بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

۳۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

خرپول های خرمغز

| جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

.
.
از قدیم خیلی از ماها یادمونه که تو حیاط هامون گربه داشتیم!
گربه هایی که از هر وعده غذاهامون سهمی هم میدادیم به اونا...
.
 سگ هایی هم که هر چند وقت یه بار تو کوچه و بازار و گذر رد میشدن مردم سیرشون میکردن...
.
.
اون موقع همین خانواده هایی که حالا  با هاپوهاشون شبا تو یه تخت میخوابن ماها رو مسخره میکردن که شماها. غیر بهداشتی هستین که به  این جونورا غذا میدین و تو زیرزمین خونه تون لونه کردن و اخ و پیف و فلان!
.
.
ولی الان دیگه که این مسایل مد شده حالا بازهم همون قشر آدما ما رو فحش میدن که چرا دینتون گفته سگ نجسه و گربه فلانه!
.
..
نمیدونم کی گفته خوابیدن سگ و گربه با آدمیزاد تو یه تخت و رفت و آمدش داخل خونه جزو حقوق حیوانات محسوب میشه؟؟؟
.
کی گفته جدا کردن این زبون بسته ها از محیط طبیعیشون و استفاده ازشون به عنوان اسباب بازی حقوق حیواناته؟؟؟
.
کی گفته پوشوندن لباس و حموم کردن و جراحی زیبایی حیوانات جزو حقوق حیوانات محسوب میشه؟؟؟
.
حقوق حیوانات یعنی قلاده بستن به یه سگ نیم کیلویی و فخر فروشی تو خیابون؟؟؟
.
حقوق حیوانات یعنی به یه حیوون زبون بسته یاد بدی کی بره دستشویی و کی بخوابه؟؟؟
. .
پ ن؛
حالا از پول های گزاف خرج شده برای این کارها نمیگم ، ولی شک ندارم این حیوانات زبان بسته هم  از دست این خر پول های خرمغز عاصی شدن!
.
معین ثائر

.

انصافا کدام گروه بیشتر به فکر فقرا هستند؟

| جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر


1.این بچه مذهبی ها هستن که عید قربان گوسفند ذبح میکنند برا کمک به فقرا 

.

2.این بچه مسلموناهستن که برای شادی روح گذشتگانشون خیرات میکنند

.

 3.این بچه مسلمونا هستن که خمس و زکات میدن 

.

4.این بچه مسلمونا هستن که زکات فطریه میدن 

.

4.این بچه مسلمونا هستن که بعد از سفر حج و کربلا ولیمه میدن توجه داشته باشید که سفر ترکیه و تایلند ولیمه نداره

.

5.این بچه مسلمونا هستن که ماه رمضان در جهت انفاق و امید ثواب سفره افطاری تو مساجد و خیابونا و حرم ها پهن میکنند و فقیر و غنی همزمان استفاده میکنند 

.

6.این بچه مذهبی ها  هستن که طبق عقیدشون وقتی بچشون به دنیا اومد براش عقیقه میپزن میدن به نیازمندان

.

7.این بچه مسلمونا هستن که وقتی خونه و ماشین نو میخرن طبق عقیدشون یه گوسفند ذبح میکنند میدن به فقرا 

.

8.این بچه مذهبی ها هستن که تو ماه رمضان تو طرح گلریزان و آزادی زندانیان مشارکت کردند 

.

9.این بچه مذهبی ها هستن که طرح محسنین و اکرام ایتام و جشن شکوفه ها رو توش شرکت میکنند 

.

10.این بچه مذهبی ها هستن که برا تازه عروس داماد ها جهاز میخرند

.

11.این بچه مسلمونا هستن که وقتی فامیلشون از سفر زیارتی بر میگرده براش گوسفند ذبح میکنند میدن به فقرا 

.

12.این بچه مذهبی ها هستن که به مناسبت شهادت و تولد امامانشون تو هیئت ها و کوچه خیابون شیرینی و غذا میدن و فقیر و غنی استفاده میکنند

.

13.این بچه مذهبی ها هستن که وقتی تو کارشون مشکل پیش میاد نذر میکنند و میدن به فقرا 

.

 حالا افراطیون نژاد پرست روشن فکر نما این وسط چی میگن؟؟؟؟؟؟ حج تعطیل شد خیالتون راحت برید یه سوژه دیگه گیر ببارید بد نیست به سفر های دبی و تایلند و ترکیه  خودتون هم یه انتقاد بکنید  به پول فراوانی که خرج خرید سگ و گربه و لوازم آرایشی و جراحی های زیبایی بی حد و حساب میکنید بچه مسلمونا اگه یه خرجی برا ساخت حرم امامانشون میکنند و حج میرن کنارش کلی انفاق میکنند

 البته اینجانب با تعطیلی سفر حج در شرایط فعلی کاملا موافقم




تأسیسِ بزرگترین و مجهّزترین بیمارستان‌ِ قرون وسطی توسط مسلمین




ویل دورانت تاریخ‌نگارِ مشهور جهان، درباره‌ی بزرگترین بیمارستان قرون وسطی و ویژگی های این بیمارستان  

می‌نویسد:


«در قاهره نیز سلطان قلاؤون در سال ۶۸۴هجری قمری ( 1285 م) بیمارستان منصوری را پی‌افکند که علی الاطلاق بزرگترین بیمارستانِ قرون وسطی بود. 


در داخل فضای وسیع محصور و چهارگوشی، چهار بنا سر برآورده بود، و در میان آن‌ها محوطه‌ای قرار داشت که با ایوان‌ها احاطه شده بود و حوض‌ها و جوی‌ها، آب و هوای آن را خنک می‌کردند. برای بیماری‌های مختلف و بیماران در حال نقاهت بخش‌های جداگانه داشت، همچنین دارای چند آزمایشگاه، یک داروخانۀ عمومی، کلینیک‌هایی برای بیماران سرپایی، چند آشپزخانه و حمام، یک کتابخانه، یک نمازخانه، و یک سالن سخنرانی داشت؛ به‌ویژه، مناظر دل انگیزی برای قسمتِ بیمارانِ روانی به بیمارستان پیوسته بود. 

بیماران از زن و مرد، غنی و فقیر، آزاد و برده در آنجا، بی‌دستمزد علاج می‌شدند. به بیماران بهبود یافته هنگام خروج از بیمارستان مبلغی می‌دادند تا برای تحصیل خود، بلافاصله محتاج کار نباشند. بیمارانی که به بی‌خوابی مبتلا می‌شدند به موسیقی ملایم و قصه گویان حرفه‌ای‌ گوش می‌دادند، و احیاناً کتاب‌های تاریخی برای مطالعه، دریافت می‌داشتند. در همۀ شهرهای بزرگ اسلامی برای مراقبت دیوانگان تیمارستان‌هایی موجود بود.»


منبع:📚

تاریخ تمدن اثر ویل‌دورانت 

جلد 4 - (عصر ایمان): صفحه‌ی 420


تشخیص مصلحت نظام با الگوگیری از جنگ جهانی دوم! /  چهار سؤال ساده از نظریه‌پرداز


حضرت آیت‌الله نظریه‌پردازی کرده‌اند که «کشورهای غربی پس از جنگ جهانی دوم هزینه‌های نظامی‌شان را قطع کرده و همۀ پول‌ها را وارد اقتصاد کردند و در نتیجه پیشرفت کردند.» و در ادامه نیز افاضه فرموده‌اند که «این راه باز شده‌است و در دورۀ دوم آقای روحانی (تشویق حضّار) قطعاً می‌توانیم به این هدف برسیم.» 


با این سخنان ۴ سوال مطرح می‌شود که امید است از سوی ایشان (یا لااقل شارحان ایشان) پاسخ گیرد:


۱- اگر چنین استدلالی صحیح است، پس چرا همین کشورهای اروپایی که الگوی ایشانند، امروز جزء بیشترین هزینه‌کنندگان برای تسلیحات نظامی هستند؟! طبق آمارهای رسمی سازمان‌های بین‌المللی، در حالیکه امریکا در رتبۀ اول است و یک سوم بودجۀ نظامی کل دنیا را در اختیار دارد، ایران فقط ۱و۵۸صدم‌درصد تولید ناخالص داخلی اش را به بودجهٔ نظامی اختصاص داده است. ایران در رتبه‌بندیِ بودجۀ نظامی در ردۀ ۳۳ جهان قرار دارد و همۀ آن کشورهای الگو، در رتبه‌های بالاتر از ایران قرار دارند. پس اگر بخواهیم منطق الگوپذیری را هم رعایت کنیم، قاعدتاً باید بودجۀ نظامی را افزایش دهیم نه کاهش!...



۲- آیا شرایط «ایرانِ پس از انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس» با «اروپای پس از جنگ جهانی دوم» مشابه است که بتوانیم نتیجه‌گیری کنیم که ایران هم باید همان الگو را در کشورش پیاده کند؟! در جنگ جهانی دوم تعدادی از کشورهای شرق و غرب به طمع کشورگشایی به یکدیگر هجوم بردند و بیشترین بودجۀ خود را صرف تسلیحات و جنگ نظامی کردند و در عرض شش سال «۷۰ میلیون انسان» به کام مرگ فرستاده شدند و در نهایت کشورهای ویران‌شده‌ای باقی ماندند با اقتصادی به‌قهقرا رفته و ازهم‌گسیخته که باعث شده بود «۱۲ میلیون انسان در اثر قحطی هلاک شوند» و... اکنون در چنین شرایطی چاره چه بود؟ آیا این اروپای جنگ‌زدۀ بی‌چاره و خسته از جنگ نظامی چاره‌ای داشت جز اینکه «۲۳درصد» بودجه‌ای که صرف جنگ کرده بود را وارد اقتصاد کند؟! 


حالا ایران چه؟ انقلاب اسلامی ۵۷ را پشت سر گذاشته است و همین آقایان تمدنِ متوحّش غربی دیدند که اگر دیر بجُنبند قافیه را باخته اند. پس تا ایران اسلامی جان نگرفته، باید صدایش را در نطفه خفه کنند. جنگ هشت ساله مگر نتیجهٔ حمایتهای هم‌آنان از صدام و مشارکت  مستقیم‌شان در این جنگ نبود؟ مگر نه‌اینکه از ۱۸ کشور غربی اسیر گرفتیم؟ 

آیا ایران انقلابی با غربِ پس از جنگ جهانی دوم در شرایط مشابه قرار دارند و به یک مقدار مورد تهدید نظامی هستند که آن الگو را اینجا پیاده کنیم؟!



۳- اصلاً برفرض محال که چنین استدلالی صحیح بود و چنین الگویی پیاده شد؛ حضرت استاد از ثمرات این راهبرد برایمان بگویند؛ با اضافه شدنِ آن ۱/۵درصد تولید ناخالص داخلی، قرار است چه جهشی در اقتصاد ایران رخ دهد که با آن ۹۸/۵درصد باقیمانده رخ نداده است؟!! دولت فخیمه با این ۹۸/۵ درصد چه گلی به سر ملت زده است که با آن ۱/۵درصد باقیمانده قرار است کشور گلستان شود؟! طبق کدام نظریۀ اقتصادی چنین سیاستی می‌تواند برای اقتصاد کشور تأثیر چشمگیر داشته باشد؟!


۴- بازهم برفرض محال با چنین راهبردی اقتصاد کشور رشد کند؛ فرض کنیم دولت هزینه‌های نظامی را به حداقل رساند و قدرت نظامی و در نتیجه قدرت «بازدارندگی» ج.ا.ایران کاهش یافته و ضعیف شد. حال «براساس مصالح نظام» برایمان شرح دهند که «چه چیزی را از دست داده‌ایم و چه چیزی نصیب‌مان شده است؟!» با پیشرفت اقتصادی، آیا تهدیدهای خارجی کمتر شده اند؟! آیا همان کشورهای الگو مجدداً فرصت را غنیمت نمی‌شمرند تا یک جنگ تمام‌عیار نظامی دیگر را علیه ایران اسلامی آغاز کنند؟! طی این ۱۰-۲۰ سال اخیر، جز قدرت بازدارندگیِ نظامیِ ایران، چه چیزی مانع تهاجم نظامیِ کشورهای عضو ناتو به ایران بوده است؟! (نفرمایید طی این سال‌ها تهدید نظامی جدی‌ای نداشتیم که به سلامت عقل مبارک شک میکنیم)


اصلاً چرا راه دور برویم؟ اگر ایران چنین قدرت بازدارندگی نداشت، امروز چقدر از اراضی کشورمان درگیر نبرد نظامی با داعش بود یا چند نفر از دختران هموطن‌مان مشغول جهادِ اجباریِ نکاح و یا درحال فروخته شدن در بازارهای کنیز‌فروشی بودند یا بدنِ بی‌سر چند تن از جوانانمان قرار بود به خانواده‌هایشان باز گردد؟!



واقعیت پشت پرده ی فرگشت چیست؟

| يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

"خواندن متن زیر بر همه ی خداباوران واجب است"


واقعیت پشت پرده ی فرگشت چیست؟



متن فوق العاده زیبای زیر در مجله ی آمریکایی فوربس(forbes) که از مشهورترین و معتبرترین مجلات آمریکا و جهان است منتشر شده است:


نویسنده ی این متن، مایکل اگنور (Michael Egnor ) پروفسور و معاون بخش جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه ایالتی نیویورک است:


من به عنوان یک پزشک و جراح و استاد شیمی همیشه با تعریف داروین از پیدایش موجودات زنده مشکل داشتم هرچند که دانشمندان فرگشت گرا دائما اصرار داشتند ک پیدایش تمام انواع موجودات با جهش های اتفاقی و انتخاب طبیعی  قابل توضیح است.


بنابراین من این تئوری را پذیرفتم. هرچند متوجه باورهای مذهبی هم بودم اما فرضیه داروین هم گونه ای از باور و اعتقاد بود چون من بدون هیج مدرکی آن را پذیرفته بودم.( فرضیه ی داروین نوعی باور و ایمان است نه علم)


من کتاب "تکامل"  مایکل دنتون را مطالعه کردم که به صورت کلی بیان میکرد که شواهد زیستی برای تئوری فرگشت بسیار ضعیف تر از آن است که زیست شناسان فرگشت گرا ادعا میکنند.


من تمام منابع معتبر فرگشت گراها را مطالعه کردم...  از جانسون و ریچارد داوکینز ،ولز، برا، بهی، دنت و دامبسکی....   


خلاصه ی تمام چیزی که پیدا کردم این است که ادعا های فرگشت گرایان خیلی از شواهد علمی دور است....


فسیل های ثبت شده ظهور ناگهانی گونه های مختلف را نشان میدهند نه آنگونه که داروین پیش بینی کرده بود ( یعنی انتقال تدریجی از یک گونه به گونه ی دیگر)


فرضیه ی داروین هیچ پیوستگی را نشان نمیدهد، حتی قادر به توضیح چگونگی ایجاد یک تک مولکول با شواهد علمی از مواد پایه نیست. تمام کدهایی که ما در ژنوم مشاهده کردیم حاکی از نوعی طراحی هوشنمند است نه تصادف!!!  ابر مولکول های سلول ها مثل آنزیم بیش از حد پیچیده و کاربردی هستند که بخواهند با جهش های پی در پی ایجاد شوند!!!!


برای من همیشه جای سوال داشت که چرا دانشمندان تکامل گرا این چنین متعصب به چنین نظریه ی ضعیفی علاقه دارند.


به چه دلیل فرگشت گرایان هیچگاه از خود نمیپرسند که بر اساس تئوری داروین چگونه پیچیدگی حیرت انگیز مولکولی و مکانیزم درون سلولی قابل توجیه است؟؟؟


واقعا چرا فرگشت گراها ادعا میکنند ک طراحی هوشمند علم نیست و دائما اصرار میورزند که آن اشتباه است؟؟



چرا فرگشت گرایان دائما میگویند طراحی هوشمند علمی نیست درحالی ک هم فرگشت هم طراحی هوشمند هر دو سوال های مشترکی را در علم بی پاسخ گذاشته اند....( تئوری فرگشت به هیچ وجه علمی تر از طراحی هوشمند نیست)!!!!


 چرا فرگشت گرایان از شواهد زیادی که نشان دهنده ی وجود نوعی هدف و طراحی در ارگانهای زیستی است سخن نمیگویند؟؟؟؟؟


من دائما تلاش میکردم که بفهمم چرا زیست شناسان فرگشت گرا به این شدت به فرگشت علاقه مند هستند هرچند دائما تماسهای تهدید آمیزی مبنی بر اخراج شدن داشتم.... و درنهایت فهمیدم چرا فرگشت گرایان به این شدت به فرگشت علاقه دارند.....


اکثریت زیست شناسان فرگشت گرا  آتئیست(خداناباور) هستند....  در واقع حقیقت این است که کتمان و سرکوب طراحی هوشمند توسط فرگشت گرایان فقط به این خاطر بود که آن ها آتئیست(بیخدا) بودند.....


هرچند که بر همگان آشکار است که کارخانه ی سلول و مکانیزم ها و مواد موجود در آن همگی توسط خالقی هوشمند طراحی شده اند و ابدا هیچ گونه مدرکی دال بر ایجاد انها به صورت رندوم و تصادفی وجود ندارد...  هیچ فرایندی وجود ندارد ک به ما نشان دهد چنین چیزی ممکن است!!


داروینیست ها در تلاشند تا لباس و وجهه علمی به فرگشت بدهند در حالی که فرگشت نوعی دین هست نه علم؛ تئوری داروین از خاستگاه گونه ها توسط اندیشه آتئیسم(بیخدایی) ایجاد شده و آتئیستها از آن مانند اصول عقاید دینشان دفاع میکنند......


این متن که در مجله ی فوربس و به نویسندگی مایکل اگنور (Michael Egnor ) پروفسور و معاون بخش جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه ایالتی نیویورک منتشر شده است را در لینک زیر ببینید:


http://www.forbes.com/2009/02/06/neurosurgeon-intelligent-design-opinions-darwin09_0205_michael_egnor.html


ما هسته ای رو دادیم تا....

| يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

 

ما هسته ای رو دادیم



✔ما هسته ای رو دادیم که تحریمها لغو بشوند نه اینکه تحریما لغو نشه بلکه دولت خودمونم مردمو تحریم کنه



✔ما هسته ای رو دادیم که نفت راحت بفروشیم نه اینکه پول فروش نفتمان رو نمدهند هیچ دولتمون داره امتیاز نفتمونم  میده به اونها


✔ما هسته ای رو دادیم بره تا خائنان داخلی شعار ندن بخاطر هسته ای تحریم میشیم ای خاینان الان برای چی دولت خودمون خودمونو تحریم کرده؟



✔ما هسته ای رو دادیم تا وضعیت مردم بهتر بشه  ن اینکه وضعشون بدتر بشه هیچ با خیانتاتون دلخونش کنین



✔دولتی که پاچه خوار آمریکا باشه بدرد ملت ایران نمخوره ملتی که36سال کم خوردن ولی سر خم نکردند 

ما دولتی رو که منافع ملی رو بفروشه و به سرداران قهرمان ملیمون  خیانت کنه نمیخواهیم



✔ما وزیر خارجه ای رو که دم برای اوباما تکون بده نمیخواهیم  کسی که نون و نمک اونارو خورده برای مردم ایران دل نمیسوزونه



✔ما دولتی رو که در اوج جنگ با اسراییل علیه ملت ایران امام و رهبر بزرگ ایران امام خمبنی ره مذاکره کنه نمیخواهیم اون کلیدی که  تو همون مذاکره از اسراییل کادو گرفتند بدرد ما نمیخوره اون کلید. کلید درهای ایران بود برای باز کردن بروی  اسراییل و آمریکا 


نیروی نظامی را کنار بگذاریم تا پیشرفت کنیم

| شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

🔴نیروی نظامی را کنار بگذاریم تا پیشرفت کنیم‼️


 جناب هاشمی معتقدند ما باید ارتش و سپاه و کل بنیه دفاعی و تجهیزات پیشگیرانه را کنار بگذاریم تا رشد کنیم...

ایشان در تاریخ 20 مرداد در جمع روسای آموزش و پرورش به رشد اقتصادی ژاپن و آلمان اشاره می کنند و آنرا نتیجه نداشتن ارتش و نیروی نظامی عنوان می کنند! 

ژاپن و آلمان شکست خوردگان جنگ جهانی دوم اند که توسط امریکا به عنوان طرف پیروز جنگ از داشتن ارتش محروم شدند.


 جناب هاشمی جواب نداده اند که چرا هم اکنون همین دو کشور هزینه هایی گزاف را صرف نیروی دفاعی خود می کنند و حتی نخست وزیر ژاپن اخیرا خواستار تغییر قانون اساسی تحمیلی امریکا و تاسیس ارتش شده است.


 و معلوم نیست که مثلا چین و فرانسه و انگلستان و روسیه و... که ارتش و بنیه دفاعی و تهاجمی قوی دارند چطور اقتصادشان رشد کرده و خود امریکا چرا ارتشش را کنار نگذاشته و در وضعیتی که تمام منطقه در آتش می سوزد کدام عاقلی توان دفاعی اش را تعطیل می کند و اصلا چطور نداشتن ارتش به رشد اقتصادی مربوط است؟!


 و اگر این قدرت و اقتدار نباشد چه امنیتی براى رشد و تامین زمینه های سرمایه گذاری باقی می ماند؟ !

آیا این حرف ها فقط یک تحلیل است... 

حرف جناب هاشمی را در فروردین امسال به خاطر بیاوردید که توان موشکی را نشانه رفتند و با هشدار صریح رهبری حرف شان را پس گرفتند.

.

 در سکوت همه نخبگان رهبر معظم انقلاب مجبور شدند چند روز بعد پاسخ این سخنان کودکانه و ساده لوحانه را بدهند: .

رهبر معظم انقلاب (هفته قبل):

 "برای تأمین امنیت ملت، کشور و آینده، باید علاوه برتوان دفاعی، توان تهاجمی را نیز افزایش داد. در شرایطی که هیچ رحمی در قدرتهای زورگوی دنیا به چشم نمیخورد و علنا مجلس عروسی و بیمارستان رابه بهانه مبارزه با تروریسم بمباران میکنند، باید توان و قدرت دفاعی را افزایش داد تا احساس تهدید کنند."



 جناب هاشمی اگر اهل محاسبه اید، حساب کنید هزینه شما و خانواده تان براى کشور بیشتر است یا هزینه دفاع از کشور؟!

وحید یامین پور 



درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران و قطر

| شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر


درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران و قطر


اعصابم هنوز از بازی با قطر خورد است. دلم میخواست خوشحال باشم از برد و کیفور از گل جهانبخش، اما نمی شود. واقعا امیدوارم تیم ملی فوتبال حداقل برای مدتی از بازی جلوی تماشاگر داخلی محروم شود. 


تیم قطر آمده در زمین ما فوتبال بازی کند. با توجه به حساسیت بازی، نه خشونت زیادی به خرج دادند، نه کار تحریک کننده ای کردند و نه حتی تا دقایق آخر به آن صورت وقت کشی کردند. حالا داور فوق فوقش سه چهار تا خطای وسط زمین که تاثیر جدی در روند بازی نداشت را به ضرر ما سوت زد. چه مرگمان است که همه می خواهیم تمام دنیا را بخوریم؟ یک لحظه بنشینید جای ناظر فیفا که اتفاقات را می بیند: سرمربی ما از دقیقه اول بطری آب به زمین می کوبد و داد و هوار می کشد سر داور، کادر فنی تیم یک سره در حال فریاد کشیدن و بیرون آمدن از محوطه قانونی هستند، تا سوت نیمه میخورد هفت هشت نفر از کادر فنی و مربی های ما انگار که دزد گرفته اند می پرند وسط زمین و داور را حلقه می کنند و یک آقای کت و شلواری باید جدایشان کند (که چی؟ که سه چهارتا خطای وسط زمین را نگرفته! انگار پنج تا پنالتی و سه تا موقعیت گل ما از دست رفته). تماشاگرها هم از قبل از شروع بازی فحاشی و هو کردن و سوت کشیدن موقع پخش سرودملی حریف را شروع کرده اند و روی هر سوت به ضرر ما، شیر سماور می خوانند. هر بار بازیکن قطری روی زمین می افتد، سوت و هو کردن و «بقره، بقره» تماشاچیان بالا می رود. سر کرنرهای قطری ها بطری و هزار کوفت دیگر روی سرشان می ریزند. آنهایی که فقط یک بار بازی باشگاهی یا ملی مقابل یک تیم عربی را در ورزشگاه آزادی بوده اند، می فهمند جو ورزشگاه چه جهنم متعفنی می شود. آخر بازی هم وقتی گل زده ایم و داریم مفت مفت بازی را می بریم، جواد نکونام که مثلا خوش اخلاق و با شعور تیم ملی بوده و حالا اولین تجربه مربی گری اش است، چنان قشقرقی به پا می کند که دعوا و بزن بزن می شود و نکونام از روی نیمکت اخراج.

فضای مجازی هم که افتضاح. پر از فحش و فضیحت به اعراب و اینکه فرزندان کوروش سوسمار خورها را جر دادند و چه کردند. اه…

گیرم تیم قطر منتخب جهان است. گیرم وقت کشی می کند. گیرم بازی شان فیزیکی است و خشونت دارد. حرفی اگر داریم در زمین فوتبال بزنیم.


الحق و الانصاف امروز بدجوری بازنده بودیم. ما مگر چه تخم دو زرده ای در این دنیا کرده ایم که این قدر خودمان را دوست داریم و از همه دنیا متنفریم؟ خجالت آور نیست که می خواهیم همه جا به مهمان نوازی و ادب و مهربانی شناخته شویم و بعد همه با هم اینطور مثل انسان های بدوی نسبت به اعراب (و بعضا هر که غیر ماست) کینه می ورزیم و سر یک مسابقه ورزشی این همه بی فرهنگی می کنیم؟


فردوسی پور می گفت اگر داور فقط کمی مقتدرتر بود می توانست n نفر را از روی نیمکت ما اخراج کند. به نظرم حقمان است که همه مان را مدتی اخراج کنند تا بفهمیم میدان ورزش، میدان جنگ و نژادپرستی و کینه ورزی نیست.


هادی فریبرزی


 دولت خود تحریمی را کلید زد!


 بانک‌های ملت و سپه در راستای اجرای FATF، نهادهای انقلابی را تحریم کردند


 برخی  بانک‌های کشور در مسیر اجرای توافق با FATF خود تحریمی را آغاز کرده‌اند و در این مسیر تحریم افراد حقیقی یا حقوقی که ظالمانه مورد تحریم غرب قرار گرفته بودند در اقدامی عجیب و قابل تامل از جانب بانک‌های داخلی نیز آغاز شده است...


 در حال حاضر، حدود 200 شخص، موسسه و شرکت ایرانی در لیست تحریم‌ها قرار دارند و مسئولان ما طبق همین سند محرمانه، متعهد به اعمال تحریم‌ها علیه آنها در داخل کشور شده‌اند! برخی از مهمترین این موسسات عبارتند از: صدا و سیما، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، وزارت اطلاعات، سازمان صنایع دفاعی، دانشگاه مالک‌اشتر، گروه صنایع صنام، صنایع شهید صیاد شیرازی، صنایع شهید باقری، باتری‌سازی نیرو، صنایع پارچین و هواپیمایی مرکز تحقیقات و فناوری دفاعی و... این فهرست - که در‌برگیرنده جمعی از بهترین متخصصین و مدیران کشور نیز هست- به لطف این توافق محرمانه، مشمول تحریم‌های داخلی شده و خواهند شد!...


 بانک‌های داخلی بر اساس قرارداد FATF که هنوز جزییات آن برای ملت آشکار نشده و تعهدات ما در آن برای مردم روشن نیست خود تحریمی را بر اساس اراده و خواست غرب و خاصه آمریکا آغاز کرده‌اند.


 برای نمونه واحد مستقل ارزی خطاب به مدیریت شعبه  بانک سپه در نامه‌ای به تاریخ 10 مرداد 95  و در جواب درخواست یک شرکت برای ضمانت نامه‌های ارزی آورده است: «...در شرایط فعلی و با عنایت به مفاد نامه بازگشتی مبنی بر نامبرده شدن متقاضی ضمانت‌نامه‌ها در لیست اشخاص تحریمی، اجابت درخواست متقاضی امکان‌پذیر نیست.»


 مشابه همین مورد در بانک ملت نیز اتفاق افتاده است و این نشان‌دهنده آن است که تمام بانک‌ها تحت اراده بانک مرکزی به این قافله پیوسته‌اند. در نامه بانک ملت که در پاسخ به درخواست قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برای نقل و انتقالات ارزی؛ آمده است: «کارسازی کلیه خدمات ارزی (بین‌المللی) برای آن دسته از مشتریان که نامشان در لیست تحریم اتحادیه اروپا و یا لیست تحریم مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل می‌باشد امکان‌پذیر نیست.» اینها نخستین تبعات پذیرش قرارداد FATF هستند که نمود یافته‌اند و متاسفانه در آینده تبعات وخیم این ماجرا بیش از پیش خود را نشان خواهد داد.



راز پیشرفت آلمانها‼️


 ازمانی که انگلیس انقلاب صنعتی کرد، آلمان از این انقلاب عقب مانده بود. آلمان مرزهایش را بست و گفت تولید ملی و ملی‌گرایی اقتصادی شدید مطرح شد. یک پیامبر اقتصادی به اسم « فردریک لیست » پیدا کردند و تولید داخلی و حمایت از تولید ملی را شعار خود قرار دادند. با وجود اینکه جنگ‌ها آلمان را تخریب کرده بود.


اکنون 150 سال است که آلمان قله‌ صنعتی‌شدن و تولید صنعتی اروپاست و در شرایطی که بسیاری از کشورهای اروپایی دائماً ضرر می‌دهند، آلمان یک تنه پول همه را می‌دهد؛ به یونان، اسپانیا و پرتغال کمک می‌کند.