بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

عاقبت لبخند به دشمن

| جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

یک ماه پیش ده میلیارد و حالا هم دو میلیارد دلار!


خبر خیلی ساده است: آمریکا بابت بمبگذاری سال ۱۹۸۳ در مقر دریادارانش در بیروت،  دو میلیارد دلار از پول ایران را بالا خواهد کشید! 

یک ماه پیش هم دادگاهی در آمریکا حکم به برداشت ده میلیارد دلار از دارایی های ایران  بابت اتهام مسخره دستیاری ایران در حمله اتباع عربستانی به برجهای دوقلوی نیویورک در یازده سپتامبر داده بود.


اما چه کسی آمریکایی ها را پر رو کرده است!? بیش از سی سال است پولهای بلوکه شده در دست آمریکاست و بیش از سی سال است این ماجرا اتفاق افتاده است. چرا اکنون جرات کردند چنین ظلم آشکاری را انجام دهند و ۱۲ میلیارد دلار از اموال این ملت مظلوم را به معنای واقعی کلمه بدزدند؟

جواب در یک کلمه است: "لبخند!"

ضعف و دیپلماسی حماقت باعث شده آمریکاییها تا این حد پر رو شوند. اما ماجرا چه بوده است؟ آمریکایی ها در لبنان چه می کردند؟


سال 1983 و در مراسم سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر بین شیعیان بیروت که تجمع کرده بودند و فالانژهای دست راستی درگیری پیش میاد و ابتدا به شیعیان تیراندازی می‌شود و تعدادی زخمی و شهید می شوند.

در ادامه نبرد سختى در چهار روز درگرفت؛ دروزی ها و مسیحیان غربگرا که عملا مامور اجرای سیاست های آمریکا بودند هم درگیر شدند و آمریکایی ها وارد ماجرا شدند و هم دروزی ها و هم شیعیان را بمباران کردند.

تا اینکه ساختمان چهار طبقه بتونى فرودگاه بیروت که به عنوان مقر نیروهاى آمریکایى (مارینز) استفاده مى شد با خاک یکسان شد. 


تنها شاهد زنده این ماجرا یک درجه دار بود که گفت: راننده کامیون به من مستقیم نگاه کرد و لبخند زد و کامیون را به ساختمان کوباند!

حداقل ۶۰۰۰ کیلوگرم ماده منفجره و ۲۶۹ تفنگدار کشته شده آمریکایى!

بعد از جنگ ویتنام تا امروز، این تعداد کشته شدگان آمریکایى در یک عملیات بى سابقه بوده است. 


بیست ثانیه بعد از این انفجار، مقر نیروهاى کماندویى فرانسه نیز مورد حمله قرار گرفت و ۵۸ چترباز کشته شدند.


جهاد اسلامی مسوولیت این عملیات را بر عهده گرفت و هشدار داد اعمال خشن ترى انجام خواهند داد. اسراییلی ها قمپز در کردن که ما با خبر بودیم از این عملیات!!! چند روز بعد عین همین عملیات در فلسطین اشغالی انجام شد و سی سرباز اسرائیلى کشته شدند.


شکی نیست مغز متفکر و طراح چنین عملیاتهایی کسی جز حاج رضوان (شهید عماد فایز مغنیه) نبوده است. 

اینکه در میان درگیریها و جنگ داخلی لبنان یک عملیات نظامی انجام شده و مسوولیت آن را هم جهاد اسلامی برعهده گرفته است! آن هم در بحبوحه ی جنگ ایران و عراق! و در سالهای اول انقلاب بعد از سی و پنج سال ۲ میلیارد دلار غرامت از ایران گرفته شود فقط و فقط نشانه ی ضعف دستگاه دیپلماسی ایران در برابر زورگویی های آمریکا است. والسلام


http://yekiazkhak.blog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی