بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

پارسی ستایی

| دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر



✅« در سرتاسر جهان بناهای بزرگ و شگفت انگیزی وجود دارد ما فوق تصور بشر ،  از جمله اهرام_ثلاثه در مصر  اثار تمدنهای بزرگ در یمن،عراق واردن، دیوار_چین (که طبق گفته فضا نوردان حتی از کره ماه قابل رویت است) آثار روم_باستان و .... آثاری بسیار فاخر تر و شگفت انگیز تر تخت_جمشید . ولی نکته جالب توجه این است که مردم هیچ یک از این کشورها ، چنین بناهای عظیمی را نشانه برتری_نژادی و تمدن خود نمی دانند و گوش عالم را کر نمی کنند که عصر معاصر پیشرفت علمی خود را مدیون تمدن ما است و یا با شعارهای نژادپرستانه « ...»


✅خود را برتر از دیگران نمی داند . ولی این امر بطور شگفت_انگیزی در ایران رواج دارد و یک بنای نیمه_کاره و معمولی را چنان بزرگ می بینند و عامل برتری بر تمام تمدن جهان ، که گاه باعث خنده دیگر ملل می شود.

مثلا هیچگاه شاهد نبوده ایم که یک مصری بعلت شکوه «اهرام ثلاثه» که واقعا تخت_جمشید در برابر آن بسیار تحقیر_آمیز است بر دیگر ملل فخر فروخته و ادعای تمدن برتر کند . در این مبحث سعی شده اندکی خواننده را که با تبلیغات بی پایه و اساس تخت جمشید را یک بنای بینظیر می داند با واقعیات موجود بیشتر آشنا کند » :

 

✅طبق گزارش #سازمان_نظام_مهندسی کشور تائید شده است که تخت_جمشید یک بنای ناقص است که هیچگاه کامل نشده و به بهره برداری نرسیده است . توجه کنید فرق بین« تکمیل نشدن » را با «ویران شدن» .


تکمیل نشده یعنی در همان زمان ساخت و ساز از ادامه تکمیل آن عاجز مانده اند و بهانه هایی چون آتش زدن آن توسط  اسکندر(چون اصلا اثری از آتش سوزی نمی توان در هیچ قسمت آن پیدا کرد) و یا تخریب بر اثر گذر زمان ، تنها دروغهایی است برای پوشاندن این حقیقت که هخامنشیان بعلت قتل_عام_وسیعی که خود بر سر مردم منطقه آوردند از ادامه این ساخت و ساز منصرف شده و حتی منطقه را به سوی زادگاه خود ترک کردند.

✅حال چرا از این بنای ناقص که هیچ قسمت از آن بیش از 30 درصد تکمیل نشده یک بنای عظیم و فوق العاده ساخته اند که در جهان بینظیر است!!! بر می گردد به جنبش «پارس ستایی» برای تحقیر_اعراب یا سایر اقوام داخل ایران از جمله قوم ترک و ... و البته دلیل اصلی یعنی پوشاندن حقیقت واقعه پلید «پوریم».

آنچنان تبلیغ در باره عظمت و بزرگی این بنا کرده اند که نا خود آگاه این حس به بازدید کننده نیزتلقین می شود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی