بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

امام رپ براون

| پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

حصر  "امام رپ براون" وارد  شانزدهمین سال شد 



اسلام در آمریکا هنوز هم سیاهان معروف را به خود جلب می‌کند. در مراسم نماز جمعه در مسجدی در گوشه خیابان یکی از حومه‌های قدیمی شیکاگو، می‌توان قدرت تاریخ اسلام در آمریکا برای سیاهان را دید. 


این مسجد، رابطه مستقیمی با تاریخ سیاهان دارد و به دست «رب براون» رهبر گروه پلنگ‌های سیاه در دهه 60 ساخته شد. براون در دهه 70 در زندان مسلمان شده و نامش را به «جمیل الامین» تغییر داد. و به یکی از رهبران اصلی جامعه مسلمانان آمریکا تبدیل شد


امام جمعه این مسجد داستان‌هایی را از بردگانی می‌گوید که از آفریقا به اینجا آورده شده و در برابر مالکان خود، سعی می‌کردند که همه اعتقاداتشان را حفظ کنند.


او می‌گوید: اگر بردگان در آن شرایط ایمان خود را نگه داشتند، پس همه باید از آنان پیروی کنند.

وی ادامه میدهد : «ما از از ریشه‌های خود جدا شده‌ ایم  ولی اسلام بار دیگر ما را با آفریقا و دیگر نقاط جهان پیوند داده است».


در آمریکا٬حدود دو میلیون مسلمان سیاه زندگی می‌کنند که البته این آمار دقیق نیست. آمریکایی‌های سیاه، نوعا مساجدی جدای از دیگر مهاجران دارند، بسیاری از سیاهان در دوره آزادی‌ها و حقوق مدنی و زمانی که «مالکوم ایکس» به محبوبیت ملل اسلامی کمک زیادی کرده و افرادی مانند «محمدعلی کلی» را به خود جذب کرد، به اسلام گرویدند.


مسجد رپ براون آموزش می‌دهد که اختلافی بین شیعیان و سنیان نیست و مردم را به کار و دوری از ارتکاب جرم و مواد مخدر و پایبندی به خانواده تشویق می‌کند.


در سال 95 ، امام به جرم شلیک به مرد جوانی که در همسایگی‌اش بود دستگیر شد، اما آن فرد بعدها اعتراف کرد که شهادت دروغش به دلیل فشار مسئولین بوده و او اصلا کسی به وی شلیک کرده را ندیده‌است،جالب اینجاست که وی پس از مدتی مسلمان شد.


اما پاپوش سازی برای رپ  به اینجا ختم نشد و در سال 99 و در طی یک صحنه سازی توسط پلیس محلی آمریکا به قتل یک افسر پلیس متهم میشود و راهی زندان و به اعدام محکوم می شود. اما پس مدتی به علت فشارهای جامعه مسلمانان و سیاهان آمریکا محکومیت وی به حبس ابد تقلیل می یابد. 

وی هم اکنون در زندان  کلرادو که در آمریکا به عنوان گوانتاناموی دوم مشهور است در شرایط نامطلوب جسمی به سر می برد و تلاشهای 16 ساله برای آزادی وی ادامه دارد.

همه اینها در حالی است که نوه مالکوم ایکس در سال 2012 به طرز مشکوکی به قتل رسید و  اقدامی از طرف پلیس فدرال برای روشن شدن نحوه کشته شدن وی صورت نگرفت.


جمعیت اقدام برای امام جمیل الامین

http://imamjamilactionnetwork.weebly.com/


کانال رپ براون در یوتیوب

https://www.youtube.com/channel/UCQzWY3CQtMv6lvSFt1jOW6A?nohtml5=False


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی