بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

چرا ابوجهل ابوجهل شد

| شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ق.ظ | ۰ نظر

ابوجهل، ابوجهل بود

نه بخاطر اینکه سواد خواندن و نوشتن نداشت

ابوجهل اتفاقا" شخصی بسیار زیرک و باهوش بود

زیرکى، دانایى و هوشیارى او در آن عصر سبب شد تا برخلاف سنت عرب جاهلى که عضویت در دارالندوه، براى غیر بنى‌قصى را مشروط به چهل‌سالگى کرده بود، در نوجوانى که هنوز موى بر صورتش نروییده بود، یا نزدیک سى سالگى،عضو آن شورا شود و در تصمیم‌گیرى‌هاى سران، طرف مشورت قرار گیرد

اعراب به او می گفتند: ابوالحکم


ابوجهل، ابوجهل بود

نه بخاطر اینکه سواد خواندن و نوشتن نداشت

ابوجهل ابوجهل بود

بخاطر اینکه تعصب داشت

برتر می دانست

خودش را

قبیله اش را 

نژادش را

زبانش را

...

و نمی توانست ببیند که شخصی دیگر

 از قبیله ای دیگر

فرستاده خدا باشد

ابوجهل ابوجهل بود

بخاطر اینکه تعصب داشت


پس:


اگر کسی بگوید که من لرم پس برترم او هم ابوجهل است

اگر کسی بگوید که من کردم پس برترم او هم ابوجهل است

اگرکسی بگوید که من فارسم پس برترم او هم ابو جهل است

اگر کسی بگوید که من ترکم پس برترم او هم ابوجهل است


مواظب باشیم که قوم و نژاد و زبان مادری 

ریشه ای برای جهالتهای ما نشود


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی