بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

اتریش به شیوه خلخالی عمل می کند.

| شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر


اتریش به شیوه خلخالی عمل می کند 


 در خبرها دیدم که دولت اتریش تصمیم دارد خانه پدری و زادگاه هیتلر در اتریش را تخریب کند . کشوری که طی چند دهه با تصمیم قدرت های جهانی به منطقه امنی برای مذاکرات دیپلماتیک تبدیل شده و شعارهای لیبرالی سر می دهد باید رفتارش با فاشیست ها متفاوت باشد نه اینکه برای مقابله با فاشیست ها به شیوه فاشیست ها عمل کند و  یک تناقض دیگر در کارنامه لیبرال ها ثبت کند. 

 

   متفقین به عنوان برندگان جنگ جهانی با نگارش تاریخ ،خود را از همه جنگ افروزی ها  تبرئه کرده و به مدد تولید و انتشار هزاران  فیلم و کتاب و آثار مختلف هیتلر را به عنوان تنها جنایتکار جنگی معرفی کردند و دستان خونین خود را زیر دستکشی از این شعارها پنهان کردند اما تناقض پاشنه آشیل هر ادعایی است. 


⚫️داعش با بهانه از بین بردن  شرک، اقوام آفریقایی به بهانه از بین بردن آثار  قبیله متخاصم و هر دسته ای به بهانه ای،  آنچه متعلق به دیگری است را  تخریب می کند. آمریکایی ها هم به بهانه مقابله با صدام ،سرزمین تمدن بابل را شخم زدند. اما واقعیت این است که همه خود را محق می دانند و دیگری را مستحق تخریب و نابودی.


 هیتلر در نگاه اروپایی ها یک جنایتکار است. چرا باید اثر تاریخی مرتبط با او به جای اینکه به نمایش گذاشته شود ، تخریب شود؟! اینکه اتریش مدعی شود چون این خانه زیارتگاه نئو نازی ها شده باید تخریب شود با توجیهات دیگر تخریب کنندگان فرقی ندارد.


  اشتباه نکنید مساله تخریب خانه هیتلر  نیست ، تناقض های یک مکتب پرمدعاست که اهمیت دارد ! 


  یکی از دلایلی که غربی ها  انقلاب مردم ایران را سرزنش می کردند همین تخریب ها بود.کاری به اینکه این تخریب تا چه حد بوده ندارم، اشکالم این است که چطور خودشان همین رفتار را ، آن هم خیلی شیک و به حکم دادگاه مرتکب می شوند !

⛏ در ایران قبر "رضا خان قلدر"  به عنوان کسی  که جان های زیادی ستانده و دهان های زیادی  را دوخته،  توسط جماعتی به سرکردگی صادق خلخالی سلف یک طیف و الگوی امروزی طیفی دیگر! تخریب شد. گرچه گفته شد جنازه ای در آن نبوده و اصلا آن بنا  تاریخی نبوده اما این جنس اقدامات موجب شد  زبان هایی دراز شود. اما جالب این است که آن ها حتی همین امروز که کشورهای شان با دوران پسا انقلاب هم مواجه نیست، همینگونه رفتار می کنند.


.خلخالی در دوران پرتلاطم پس از انقلاب و مقامات اتریش امروز که تهدیدی متوجه شان نیست ، هر دو از ضرورت تخریب سخن گفتند .


 خلخالی در کتاب خاطرات خود می نویسد که من در صحن مطهر حضرت عبدالعظیم، گفتم : دوره قرار گرفتن بناهای زشت و زیبا در کنار هم، پس از انقلاب اسلامی ایران، به پایان رسیده و مردم مسلمان ایران نمی توانند ، مقبره جنایتکارانی مانند رضا خان و ناصر الدین خان قاجار و حسنعلی منصور و دودمان پهلوی را تحمل نمایند. باید به هر وسیله ای که شده، مقبره های سردمداران کفر و الحاد تخریب شود. 

خلخالی می افزاید: این احتمال نیز وجود داشت که اگر مقبره بر جای خود باقی بماند، در آینده به مزار تبدیل شود. ما به چشم خود دیده بودیم که مردم ساده لوح، پس از زیارت حضرت عبدالعظیم، بر مقبره ناصرالدین شاه هم فاتحه می خواندند.


  دولت اتریش هم با همین توجیه ، مدعی می شود که خانه پدری هیتلر به زیارتگاه نئو نازی های افراطی تبدیل شده و با اینکه ملک شخصی یک فرد است، باید تخریب شود . 


 دولت برآمده از لیبرال دموکراسی در اتریش مدعی است که این رفتار را برای مردمش انجام می دهد و خلخالی هم در خاطرات خود می گوید: مردم ابراز شادمانی می کردند و صحن مملو از جمعیت ستم دیده و موافق این اقدام بود .

اتریشی ها توجیه بامزه تری هم ارایه کرده اند و می گویند که  زیربنای ساختمان را دست نمی زنند و ساختمان جدیدی روی آن می سازند و در اختیار یک موسسه خیریه یا مقام های محلی قرار می دهند. خلخالی هم همین توجیه را مطرح کرد و نهایتا جایگزین مقبره رضا خان قلدر ، موسسه و مدرسه دینی شد.  جالب تر  اینکه اتریشی ها در این موضوع به بهانه حفظ امنیت ،به مالکیت خصوصی هم تعرض می کنند .


 از روزگاری که در اروپا گلادیاتورها به قفس انداخته می شدند تا فقط یکی، آن هم کسی که وحشی تر وخون ریزتر است پاداشی به نام زندگی کردن به دست آورد و از قفس زنده بیرون بیاید تا امروز که با دست های خونین زیر دستکش لیبرالی ،  جنگ ها را به دیگر مناطق دنیا در آسیا و آفریقا و خاورمیانه هدایت می کنند تا خود در امان باشند و بهتر استثمار کنند نه تنها مراودات قدرت مداران عالم تغییری نکرده بلکه بعضا شعارها و بهانه های شان نیز تغییر نکرده است.


 همه شعارها سر داده شد و همه الگوها شکست خورد ، فوکویاما هم از تئوری پایان تاریخ خود عقب نشست.

 

 امروز جهان به مدل جدیدی نیازمند است که جز با آمدن یک انسان کامل و پیش از آن ظهور مردمانی با فهمی درست از انسان کامل ، محقق نخواهد شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی