس از برجام می زدند خلاف واقع و به معنای حقیقی کلمه کذب و عوام فریبی بوده است و آن ادعاها عبارتند از:

 الف: پیش از برجام: "تحریمها روز اجرای برجام برداشته خواهد شد"

ب: پس از برجام: تحریمها برداشته شده است !


و به صورت ضمنی اعتراف کردند بسیاری از حرفهایی که تا الان گفته شده دروغ بوده است.