بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

 

چالش مولکولی در تکامل ماتریالیستی 


بنده در این متن می خواهم با یک حساب سر انگشتیِ ساده، عقلانی بودن یا نبودن تئوری تکامل ماتریالیستی را به شهادت علمِ احتمالات بررسی کنم.


  همه شما عزیزان می دانید که  ایجاد یک مولکول پروتئین از بین صدها پروتئین تشکیل دهنده سلول ، در شرایط طبیعی ناممکن می باشد و می دانید که پروتئینها،از مولکولهای کوچکتری با نام «آمینو اسید» که به تعداد مشخص و با نظمی عجیب در کنار هم قرار میگیرند ، تشکیل شده اند.


✅  این مولکولها سنگ بنای ساختار سلولهای زنده را تشکیل میدهد.



 ساده ترین این پروتئین ها حاوی 50 آمینو اسید می باشد که تا محدوده هزاران آمینو اسید هم گسترش می یابد.

شاید برای شما عجیب باشد که حتی اگر یکی از آمینو اسیدهای تشکیل دهنده ساختار پروتئین در جای خود قرار نگیرد، آن پروتئین به یک توده مولکولی به دردنخور مبدل می گردد !

لذا ضروری است هر آمینو اسید در جای مناسب خود قرار گیرد.


ادعای نظریه تکامل ماتریالیستی این است که حیات بر روی زمین بر اساس اتفاق و تصادف رخ نموده است اما به راستی این سخن در عالم واقع تا چه حد قابل پذیرش است؟؟!!


 عزیزان خواننده دقت داشته باشند ما از پیدایش موجودی مانند انسان سخن نمیگوییم بلکه از یک ذره بسیار بسیار کوچک به نام «آمینو اسید »که تشکیل دهند پروتئین است صحبت میکنیم.


 خوب است بر اساس احتمالات، امکان تشکیل یک زنجیره پروتئینی را بررسی کنیم : 


 یک مولکول پروتئین معمولی از حدود 288 آمینواسید که مشتمل بر  12 نوع مختلف از آمینواسیدها است تشکیل می شود.

بنابراین احتمال اینکه پروتئینی با این ساختار به وجود آید 12 به توان 288 می باشد که تقریبا برابر است با 10 به توان 300 این یعنی یک و300 صفر در جلوی آن!!!


 یعنی برای ایجاد یک زنجیره پروتئینی باید در مقابل عدد یک ،‌سیصد صفر قرار دهیم، آن هم فقط برای اینکه یکی از زنجیر های پروتئینی ایجاد شود.!!!!!!!!


 البته ناگفته نماند باقی زنجیره های تشکیل یافته نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه آمینواسیدهایی هستند که ضرر دارند.به همین خاطر در مثال بالا بوجود آمدن مولکول پروتئین بطور تصادفی احتمالش یک بر 10 بقوه 300 میباشد و یقینا بوجود آمدن این احتمال در شرایط معمولی امکان ناپذیر میباشد.(در ریاضی احتمالهای کوچکتر از یک بر 10 بقوه50 را احتمال صفر میدانند)



 حال نمی خواهم  این ساختار 288 آمینواسیدی،  را با پروتئینهای غول پیکر هزاران آمینواسیدی مقایسه کنم که محاسبه احتمال تحقق آن مشخص است چه نتیجه ای خواهد داشت.


 اگر همین حساب احتمالات را بر پروتئینهای هزار آمینواسیدی انجام دهیم کلمه امکان ناپذیر در کنارش کم می آورد!!


جالب است بدانید که یکی از کوچکترین باکتریهای شناخته شده به تنهایی دارای 600 نوع،پروتئین میباشد.!!!


در این وضعیت،آن حسابی که در بالا برای یک پروتئین انجام دادیم باید برای 600 پروتئین انجام دهیم.در نتیجه با ارقامی روبرو خواهیم شد فراتر از مفهوم امکان ناپذیر خواهد بود.



 پروفسور شیمی و متخصص د.ن.آ. از دانشگاه نیویورک بنام روبرت شاپیرو،احتمال بوجود آمدن 2000 نوع مختلف از پروتئین در یک باکتری ساده بر حسب تصادف را حساب کرده است.


🖋(در سلول انسان،چیزی نزدیک 200000 نوع پروتئین وجود دارد)رقمی که از این محاسبه در آمده یک بر 10 بقوه 40000 میباشد.(این رقم،در کنار یک با قرار گرفتن 40000 صفر بوجود میاید که غیر قابل تصور میباشد)



پروفسور ریاضی محض از دانشگاه کاردیت بنام چاندرا ویکراماسینگه در برابر این رقم غیرقابل تصور چنین میگوید:


این رقم10 بقوه 40000  قادر است پیروان ماتریالیستی داروین و تمام تئوری اش را بتنهایی گم و‌گور کند!! هیچ زمانی چه در این سیاره و چه در دیگر سیاره ها برای اینکه زندگی به صورت تصادفی بوجود آید زمینه ای فراهم نبوده و یقینا شروع زندگانی نمیتواند بر حسب تصادف باشد و  این تنها محصول یک عقل و شعور با هدف است.😎



 برای مطالعه بیشتر به منبع اصلی این متن یعنی  مقاله معضل مولکولی در نظریه تکامل مراجعه کنید.


شما خواننده عزیز چگونه قضاوت می کنید؟!  



شما را به دیدن این کلیپ دعوت میکنم : 


http://www.aparat.com/v/L7RA9/شانس_پیدایش_حیات_بدون_قدرت_ماورایی_خداوند


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی