بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

❇️ گزیده ای از سخنان حجت الاسلام دکتر محسن #عباسی در برنامه #گلبرگ 4/7/1392


🌷وقتی یه آقا #پسری از #دختر خانمی خوشش میاد سریع به مادر و خواهراش میگه تا برن #خواستگاری و پیشقدم بشن و بقول معروف براش جورش کنن. چرا نباید بر عکسش هم باشه ؟ چرا وقتی دختر خانمی از آقا پسری خوشش میاد نمیتونه بیاد به خانوادش بگه و اگه بگه بهش برچسب بی حیایی میچسبونن؟


🔹برادر عزیز ، پدر گرامی چرا خودت واسه دخترت یه آقا پسری رو که دخترت دوست داره جورش نمیکنی؟ هیچ به این فکر کردی اگر شما بهش اجازه ندی در مورد علاقش پیش شما بگه میره پیش غریبه ها میگه ؟ پیش دوستاش که شاید فقط به ظاهر دوست باشن اما دشمنش هستن و بدتر کارو خراب میکنن. پدر و مادر عزیز . هیچ قبول دارید که دلسوز ترین افراد به فرزندتون خود شما هستین ؟ این شما هستین که میتونین براش کاری کنید نه دوستانش؟


🔹برادر عزیز چرا فردی رو که خواهرت دوسش داره واسش جور نمیکنی؟ فقط اون وظیفه داره این کارو بکنه . پس وظیفه تو چی میشه ؟


💥شاهین آر پناهی(مجری): حاج آقا ممکنه الان بعضی پدرها و برادرها پای گیرنده هاشون بگن غیرت ما کجا رفته که به پسر مردم پیشنهاد بدیم ؟


🌺محسن عباسی: برای این سوالشونم جواب دارم . بهشون میگم شما غیرتو به چی میدونین ؟ اصلا از نظر شما غیرت یعنی چی ؟ چیزی رو که دین و خدامون و پیغمبرمون قبول دارن و حلال میدونن شما حرامش میکنین؟ پدر عزیز اگه سن دخترت بالا بره و به خاطر احتیاجی که به #ازدواج داره و وقتش گذشته به گناه کشیده بشه شما اون موقع بی غیرت نیستی ؟ اگه چون سنش بالا رفته فقط به خاطر فرار از تنهایی به خواستگاری که اصلا بهش علاقه ای نداره جواب مثبت بده و بعدها به خاطر این بی علاقگی افسردگی بگیره شما بی غیرت نیستی؟........ نه پدر عزیز . نه برادر بزرگوار . این غیرت نیست . این اسمش تعصب کورکورانه است که  شما اسمشو گذاشتی غیرت .


💠اگه خودتون هم براتون سخته این کارو کنید به یک آدم مطمئن بگین این کارو بکنه و در مورد دخترتون با اون آقا صحبت کنه . امیدوارم روزی برسه که این فرهنگ در خانواده های سنتی جا بیفته که دختر هم مثل پسر نیاز به ازدواج داره و به خاطر حجب و حیایی که داره نمیتونه بگه.


🔰کاش اینو میفهمیدین که هزاران تنها در همین ایران ما هست که با رفتاراشون میگن یکی به فریادمون برسه . پدر ، مادر ، خواهر و برادر عزیز شاید اون یک نفر خود شما باشی که باید به فریاد عضوی از خانوادت برسی تا به گناه کشیده نشه و ثوابی هم در کارنامه اعمالت ثبت بشه ...


💦⚡️💦⚡️💦⚡️💦⚡️💦


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی