بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

اسب تروا

| جمعه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸ ق.ظ | ۰ نظر

این مطالب برای کسانی که سخنرانی های دکتر عباسی در مورد مسائل اقتصادی (در مسیر گرداب)رو گوش کردن قابل فهم تر هست

🔴این را از آمریکا نپذیرید!


سید یاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی خود نوشت:

🔹رسانه های غربی گزارش داده اند دولت اوباما ممکن است به ایران اجازه دهد در برخی معاملات خارجی خود از دلار استفاده کند. هرچند برخی در داخل کشور ممکن است از این لطف کدخدا ذوق مرگ شوند، اما واقعیت این است که واشنگتن می خواهد نیاز خود را به عنوان یک امتیاز به ایران بفروشد.

🔹با روند رو به گسترش پیمان های پولی دوجانبه و حذف دلار از مبادلات تجاری کشورها، ارزش دلار در یک سراشیبی تاریخی قرار گرفته و دیر نیست که به سرنوشت پوند استرلینگ دچار شود. افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزور آمریکا را جز در چارچوب تلاش برای مقابله با این روند کاهشی ارزش دلار مباید تحلیل کرد. 

🔹چین به عنوان بزرگترین طلبکار آمریکا آرام آرام در حال حذف دلار از مبادلات خود از طریق پیمان های پولی دوجانبه است و شاید بتوان گفت با روند کنونی، ظرف یک دهه آینده و بلکه زودتر، از هژمونی دلار خبری نخواهد بود. 

🔹توقف استفاده از دلار توسط کشورهای صادر کننده نفت و گاز چون ایران و روی آوردن آنها به پیمان های پولی دوجانبه، در تسریع این روند نقش بسیار مهمی دارد. 

🔹روسیه وارد پیمان دوجانبه با چین شده و بخش مهمی از هزینه گاز صادراتی خود را هم اکنون به روبل دریافت می کند. دولت یازدهم در ایران اما به دلایل نامعلوم، از انعقاد پیمان های پولی اجتناب کرده و همچنان رویکرد تقویت دلار و یورو را در سیاست اقتصادی خود دنبال می کند. 

🔹از اینکه آمریکایی ها می خواهند به ایران اجازه دهند با دلار تجارت کند خوشحال نباید بود. بلکه از حجت الاسلام روحانی باید خواست که کلید انعقاو پیمان های پولی را لااقل با همسایگان و طرف های تجاری اصلی بزند.

🔹چین هم اکنون با حدود 55 کشور پیمان بسته و در میان آنها از پاکستان و مصر تا روسیه دیده می شود.

🔹هر روز تاخیر در انعقاد این پیمان ها از سوی تهران، کمک مستقیم به تداوم سلطه آمریکاست. یکی از بندهای مهم سیاست های کلی برنامه ششم، انعقاد پیمان های پولی دوجانبه و چندجانبه است.

🔹می توانید در سایت http://cs.itan.ir/ اطلاعات مبسوطی درباره این نوع پیمان ها به دست آورید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی