بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

پاسخ به شبهه18 خیانت سلمان به ایرانیان

| پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ق.ظ | ۳۶ نظر

⛔⛔متن شبهه


 "خیانت سلمان به ایران: پس از درگذشت پیامبر اسلام در زمان \"عمر بن خطاب\" او به یاری لشگر اعراب تدارک و استراتژی یک جنگ و حمله به ایران را طرح ریزی کرده و نقاط ضعف و حساس سپاه ایران را به اطلاع خلیفه عمر رسانید و از آنجا که از صحابه ی نزدیک پیامبر بود جایگاه ویژه ای نزد عمر داشت. در جنگ تیسفون اعراب به راحتی بر دژ و خندقهای شهر تیسفون فائق آمدند. پس از جنگ و بازگشودن کتابخانه ها، سلمان، عمر را از محتوای تمام کتابها آگاه ساخت و این جمله از زبان عمر برخاست:«هر آنچه در این کتابهاست یا در قرآن هست که دیگر نیازی به آن نیست. یا در قران نیست که کفر است. پس همه ی این کتابها را بسوزانید!» \"به نقل از تاریخ طبری\" سلمان در جنگهای قادسیه و نهاوند و فتح تیسفون و مدائن فرمانده ی سپاه اعرا ب بود و از تمام نقاط ضعف و قوت سپاه ایران اطلاع داشت اعراب که از دیدن فیل ها در سپاه ایران به وحشت آمده بودند به پیشنهاد سلمان که نقطه ضعف فیلها زیر شکم و خرطوم آنهاست! با سنگ به جان فیلهای سپاه ایران افتادند و آنها را سرنگون کردند. پس از فتح مدائن او درفش کاویانی و فرش بهارستان (فرش معروف منسوب به خسرو پرویز که تار و پودی از ابریشم و طلا و نقره داشت و مزین به جواهرات گرانبها) و تاجهای پادشاهان را که پنهان شده بود تقدیم اعراب کرد. صدمات جبران ناپذیر حمله اعراب و همچنین به یغما رفتن میراث گرانبهای ایران و نابودی بسیاری از دودمان های ایرانی و به فروش رفتن دختران و زنان ایرانی بعنوان کنیز در بازار برده فروشان عربستان (حجاز) یعنی حقارتی که ایران در هیچ دورانی آنرا به خود ندیده بود همه و همه حاصل کینه توزی و خیانت سلمان به میهن خویش بود و بس! وگرنه اعراب تازی هرگز خواب فتح ایران را هم نمی دیدند.

یکی از اصلی ترین علل حمله ی اعراب اختلاف میان دربار و حکومتیان بود و ضعیف شدن قلب سپاه بدلیل جنگ ۲۷ ساله با دولت بیزانس (یونان) که اینهم توسط سلمان به اطلاع عمر بن خطاب رسیده بود!

سرانجام سلمان؛

پس از فروکش کردن جنگ، سلمان فارسی (روزبه) حکومت تیسفون را در دست گرفت. وی با دیدن جنایات فجیع اعراب و پیامدهای خیانت وی در حق هموطنان بی گناهش که حاصل کینه توزی او با دربار بود اندوهناک گشت و در پی جبران برآمد ولی دیگر دیر شده بود. وی تا پایان عمر را در این اندوه سپری کرد و وصیت کرد تا پس از مرگ جسدش را در دروازه ی تیسفون که محل رفت و آمد بود دفن کنند تا با گذر کردن مردم از روی قبرش به آرامش برسد و جبران خیانتش شده باشد. با شنیدن این داستان و همچنین داستان حمله ی اسکندر که آن نیز با خیانت یک ایرانی سبب پیروزی اسکندر گشت، این تاریخ است که به ما یادآور می شود که ایرانیان همیشه قربانی خیانت خود بوده اند! و این بود داستان تلخ مردی که ایرانیان به او افتخار می کنند و او را اسطوره "….

 

👈👈 پاسخ شبهه


1⃣ ابتدا بهتر است با شناخت سلمان فارسی علت حمله های ناجوانمردانه بسمت صحابه وفادار پیامبر را بیان نماییم.


💥💥سلمان فارسى یکى از مشهورترین صحابه ی پیامبر خدا «صلى الله علیه وآله» و از شخصیتهاى بسیار بزرگ اسلام است. وى اصالتا ایرانى و دهقان زاده ‌و نام اصلى اش «ماهبه» یا «روزبه» و نام پدرش «خوشبودان یا بوذخمشان اسپهانی» است.(۱)


💥💥در کودکى در مناطقی رشد یافت که مهد سه دین مهم آن روز بود که عبارتند از: مسیحیت نسطوری، زرتشتی و مانوی. آمده است که وی به دین عیسوى گرایید.

برخی معتقدند چون وی از کشیشان شنیده بود که ظهور پیامبر اسلام نزدیک شده است، خانه پدر را ترک گفت و در جست‌وجوى آن پیامبر به سفر پرداخت.

برخی نیز علت مسافرت و خروج وی از ایران را یافتن شخصیتی نیرومند دانسته ‌اند که بتواند نظام ظالم و ستم پیشه ساسانی را براندازد. (۲) 


💥💥در جستجو پیامبر در بلاد عرب به اسارت قبیله‌ای به نام «بنى‌کلب» درآمد. مدتی بعد مردى از قبیله «بنى‌قریظه»او را خرید و به یثرب (مدینه) برد. در این شهر، از ظهور پیامبر خدا صلى الله علیه وآله آگاه شد و چون گفته‌ها و نشانه‌هایى را که از کشیش مراد خود شنیده بود، در آن حضرت دید، به زودى اسلام آورد. رسول اکرم صلى الله علیه وآله او را از مالک یهودی‌اش خرید و آزاد کرد. از آن موقع سلمان ملازم رسول صلى الله علیه وآله بود و نزد او منزلتى خاص یافت.

 

💥💥از جمله اقدامات به یادگار مانده از وی، پیشنهاد کندن خندق در غزوه خندق یا جنگ احزاب می ‌باشد. کندن این خندق در باز داشتن تجاوز مشرکان به شهر مدینه اثرى بزرگ داشت.(۳)


💥💥 بعد از رحلت رسول خدا او نزد امام على علیه السلام نیز منزلتى بزرگ داشت. حضرت على علیه السلام، سلمان را دریایى مى دانست که قعرش دست نایافتنى است.(۴)

💥💥درباره ی شخصیت سلمان روایات فراوانی وجود دارد:

الف. سلمان از ما اهل البیت است.

ب. سلمان دریای علم است.

ج. اگر دین در ثریا باشد سلمان آن را به دست می آورد.

د. سلمان بهتر از لقمان حکیم 

است.

ه. ایمان ده درجه دارد. مقداد در درجه هشتم، ابوذر در درجه نهم و سلمان در درجه دهم است.

و. به سلمان،‌ سلمان فارسی نگویید، بلکه سلمان محمدی بگویید.

ز. سلمان،‌ محدث بود.

ح. سلمان، اسم عظیم تعلیم دیده بود.

ط. کسی فقیه تر از سلمان نبود.(۵)


2⃣ اصل لشکرکشی های خلفا به دلیل غصب خلافت مورد قبول نیست و حضرت علی صلوات الله علیه و فرزندانشان در هیچکدام شرکت نداشتند.


❌این شبهه در مطلب شماره (۷۲): بررسی افسانه فرماندهی حسنین علیهماالسلام در جنگ اعراب به ایران!!! بررسی گردید.


👈اما حضور برخی یارانشان چون جناب سلمان در این جنگها، بدلیل پیشگیری از رفتارهای افراطی و خارج از قواعد اسلامی از سوی سپاه خلفا با مردم سرزمینهایی همچون ایران بوده است.

http://goo.gl/CyySCb


3⃣ جناب سلمان سالها در ایران نبوده و اسرار سپاه ایران را هم نمی دانست! ایشان بدلیل حمایت از ولایت مغضوب خلفا بود و انتسابشان به حکومت مدائن از سر ناچاری خلیفه دوم و با اذن حضرت علی علیه السلام برای رفع مشکل مردمش بوده است.

http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa3718


4⃣ دلایل اصلی استقبال مردم ایران از مسلمانان و شکست ساسانیان: 

🔸 ظلم، ستم و فساد شدید دستگاه حکومتی

🔹 سختگیری شدید به قاطبه ی مردم در حکم نوکران حکومت

🔸 اختصاص همه ی امتیازات مادی و معنوی به طبقه حاکم و ثروتمند

http/goo.gl/CyySCb


5⃣ سلمان فارسی با خیرخواهی و تدبیر خود از خونریزی و جنگ جلوگیری نمود و دو شهر مدائن و تیسفون که سالها پایتخت ساسانیان بود، بدون درگیری تسلیم لشکر اسلام شدند.

http://goo.gl/CyySCb


6⃣ قوانین اسلام و سیره پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله مسلمانان را مجاز به کشتار و تعدی و ستم در جنگها نمی داند و رفتار آنها بر همین مبنای دینی بوده که این مورد در آیات و روایات مشهود است و در تاریخ نیز ذکر شده است.

http://goo.gl/EJJgZw


7⃣ فتح کتابخانه ها و آتش زدن کتاب ها در این جنگ واقعیت ندارد!

💢 تاریخ اصل وجود کتابخانه‎ای را در آن زمان ایران ضبط نکرده چه رسد به آتش زدن.


💎💎 تا قرن هفتم (حدود ۶۰۰ سال پس از فتح ایران)، در هیچ مدرکی سخن از کتابسوزی مسلمین نیست و اولین بار درقرن هفتم بدون سند طرح شد و اعتبار تاریخی ندارد.


💎💎 حرکت شعوبیگری که به حرکتی ضد عرب بدل شد کتابها در معایب عرب نوشتند. اگر چنین نقطه ضعف بزرگی وجود داشت، محال بود شعوبیه که در قرن دوم هجری اوج گرفته بودند درباره‎اش سکوت کنند.


💎💎 در ایران ساسانی آثار علمی و ادبی هم بوده که از بین رفتن برخی از آثار بدلیل تحول اندیشه‏ مردم با ورود تفکر و آثار غنی دوره اسلامی بوده است.

http://www.hawzah.net/fa/Book/View/0/23731


8⃣ فرمانده سپاه اعراب در جنگ با حکومت ساسانی و فتح ایران، سعد بی ابی وقاص بود نه جناب سلمان!

http://porseman.org/q/show.aspx?id=99178


9⃣ از چهار مورخی که ماجرای فرش بهارستان را ذکر کرده اند سه نفر یعنی: ابن اثیر، ابن کثیر و ابن خلدون ماجرا را از نفر چهارم یعنی ابن جریر (طبری) نقل نموده اند.


❌ ما قبلا در مطلب ۴۷: تاریخ طبری، دروغی آشکار و یا اسنادی بی شبهه؛ صحت مطالب تاریخ طبری را بررسی نمودیم.

⭕️همچنین طبری در دو روایت از سیف بن عمر آن را نقل نموده؛ در حالیکه علمای رجال اهل سنت به شدت سیف را تضعیف کرده و برخی او را متهم به حدیث سازی و حتی زندقه نموده اند! پس ماجرا فاقد اصالت است. 

http://www.askquran.ir/thread4823-27.html


🔟 در رد ادعاهای شبهه همین بس که استقبال چشمگیر و با احترام ایرانیان در زمان بازگشت مجدد وی و استانداری مدائن، رفتار با یک خائن به نوامیس و عزتشان نبوده؛ بلکه در جایگاه تکریم ایشان حتی در برابرش به خاک می افتادند که وی ایشان را نهی می نمود و در میانشان بدون محافظ تردد داشت.

http://www.jamnews.ir/detail/News/405666


1⃣1⃣ بیزانس پایتخت روم شرقی بوده، نه یونان!

و گزارش ضعف ساسانیان توسط عمال حکومت به خلفا می رسید، نه توسط سلمان که با دستگاه خلافت ارتباطی نداشت.

http://goo.gl/xgEc7J


2⃣1⃣ وصیت ادعا شده از جناب سلمان وجود ندارد و ایشان در کمال احترام و توسط علی صلوات الله علیه کفن و دفن شدند.

http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa56357


3⃣1⃣ از سلمان فارسی کرامات بسیاری نقل شده که بیانگر مقام معنوی بالای وی می باشد؛ پیشگویی حوادث آینده؛ استجابت دعا، بروز کارهای اعجازگونه و ... 

http://www.hawzah.net/fa/Book/View/45266/23584

4⃣1⃣ رهایی اجداد ما از منجلاب ادیان تحریف شده آن دوران و ایجاد زمینه ی رشد و هدایت ما، مرهون تلاشهای جناب سلمان است.

در عظمت و شرافت این اسطوره ی انسانهای آزاده همین بس که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:«سلمان از اهل بیت ماست».

http://www.soalcity.ir/node/992



منابع:


۱. دایرة المعارف تشیع، زیر نظر احمد صدر, حاج سید جوادی و دیگران، تهران، نشر شهید سعید محبی، 1381

۲. دایرة ال

معارف تشیع، ص262 ،263)

۳. یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه: ابراهیم آیتی، ج1، ص 409)

۴. ذهبی، سیر اعلام النبلاء، ج 3، ص‏342)

۵. مجلسی، بحار الانوار،‌ ج22 ص 31، 331، 341، 347،385 ؛ شیخ طوسی، اختیار مشایالرجال معروف به رجال کشی، ص6



نظرات  (۳۶)

یقین بدانید وقتی ازطرف پیامبر (ص) حدیث معروف برای تایید جناب سلمان نقل شده .با توجه به مورخ مربوطه پس احترام جناب سلمان باید حفظ شود .
واقعا ما ایرانی ها اینقد خارکسته ودوروییم که خیانت سلمان بیشرف را به سرزمین اب واجدادی و متمدن خودمان را نادیده گرفته و ان انسان بی تعصب حرامزاده را مورد احترام قرارداده. بابا شماها چقدخارکسته اید سرزمینمون روفروخته بازمیگید چون پیامبر اورو تاییدکرده ادم خوبیه . خب خرهای نفهمید دیگه چون اگه نبودید میفهمیدید که کارهایی که سلمان کسکش برای پیامبرکرده خیلی بزرگ بوده وپیامبرهم حق داشته وباید از این کسکشه وطن فروش حمایت کنه
لعنت بروح پرفتوح سلمان وطن فروش و هرچی پدرسوخته عرب پرسته خداییش اینهمه تاریخ سازی خجالت نمیکشید به هرکی بگی سلمان چیکار کرد میگه وطن فروشی شما دارید میگید چون فلان عرب گفته سلمان...پی سلمان ادم خوبی بوده خیر عزیز ایشون وطن فروش بوده و نزد افکار عمومی خائن
درود بر سلمان فارسی 
  • بابک پاکدامن سردرود
  • روزبه کازرونی یا سلمان فارسی از دید ایرانیان میهن دوست نمی تواند انسان سرفراز و شایسته ای باشد، چرا؟ چون در دین اسلام، هیچ زوری در پذیرش دین نیست: پس روزبه حقّ نداشت که برای یورش اعراب مسلمان به سرزمینی که مردم آن خداپرست بودند و آزادی در پذیرش هر نوع دینی نیز داشتند، نقشه ای بکشد و یا فرماندهی کند. گمان نمی رود که او برای پذیرش دین مسیحیّت از ایران ساسانی گریخته باشد که پذیرش ادیان گوناگون در آن آزاد بوده است از بودایی در خراسان و افغانستان تا مانوی و مسیحیّت در شمال غرب. نگاهی به بازمانده های داستان (تاریخ) ایران نیز در پارسه و پاسارگاد و نقش رستم و نقش رجب همه و همه گویای پیشرفتگی و آبادانی ایران از زمان هایی بسیار دور یعنی از هخامنشیان تا ساسانیان بوده است که هر ایرانی می تواند با گردش در میهن خود و نگاهی در موزه های ایران باستان (جاویدان) به شکوه فرهنگ و هنر و آبادانی ایران آن زمان پی ببرد. یافته های داستانی (تاریخی) نیز بر آسایش ایرانیان در آن روزگار گواهی می دهند. ایرانیان به نگهداری زیست پیرامون، به خردورزی و نیکی در پندار، گفتار و کردار باورمند بودند. پس فرنودی بر یورش به ایران نبوده است که روزبه برای بهروزی مردمان به این کار دست زده باشد. دانش من درباره تبارشناسی روزبه کازرونی بسنده (کافی) نیست، با این همه، شاید ریشه های همکاری او با اعراب در اختلاف میان برخی درباریان باشد که در داستان ساسانیان نیز آمده است، و شاید با اختلاف میان بازماندگان اشکانیان با ساسانیان گره خورده باشد، و شاید نیز با سرکوب اعراب خائنی مرتبط باشد که پیشتر با والرین، امپراتور روم بر علیه ایران و ایرانیان شوریده بودند و شکست سختی از شاپور پادشاه ساسانی و ایرانیان دلیر خورده بودند. به نظر نمی رسد که روزبه یک فرد معمولی باشد، چرا که او توانسته است تا بیرون از مرزهای باختری ایران بکوچد و گردشگری نماید که هم هزینه بر است و هم نیازمند دانش زبان مردمان سرزمین های روم و شام (زیر فرمان روم) و اعراب (هم پیمانان با والرین) می باشد که احتمال درستی این فرضیّه را بالا می برد. به هر حال این کار بزرگ بر دوش دانشمندان داستان ایران است و بر هر ایرانی است که تاریخ میهن خود را به دور از هر باور دینی به درستی بداند.    
  • بابک پاکدامن سردرود
  • نکته دیگری که باید یادآور شد این است که طاق کسری نام عربی ایوان مادَیان است که به چیم (معنی) ایوان کتاب/ اصلی بوده است. ایوان مداین نامی عربی است حال آن که تیسفون پایتخت ساسانیان و اشکانیان بوده است و از این رو درست نمی تواند باشد. دانشگاه گُندی شاهپور نیز فرنود دیگری بر شکوفایی دانش در ایران ساسانی بوده است و بازمانده های سد شوشتر نیز بر درستی این سخن گواهی می دهند. آتش زدن مادَیان ها (کتب) درست تر انگاشته می شود چرا که ویدارِش (انتقال) دانش بی کاربرد مادیان از آوادَگی (نسلی) به آوادَگ دیگر و از بوم های (کشورهای) دیگر به ایران آن شدنی نبوده است. سخن این جاست که بر سر آن مادیان چه آمد؟ نکته دیگر این که واژگان نیز از نبود مهرورزی میان اعراب و ایرانیان آن زمان سخن می گویند: واژه کنیز در زبان پهلوی به چیم دختر جوان بوده است و اکنون ما دگرگونی کاربرد این واژه را همراه با اُفت زینه (رتبه) کنیز از دختر جوان به یک دختری چاکر می بینیم. واژه دیگر، خوخ در زبان عربی است که به جای میوه هلو در زبان پارسی به کار برده می شود. هلو میوه ای است که به تندی (سرعت) تباه می شود و ایز (حتّی) امروزه نیز رساندن آن از کوست های (مناطق) سردسیری (مانند آدورپایگان یا آذربایجان، و سپاهان یا اصفهان) به جاهای گرمسیری به تباه شدن میوه می انجامد. گمان می رود که اعراب هنگامی با این میوه آشنا شده باشند که بخش های سردسیری ایران را گرفتند و نام آن را نه به نام هلو، به نام خوخ یاد گرفتند که هر ایرانی چیم آن را می داند. داستان کاربرد غذای عرب نیز به جای خوراک ایرانی به داستان خوخ و هلو می مانَد. واژه "سیزدَگ به در" که امروزه سیزده به در گفته می شود و شاید از نوروز جمشیدی به جای مانده است. سیزدَگ در زبان پهلوی به چیم "استبداد" است و ایرانیان پس از یورش و چیرگی اعراب با روشن کردن آتش به یارگیری و نبرد با یورشگران عرب می پرداخته اند که به نیروهای عرب می گفتند که نحسی روز سیزده (عدد منحوس برای اعراب) فروردین ماه را می سوزانند. پیروز و سرفراز باشید.
  • بابک پاکدامن سردرود
  • نکته دیگری که گفتن آن را بایسته می دانم این است که فرزندان علی (ع) و شاید هم خود ایشان (به گواهی تاریخ طبری که خود عرب بوده و بر پیروزی های اعراب نیز بالیده است) شاید در سپاه یورشگران اعراب بوده اند. فرنود (دلیل) بر درستی این گمان از نوشته های داستان نویسان (مورّخین) عرب مانند طبری و ... می آید. فرنود دیگر، هستی بسیاری از امامزادگان می باشد که از گذشته در ایران بوده اند. برای نمونه، مقبره عون بن علی و زید بن علی در کوه های عون بن علی پیرامون شهر تبریز که تا کنون مانده است و زیارت می شود. هلال بن علی نیز در جایی میان سپاهان و تهران آرمیده اند. با نگرش به این که حضرت علی (ع) در زمان عمر زنده بوده اند و مشاور ایشان نیز بوده اند، گمان می رود که ایشان و فرزندانشان در جنگ و یورش بر ایرانیان شرکت داشته اند. دانستن حقّ و باطل و راستی و ناراستی با گذشت زمان بسیار دشوار است، ولی کار هر ایرانی راستین این است که درست بیندیشد و حقیقت و راستی را نه بر پایه گرایش میهن دوستانه و نه بر پایه باورش دگرگون نماید. باید راستی را از ناراستی بازشناخت، و باید دانست که اگر با سیکال (عنوان) یک مسلمان ایرانی رهبری و پیشوایی حضرت علی (ع) را می پذیریم، با بررسی راستی های داستان ایران، به منطق ایشان برای این یورش پی ببریم. تندرست و کامیاب باشید.
  • بابک پاکدامن سردرود
  • وبلاگ نویس ارجمند، با نگرش به تلاش شما برای پاسخگویی دانشیگ (علمی) و نگارش بر پایه بنمایگان (منابع) به پژوهشگری شما و تلاش راستین شما پی بردم. از این روی، با پیشکش بهترین آرزوهای خود برای شما و خانواده گرامی، پیشنهاد می نمایم که برای پی بردن به راستی و ناراستی ها، از فرنودهای گوناگون و از بُنمایه های رنگارنگ و بسیار واسپوهرتر از آن ها، از توان اندیشه خداداد خود بهره بگیرید. بهتر است از مادَیان های داستانیگ (کتب تاریخی) کهن مانند داستان طبری (تاریخ طبری)، و مانند های آن نیز بهره بجویید. همچنین، بهتر است از واژه ها و فرهنگ ها، از دید و بازدید ساختمان ها و سنگ نگاشته ها و نوشته های داستانیگ بهره بگیرید. می دانم که همه این ها مانند آجرهایی هستند که سرانجام شما با هوش و توانمندی و خرد خدادادی خودتان باید روی هم بچینید و پیوسته بسنجید تا به راستی و درستی های داستان ما ایرانیان و خودتان پی ببرید. برخی از ما آن چنان بدبخت و گرفتار نادانی شده ایم که با این که نام آذربایجان (عربی شده واژه پهلوی آدورپایگان) هنوز زنده است و بانگ توپخانه ها و تفنگ های عثمانی و فریاد دلاوران آذربایجانی در میدان جنگ نابرابر در داستان دشت چالدران به یادگار مانده است، خود را ترک می شناسیم، و زبان مادری خود را ترکی زبان تیمور و چنگیز می دانیم؟!!! زبانی که شما می توانید در شهرهای روسیه کنونی گام به گام در راه یورش این ددمنشان ببینید. سپاسگزارم از تلاش شما برای دانش و دانستن. 

    اولا دراین پاراگرافهادررفع اتهام ها علیه سلمان،1_مشخص نکرده ایشان بعداز رحلت پیامبر تاخلافت علی ع  چه کاره بوده_2_استقبال مردم شکست خورده وبی پناه ازپیروز میدان درتاریخ کم نیست نمیشودانرابه حساب الفت وپیام مردان غالب که هیچ شناختی تا انزمان اززبان وفرهنگ وایین انان ملت مغلوب نداشتن  استقبال انان رادرصورت صحت ازاعراب تحت عنوان بااغوش باز پذیرفت بلکه ازسر ناچاری،اابته ممکنه عده قلیلی ازروی کینه ویانااگهی که ازحاکمیت دلخور بودند به امید واهی ازسقوط حکومت استقبال کرده باشند،3_  مردم گیلان ومازندران دربرابر قشون اعراب چند سال دفاع جانانه کردند کجای اینهارا میگویند استقبال ازاسلام و.....
    لعنت بر روح کثیف محمد، خاندان و اصحاب نجسش کلهم اجمعین
    اگه سلمان خیانت نکرده بود پس چطوری ارتشی با اون قدرت از یه مشت عرب پابرهنه و بیابانگرد شکست خورد؟سپاه ساسانی انقدر قوی بود که اعراب را به راحتی شکست دهد-مثل همین الان که مشتی عرب و خائن را زمامدار خود کرده ایم که پول هایمان را به سوریه و عراق ببرند
    سلام ودرود ورحمت خدا بر محمد و آل محمد که آمدند وما را از گمراهی نجات دادن وسلام بر مرد پر افتخار فارس سلمان فارسی  وخدا هرکس به پیامبر واهل بیت جسارت میکند مخصوصا سلمان فارسی خدایا او را نا بود کن  بهمنی از دیار سلمان فارسی رامهرمز خوزستان
    شواهد بسیاری از طمع عرب نسبت به خاک ایران در تاریخ هست. از جمله تصرف جنوب ایران تا بوشهر در زمان بچگی شاپور ساسانی.
    از شواهد دیگر وجود سوره روم در قرآن، چرا اسمی از ایران نبرده؟ چرا مومنان در روز غلبه روم به ایران یکتا پرست خوشحال می شوند؟ به جز کینه شتری اعراب از ایران چه دلیل داره؟
    چرا کشورهای عربی امروز بدون استثنا تیمی به نام القادسیه دارند؟
    کینه چند هزار ساله باعث شد صدام با اصالت نیمه کرد خودشو سردار قادسیه بنامه.
    چرا سلمان از حمله اعراب به ایران جلوگیری نکرد که حالا علی بخواد اونو بفرسته بالای سر عرب که جنایت نکنن(بند 5)؟ مگه دودمان سلمان و کشورش یکتا پرست و راستگو نبودن؟
    چرا سلمان زندگی در بیابان عربستان رو به اصفهان خوش آب و هوا ترجیح داد؟
    (بند 6) ایه "کافران را هر جا یافتید بکشید" پس چیه؟ مگه غیر از اینه که القاعده و داعش به این ایه عمل می کنن؟
    (بند 7) کتابخانه های ایران هیچی، کتابخانه اسکندریه مصر چی؟ پاپیروس های اهرام چی؟
    (بند 8) انقدر سیاست داشت که مستقیم درگیر نشه مثل ماجرای خندق
    (بند 14) منجلاب ادیان؟ دین شمشیر کشی و دروغ مصلحتی چه جایگزینی برای گفتار و پندار و کردار نیک هست؟
    درود  از همه خواهش میکنم به هم و اعتقادات هم دیگه احترام بزارید. یک سوال عزیزان مسلمان من به عنوان یک شیعه یک سوال برام پیش آمده یک کشور مسلمان خوشبخت و پیشرفته به من نشان دهید (لطفا نگید مالزی که در اونجا نه حکومتش ادعای حکومت دینی دارد و نه سیستم بانکی و اقتصادش اسلامیه. کاملا غربی اداره میشه).سپاسگزارم
    اگه قدرت ایران دست من بود کل کشورهای منطقه رو اشغال میکردم - بخصوص کشور های عربی رو
  • بابک پاکدامن سردرود
  • جنگهای اَن اَوَرداگ (غیرمستقیم) میان روم و ایران از همان اوان ساسانیان رخ می داده اند که خوشبختانه با پیروزی پادشاه اَماوَند (مقتدر) ایران بر والریانوس و فیلیپ عرب با پیروزی ایرانیان به پایان رسیدند. اما دشمنان هنوز دست به کار بودند. هنگامی که خسروپرویز هنوز به تخت ننشسته بود، گروهی از درباریان ساسانی پس از مرگ پادشاه به سرکردگی بهرام چوبین دست به سپه خیز زده و تیسفون را وانیدند (به تصرّف درآوردند) و از بازگشت خسروپرویز از آدورپایگان (کوچی ناخواسته از دست دسیسه ها و بدگویی های درباریان نزد پدر که پادشاه بود) به تیسفون بر او شوریدند و او جان به در برد و برای پس گرفتن تاج و تخت از رومیان یاری خواست و در ازای دو دژ، دست کشیدن از فرمانروایی بر ارمنستان، و زناشویی با دختر پادشاه روم "مریم" که کیش عیسوی نیز داشت، سپاهی از روم گرفته و تیسفون را بازگرفت. خسروپرویز در جنگ میان یهودیان موسوی و مسیحیان که از پشتیبانی روم برخوردار بودند، از یهودیان پشتیبانی کرده و در اورشلیم مسیحیان را شکست داد و چلیپای راستین حضرت عیسی را به دست آورد. این همان پیروزی است که در آیه ای از سوره روم در قرآن کریم نیز آمده است و در آن نوید و مژده داده شده است که ایران به زودی شکست خواهد خورد. داستان این است که موبدان دربار و برخی درباریان که شاید بازماندگان پنهانی همان سپه خیز نیز بوده اند، از مسیحی بودن همسر خسروپرویز دل خوشی نداشتند و آن را به زیان آیین زرتشت می دانستند، به ویژه این که شیرین نامی نیز که یار خسروپرویز و همسر دوم او بود، ایرانی بود امّا او هم کیش مسیحی داشت! دشمنی هنگامی بالا گرفته بود که خسروپرویز می خواست پسر شیرین را به جانشینی تاج و تخت خود برگزیند و پسر بزرگ خسرو که از مریم دختر امپراتور روم زاده شده بود، دست به سپه خیز دوم زد و همه پوران خسرو مگر پسر کوچک او، مردانشاه را کشت (مردانشاه دلخواه خسرو برای جانشینی) و خسرو را که دربند کرده بود، در زندان به دست مردانشاه کشت. روشن است که گروهی از درباریان با خسروپرویز واپسین پادشاه اماوند ساسانی دشمنی داشتند و شاید هم به فرمان پسر بزرگ مریم یا خود مریم که دختر امپراتور روم بودند، پیام هایی را به دربار روم می رساندند. درگیری میان درباریان و بدکاری آنان پَدیرَگ ایران در آگاهانیدن دربار روم از رخدادهای درون دربار و ایران، به روشنی می تواند فرنود (دلیل) شکست ایران باشد. پژوهش بیشتری درباره سلمان فارسی از این روی بایسته است. شاید او یکی از همان کسان باشد که کیستی اش برای ایرانیان ایرانخواه دربار ساسانی لو رفته بود و شاید کسی بوده که پیام بدکاران درون دربار ایرانی را به انیرانیان روم می برده است! گمان می رود که به هر روی، سلمان نه به دنبال کیش مسیحی، به دنبال چنین آرمان هایی به باختر ایران ساسانی و به شام (مرز ایران و روم) گریخته باشد، چون اگر او به راستی در پی پیامبر اسلام بوده، باید به رَپیهوین (جنوب) آراگ (عراق) و از آن جا به عربستان می رفت، و نه به شام!!! از سویی، از دیدگاه قرآن کریم، هر دینی برای مردم آن سرزمین آمده است، و همین فرنودی برای یورش اعراب به ایران باز نمی گذارد، آن هم ایرانیانی که یکتاپرست و بیشتر زرتشتی بودند و از سوی دیگر، دینهای گوناگون در آن آزاد بودند. چرا دین اسلام باید با یورش به ایرانیان شناسانده می شد؟ که به کشته شدن زنان و مردان ایران زمین و به کنیزی و بردگی کشاندن آنان بینجامد: جنگ جلولا، جنگ قادسیه (که صدام حسین به آن بسیار می نازید)، جنگ نهاوند و ... تنها نمونه هایی از این یورش ها هستند و چندین سال پایستگی زنان و مردان نستوه چون مازیار و بابک خررمدین و یعقوب لیث صفار و .... به هر روی، فرمانروایی ساسانیان پس از کشتن خسروپرویز چنان آشفته و ناتوان شد که هیچ یک از پادشاهان ساسانی پس از او توانمند نبودند.      
    سلمان فارسی نگو  بگو سلمان تازی خائن و جنایتکار
    اگر خیانت نکرده که هیچ اگرم خیانت کرده کس ننش مادر جنده خیر نبینه حروم زاده ترین مردم کسیه که به وطنش خیانت کنه حالا سلمان باشه یا هر خر دیگه ای
    به هر تقدیر دیوان تازی هجوم اوردندن دردناک که بعد از قرنها افشینها بسیار هستند و همه کس ایرانی نیستن
    به امید آزادی ایران زمین از بند بی هویتی
    تف به سفرش،،،،

    سلام هرازان سلام بر محمدو آل محمد سلام و درود برسلمان فارسی واقعاً خجالت داره توهین میکنید یه کم شرف داشته باش

    با سلام. با مطالبی و روایتی که هست عقل حکم میکنه سلمان خاعن به وطن بوده

    دلایل شکست ایران از اعراب:

    1-ضعف ودرگیری در دربار ساسانی

    2-جنگ های فرسوده کننده بابیزانس(روم شرقی)

    3-نزدیکی تیسفون(پایتخت ساسانیان)به اعراب

    اما بااین حال اگه اون سلمان بی شرف خیانت نمیکرد ایران باز پیروز

    بود.البته فراموش نکنین که حمله اعراب به ایران آثار خوبی نیز داشت

    مانند:

    1-قتل عام نزدیک به یک میلیون ایرانی

    2-تجاوز به 1میلیون دختر و زن ایرانی

    3-نابودی علم و تمدن ایرانیان

    4-جایگزینی فرهنگ زیباوشاد زرتشتی که با فرهنگ ایرانی هماهنگ

    است با فرهنگ غم انگیز و مسخره اسلامی که کاملا در مغایرت با

    فرهنگ ایرانی است.

    بحث و تحلیل در مورد اشخاص و مسائل تاریخی از هر جهت منعی ندارد اما اهانت کردن بدون دلایل متقن و منطقی کار بسیار ناشایستی است و بدور از انسانیت هستش ،به طور قطع هیچ دین و مسلکی اهانت رو قبول ندارد،پس هرکسی اهل این یاوه گویی است اعتقاد به هیچ دین و مکتبی ندارد،از خدا میخوام به همه ما فهم بیشتری عطا کنه ، تا درست و نادرست رو تشخیص بدیم که در این دنیای گذارا یک قضاوت نادرست مارو به ناکجا آباد میکشاند

    در این روزگار،انسانیت چون پاره آتش بر سر دست گرفتن است.

  • بابک پاکدامن سردرود
  • جنگهای دراز بیست ساله را رومیان و داستان نویسان تازی شاید از فرنودهای شکست ساسانیان بشمارند که چنین نیست و ایشان ناتوانی (چرا!) خود را به ایران و ایرانیان روانه می کنند. چرا؟ گستره ایران در زمان این جنگ ها که زمان هوسرَو (خوشنام) پَرویز رخ دادند به اندازه بیشترین گستره ایران ساسانی و برابر زمان هخامنشیان می رسیده است. رومیان که از زمان شاپور نیز با شوراندن اَرمائیلان (اعراب) و سپس پشتیبانی جدایی افکنانه از ترسایان ایران می خواستند ناتوانی خود را تا اندازه ای بکاهند، سرانجام از آزادمنشی ایرانیان (آزادی دین در ایران ساسانی، چرا؟!!!) بهره نابکارانه بردند و از سلمان فارسی و همانندهای او در دربار بهره جستند و دور از گمان نیست که مریم دحتر امپراتور روم و زن هوسرو و فرزند هوسرو از مریم نیز می خواستند که از درون هوسرو پرویز را نابود نمایند (به فرنودهای پیشتر در این تارنما برگردید). رومیان خود از روی ناتوانی از ارمائیلان (اعراب) پَدیرَگ نیاکان ما بهره گرفتند و برای لا پوشانی با پررویی جنگ های بیست ساله را یکی از فرنودهای شکست ساسانیان شناساندند! و همین کار را بارها انجام داده و می دهند که جنگ انداختن میان ایران و عثمانیان دنباله همین فریبکاری هاست. اکنون هم برای ما ایرانیان جدای مانده از میهن در کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان و جمهوری ترکیه داستان سازی و کیستی سازی ترکی!!! می سازند تا از یکپارچگی مردم هم ریشه و برادر و خواهر هم بازداری کنند. مردم آراگ (عراق) و بخش بزرگی از ترکیه و مردم پایرَمپَتی (جمهوری) آذربایجان و پایرَمپَتی ارمنستان (جدا شده بر پایه گسترش دین ترسایان) همه برادر و خواهر هم و ما ایرانیان هستند، همچنان که مردم افغانستان و کیرکیزستان و تاجیکستان و بحرین و امارات و کویت و دربند و آستاراگان در روسیه کنونی جداماندگان از ما هستند. روشن بگویم ما را با هر رنگی رنگارنگ کرده اند که همدیگر را جدا از خود بپنداریم و دشمن هم باشیم. کسی که عراقی است اَرمائیلیگ (عرب) نیست اگرچه به زور داستان پر فراز و نشیب آن بخش اکنون به زبان آنان سخن می گوید و کسی که تورکی سخن می گوید، تورک نیست و این زبان زبان مردم این بخش نبوده و ریشه از تاخت و تاز مغولان چنگیزی و تیموری و کوچندگان آنان دارد و آن ستاره و ماه در پولهای ما آریاییان نیز یافته می شوند و نشان بسیار کهن تر هستند و امیدوارم مردم تورکیه نیز بدانند که گورد (کورد) باشند یا تورکی سخن بگویند، ریشه آنان یکی است و دوستی و مهر آریایی نیاکان خود را به رنگ ساخته یا پیامد فریب یا تاخت و تاز بیگانگان از کف ندهند. 

    کدوم فرد  حلال زاده و غیرتی قبول میکنه  اطاعات  کشور خودشا در اختیار  کشور  مقابل بذاره  تا هزاران نفر کشته و هزاراندکودک و رن ودختر اسیر و کنیز و غلام اعراب بشن ؟؟؟

    الان اگر کسی ذره ای اطلاعات به اسرائیل بده  سریع اعدامش میکنن

    عده ای کوته فکر که مغز و افکارشون  توسط ملاها  شستشو  شده  بخاطر  اسلام و منافع شخصی  کار سلمان را توجیه میکنن و اون راقهرمان  میدونن 

    حالا یه سوال؟ اسلام باعث پیشرفت کدوم کشور شده؟؟؟

    کدوم واکسن یا تکنولوژی  متعلق به مسلمانان هست؟؟

    خداوکیلی چند درصد  علم امروزی که باعث رفاه مردم شده متعلق به مسلمانان هستش؟؟

    از خودرو و گوشی و تلویزیون و ماهواره  و  واکسن و دارو و.....  تا علم ورزش و..   واقعا کدومش را مسلمانان  ساختن و اختراع کردن؟؟؟

    مسلمانان فقط وفقط مصرف کننده  هستن

    در هیچ  موردی پیشرفت نکردن...

    علمای شیعه هم افکارشون  در حد روابط  زناشویی و   آداب طهارت در دستشوئی  هست.

    طرف اومده  از سلمان خاین دفاع کنه برا تطهیر کارهای سلمان'  فقط وفقط از پیامبر  و حدیثش و..‌ مایه  میذاره 

    لطفا بگو سلمان چه خدمتی به مردم ایران کرده؟؟؟

    جناب سلمان در تمام قتل‌ها و جنایت اعراب و اسارت زنها و دختران و کودکان ایرانی'بینوای ایران  شریک هستش واگر  الان بود یه آیت‌الله  بود که مدام دنبال حقوق فلسطینی ها و حسن نصرالله و..‌ بود

     

    سلمان یار نزدیک پیامبر شده بود و در  خیلی از کارهای پیامبر  نقش داشت

    و بعضی ها عنوان مبکنن چون  محمد سواد نداست'ایشون  اطلاعات پیامبران قبل و داستانهای قرآن را به محمد یاد دادو ..‌ 

    در هر حال ما نمیدونیم واقعیت چیه  فقط اینا میدونیم که ایشون به اعراب  کمک ورد تا به ایران حمله کنن و  تاریخ طبری و همچنین کتاب  دو قرن سکوت همه چیزا  راجب اعراب و قتل و عام و جنایت اعراب در خق زنان و کودکان  ایرانی دقیق بیان میکنه

    سلمان هم میتونه به این جنابات اعراب افتخار گنه 

     

    عده ای از بزرگان را خیانتکار می شمارند قبل از اینکه مطالعه کنند مثل سلمان یابزرگان این زمان 

    تف و لعنت باد بر سلمان و سلمانها 

    همیشه کرم از خود درخته و در این مورد صدق میکنه 

    از شکوه و عظمت و جلال حکومت ساسانیان ره به بیابان زده و ملخ و سوسمار بخوری نتیجش میشه وحشیگری و نابودی انسانیت که باز در این مورد صدق میکنه 

    از  باغ و گلستان و زندگی و زیبائی و مهربانی بیرون بری و فقط آأم بکشی ، نمیدونم شما چی میگین ولی از نظر من خوی وحشیگری یک آدم میتونه باشه و درنده خوئی و خونخواری که باز در مورد سبمان صادقه و الی ماشاله 

     

    تف و لعنت باد بر سلمان و سلمانها 

    همیشه کرم از خود درخته و در این مورد صدق میکنه 

    از شکوه و عظمت و جلال حکومت ساسانیان ره به بیابان زده و ملخ و سوسمار بخوری نتیجش میشه وحشیگری و نابودی انسانیت که باز در این مورد صدق میکنه 

    از  باغ و گلستان و زندگی و زیبائی و مهربانی بیرون بری و فقط آأم بکشی ، نمیدونم شما چی میگین ولی از نظر من خوی وحشیگری یک آدم میتونه باشه و درنده خوئی و خونخواری که باز در مورد سلمان صادقه و الی ماشاله  جنایتهای دیگر و تخریب هویت و نام ایران 

    ولی نام ایران نه حاکمان آن ، هنوز با این جنایتها و خیانتها و نامهربانیها ،  سرافراز و باشکوه  باقامتی استوار نگاهی  امیدوارانه ای به آینده ای روش و رهایی از این تحجر و تاریکی و نفرت و حماقت دوخته است 

    بامید یزدان پاک و نابودی انسانهای خبیث و شرور و نادان

     

    دلیل اصلی شکست ساسانیان از اعراب

     

    مهمترین دلیل شکست ساسانیان از اعراب به خاطر جنگ های طولانی مدت با امپراتوری بیزانس بود که توانست هزینه های سنگینی رو به سپاه و حکومت ساسانیان وارد کنه 

     

     یکی از راهکارهای حکومت برای برون رفت از هزینه‌های سنگین جنگ ، بالا بردن مالیات از جیب مالیات دهندگان بود که این باعث تحمیل هزینه های سنگین و کمر شکن به مردم شد 

     

    همین سیاست فاحش و اشتباه دربار ساسانی ، باعث نارضایتی و ظلم سنگینی به مردم شد جوری که با حمله اعراب به ایران جمعیت زیادی از سپاه ساسانی در حق حکومت خود خیانت کردند و حتی در جنگ قادسیه چندین لشکر از سپاه ساسانی ترجیح دادن به حکومت اعراب بپیوندند و علیه حکومت ساسانی وارد جنگ بشن چون تصور میکردند در صورت رویارویی با اعراب کشته خواهند شد 

     

    در واقع یکی از مهمترین دلایل شکست حکومت ساسانیان از اعراب ، تحمیل مالیات سنگین به مردم برای جبران هزینه‌های سنگین جنگ های قبل و ندادن خراج به سپاهیان بود که این باعث خیانت سپاه ساسانی به حکومت شد و همین امر باعث شدن که اعراب حکومت ساسانیان را شکست دهند

     

     

     

    خاک بر سر هر چی وطن فروش و عرب پرسته

    کیرم تو روح سلمان بیغرت حیفه نام فارسی گذاشتن روش

    هم سلمان فارسی و هم شخصی که راه رو به اسکندر مقدونی نشان داد اهل کازرون هستند،!!!! 

    سلام‌ و درود خدا بر سلمان فرد شایسته و پاک و خدا پرست و ظالم ستیز 

    خدا جو و حق جو و حق پرست

    ساسانی که بر مردم ظلم می کرده اگر الان‌هم بود باید خود مردم ایران‌  حکومت ساسانی را نابود می کردند ظلم پادشاه ساسانیان باعث انقراضشان شد حالا چی وطن پرستی ، مردم باید وطن از شر پادشاهان ظالم ساسانی نجات می دادند،  

    گرچه کشتن مردم هم قطعا از جانب اعراب صحیح نمی باشد و حضرت سلمان که تا آخر عمد و وفات مورد تایید امام علی علیه السلام بوده خوشبختانه هیچ عیب و خدشه ای برای ایشان متصور نیست

    خدا حضرت سلمان را رحمت کند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی