بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

نتیجه برخورد سخت با دشمن

| پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

🔴 تحقیر هیئت اعزامی کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران توسط امام خمینی (ره)


🔹تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، جدی ترین واکنش به پذیرش محمدرضا پهلوی در خاک آمریکا بود. پس از تسخیر سفارت در 13 آبان 58جیمی کارتر رئیس‌جمهور آمریکا بلافاصله به «رمزی کلارک» و «ویلیام میلر» ماموریت می‌دهد که به ایران سفر کنند و  با امام خمینی(ره) ملاقات کنند.


🔹حضرت امام به محض اطلاع از سفر هیئت اعزامی از سوی رییس جمهور آمریکا به ایران، اعلامیه‏‌ای خطاب به شورای انقلاب صادر کردند. نمایندگان اعزامی کارتر به ترکیه رسیده بودند و آماده سفر به ایران بودند که پیام حضرت امام صادر شد.


🔹حضرت امام (ره) در این پیام فرمودند: اعضای شورای انقلاب اسلامی و هیچ یک از مقامات مسئول به هیچ وجه نباید با آنان ملاقات نمایند.


🔴 پیامد این عمل امام(ره) اقرار اشتباهات آمریکا در قبال جمهوری اسلامی در نامه به امام خمینی (ره)بود


🔹پس از آنکه امام خمینی (ره) از ورود نمایندگان جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران جلوگیری کردند و فرمودند هیچ‌یک از مقامات مسئول نباید با هیئت اعزامی آمریکا ملاقات کند، کارتر در 6 فروردین 1360 نامه‌ای را خطاب به حضرت امام خمینی (ره) نوشت. این نامه توسط سفیر سوئیس در ایران و از طریق وزارت خارجه لسیم دفتر امام خمینی (ره) شد.


 🔹کارتر،رئیس جمهور وقت آمریکا، به منظور حل و فصل بحران گروگانگیری و در پاسخ به پیام نوروزی امام خمینی پیشنهاد تشکیل کمیسیون مشترکی برای رسیدگی به مسائل دوجانبه را مطرح کرد. او در این پیام ضمن اقرار به ضرورت احترام به حق حاکمیت ملت‌ها به برخی اشتباهات در سیاست خارجی آمریکا نسبت به دولت و ملت ایران در شرایط خاص تاریخی اذعان و برای حل مسالمت آمیز اختلافات موجود اعلام آمادگی کرد.


🔹کارتر در این نامه تأکید می‌کند: من می‌توانم به خوبی درک کنم که تصرف سفارت ما در تهران می‌توانسته است عکس‌العمل موجهی برای جوانان ایران تلقی شود


🔹امام خمینی(ره) پس از اطلاع از متن این پیام، دستور می‌دهند که این پیام به صورت فوری منتشر شود. سید احمد خمینی در گفتگویی درباره علت انتشار این پیام گفت: «امام پیام را که دیده بودند من نبودم اما چند ساعت بعد که آمدم ایشان فرمودند که این باید منتشر بشود برای اینکه ما چیزی را از ملت پنهان نمی‌کنیم و در ثانی به احتمال قوی اینها ممکن است خودشان منتشر کنند و بعد یک چیزهایی فکر کنند و مردم هم فکر کنند که چیزهایی زیر پرده است و ما باید آنچه که می‌گذرد به مردم بگوئیم و خود مردم تصمیمشان را می‌گیرند و به همین دلیل گفتند که فورا ما منتشر کنیم.»


تاریخ به ما ثابت کرد پیامد برخورد سخت با دشمن(آمریکا)همیشه بهتر از پیامد حاصل از برخورد نرم بود

🔹به ما بپیوندید🔹

@markazasnad ⚜

http://yekiazkhak.blog.ir/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی