بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

آیا تا کنون این جمله ی خداناباوران که ادعا میکنند جهان شانسی به وجود آمده است را شنیده اید؟ آیا تا کنون این سخن خداناباروان که ادعا میکنند علاوه بر جهان ما میلیاردها جهان دیگر وجود دارد را شنیده اید؟ آیا تا کنون این استدلال خداناباوران که ادعا میکنند در ابتدا انرژی وجود داشت و سپس از این انرژی به طور رندوم میلیارد ها جهان ایجاد شد را شنیده اید؟ آیا تاکنون استدلال هایی درباره ی "نظریه ی ریسمان و جهان های موازی" از زبان خداناباوران  شنیده اید؟ آیا میدانید همه ی این سخنان که خداناباروان ایرانی به شدت تکرار میکنند دروغ است و صرفا برای فریب شما این سخنان را منتشر میکنند؟؟


مجله ی آمریکایی فوربس(Forbes) نوزده روز پیش(25 اکتبر 2016) رسما اعلام کرد:

هیچ مدرکی برای جهان های موازی وجود ندارد( کوچک ترین مدرکی وجود ندارد که نشان دهد غیر از جهان ما جهان دیگری وجود دارد)


http://www.forbes.com/sites/startswithabang/2016/10/25/no-the-lhc-hasnt-shown-that-we-live-in-a-multiverse/#e25a7b754b19


خداناباوران جهان به شدت در شرایط سختی هستند و عملا دیگر هیچ دلیلی برای دفاع از دیدگاه خود مبنی بر عدم وجود خدا ندارند, چون تنها امید خداناباوران برای دفاع از دیدگاهشان مبنی بر رندوم و شانسی به وجود آمدن جهان این بود که ادعا میکردند ممکن است به غیر از جهان ما میلیارد ها جهان دیگر نیز وجود داشت باشد. اینکه فقط یک جهان وجود داشته باشد به معنی مرگ قطعی و صد در صدی دیدگاه بیخدایی است. برای اینکه دلیل این موضوع را بدانید که چرا اگر فقط یک جهان وجود داشته باشد دیدگاه بیخدایی کاملا از بین خواهد رفت, ابتدا باید بدانیم که جهان فعلی ما بر چه ثابت ها و ویژگی هایی استوار است. همه‌ی ثابت ها و ویژگی های جهان( که تمام جهان ما بر آن ها استوار است) عبارتند از:


1: ثابت گرانش با مقدار:

6.673  10^11  m3 kg-1 s-2


2: ثابت پلانک با مقدار:

1.05457148  10^34   m2 kg s-2


3: جرم و انرژی پلانک (جرم و انرژی جهان اولیه) با مقدار:

1.2209  10^22  MeV


4: جرم الکترون و پروتون و نوترون با مقادیر:

0.511; 938.3; 939.6  MeV


5: ثابت کیهانی با مقدار:

(2.3 10-3  eV)^-4


6: سرعت نور با مقدار:

299792458  m.s-1


7: ثابت هابل با مقدار:

71  Km/S/Mpc


8: جرم کوارک بالا, کوارک پایین و کوارک عجیب با مقادیر:

2.4; 4.8; 104  MeV


9: نسبت جرم الکترون به پروتون با مقدار:

(1836.15)^-1


10: ثابت جفت شدگی گرانشی با مقدار:

5.9  10^-39


این اعداد, اعدادی هستند که تمام جهان فعلی ما بر آن ها استوار است. نکته ی شگفت آور و غیر قابل انکار اینکه اگر هر کدام از اعداد بالا به اندازه ی یک هزارم یک تار مو کمتر یا بیشتر بود الان نه ما وجود داشتیم و نه هیچ سیاره و ستاره ی دیگری. این اعداد به اندازه ای دقیق و شگفت آور و غیر قابل انکار هستند که استفن هاوکینگ به ناچار اعتراف کرد:


" واقعیت فوق العاده این است که این اعداد به طور بسیار دقیق و ظریف تنظیم شده اند که منجر به ظهور حیات شوند. به طور واضح مشخص است که محدوده ی بسیار کوچکی از مقادیر برای این اعداد وجود دارد که بتواند منجر به ظهور حیات هوشمند شود( اگر اعداد اندکی کمتر یا بیشتر بودن هیچ نوع حیات هوشمندی شکل نمیگرفت)"


Hawking, A Brief History of Time, p.125


به عنوان مثال ثابت گرانش را در نظر بگیرید. حال یک تار مو را در نظر بگیرد و آن را به اندازه ی یک میلیارد بار نازک تر کنید( که عملا با چشم دیده نمیشود). اگر ثابت گرانش به اندازه ی این تار مو( که یک میلیارد بار نازک تر شده)  کمتر یا بیشتر بود الان نه ما وجود داشتیم نه هیچ ستاره و سیاره ای. استفن هاوکینگ میگوید:


"اگر سرعت گسترش جهان یک ثانیه بعد از بیگ بنگ, به اندازه ی یک بخش از صد هزار ملیون ملیون, کم تر بود جهان ما قبل از اینکه به وضعیت کنونی برسد در خود فرو میریخت"


Hawking, A Brief History of Time, p.122


آیا هنوز فکر میکنید امکان دارد جهان شانسی به وجود آمده باشد؟ پس اکنون ثابت کیهانی( که مربوط به سرعت گسترش جهان است) را درنظر بگیرید. اگر ثابت کیهانی به اندازه ی یک به روی یک ترلیون ترلیون ترلیون ترلیون ترلیون ترلیون ترلیون کمتر یا بیشتر بود, سرعت گسترش جهان یا آن قدر زیاد بود که جهان متلاشی میشد و یا آن قدر کم بود که جهان در خود فرو میریخت. این یعنی احتمال شانسی بودن برابر صفر است.

 استفن هاوکینگ مجددا میگوید:


" اگر بار اکتریکی یک الکترون تنها اندکی متفاوت بود, ستارگان قادر به تولید هیدروژن و هلیوم نبودند که در نتیجه عناصر شیمیایی مانند کربن و اکسیژن که بدن ما را تشکیل میدهند تولید نمیشد. همچنین مدار الکترون در اتم پایدار نبود و در نتیجه ماده ای که الان میبینیم وجود نداشت"


Hawking, A Brief History of Time, p.125


آیا هنوز هم فکر میکنید امکان شانسی به وجود آمدن جهان هست؟ پس اکنون مقدار جرم و انرژِی جهان


اولیه( جرم و انرژی پلانک) را در نظر بگیرید. اگر این عدد به اندازه ی یک بخش از 10 به توان 10 به توان 123 کمتر یا بیشتر بود, اکنون هیچ نوع زندگی ای در جهان وجود نداشت. استفن هاوکینگ درباره ی مجموعه اتفاقاتی که رخ داده تا جهان ما به مرحله ی کنونی رسیده و منجر به پیدایش حیات هوشمند شده است میگوید:


" این روند و اتفاقات شبیه این است که بگوییم تعدادی میمون با دستشان بر روی ماشین تحریر بکوبند و به طور کاملا شانسی غزلیات شکسپیر را تولید کنند( اگر بخواهیم روند و اتفاقاتی که تا کنون رخ داده تا منجر به پیدایش حیات هوشمند شده است را با شانس توصیف کنیم مثل این میماند که یک میمون برای مدتی به طور کاملا شانسی بر ماشین تحریر بکوبند و در نهایت غزل شکسپیر را تولید کند)"


Hawking, A Brief History of Time, p.123


از لحاظ علم آمار و احتمال با توجه به بی نهایت دقیق بودن این اعداد ( که اگر هر کدام به اندازه ی یک میلیاردم یک تاره مو کمتر یا زیاد تر بودند جهان فعلی ما وجود نداشت) امکان شانسی به وجود آمدن جهان برابر با صفر است. تنها روزنه ی فرار دانشمندان خداناباور این است که استدلال میکنند ممکن است به جای یک جهان, میلیارد ها جهان وجود داشته باشد, در این صورت جهان ما و این اعداد که بی نهایت دقیق تنظیم شده اند شانسی هستند( به عبارت دیگر اینگونه استدلال میکنند که اگر میلیارد ها جهان به غیر از جهان ما وجود داشته باشد, پس این اعداد در هر یک از این جهان ها به طور رندوم و شانسی شکل گرفته است).


نکته ی بسیار مهم اینکه دقت این اعداد به حدی است که حتی اگر به غیر از جهان ما 10 و یا 100 و یا هزار جهان دیگر هم وجود داشته باشد, باز هم توجیهی برای بی نهایت دقیق بودن این اعداد نیست و دیدگاه بیخدایی با قطعیت از بین خواهد رفت. در واقع تنها روزنه ی فرار برای دانشمندان خداناباور این است که به غیر از جهان ما میلیارد ها جهان دیگر وجود داشته باشد. در این رابطه پل دیویس(Paul Davies) میگوید:


" به چه تعداد جهان احتیاج هست تا بتوان ادعا کرد که جهان فعلی ما( با این دقت بی نهایت) شانسی است؟ تنها در صورتی که به غیر از جهان ما, 10 به توان 500 جهان دیگر نیز وجود داشته باشد( برای اینکه این عدد را درک کنید, 1 را در نظر بگیرید. اکنون 500 صفر جلوی آن بگذارید. دانشمندان خداناباور به این تعداد جهان احتیاج دارند تا بتوانند ادعا کنند جهان فعلی ما که بی نهایت دقیق تنظیم شده شانسی است)"


Davies, The Goldilocks Enigma, p.192


شگفت آور اینکه اگر یک جهان وجود داشته باشد با قطعیت و بدون هیچ شکی واضح است که جهان طراحی شده است چون هیچگونه امکانی وجود ندارد که همه ی اعداد بالا با دقتی معادل یک میلیاردم یک تاره مو شانسی تنظیم شده باشند. شگفت آور تر اینکه دقت این اعداد به حدی است که اگر ده ها و یا صد ها و یا هزاران جهان دیگر به غیر از جهان ما وجود داشته باشد باز هم بدون هیچ شکی جهان ما طراحی شده است. از آن شگفت‌آور تر اینکه دانشمندان خداناباور برای فرار از نپذیرفتن خدا مجبورند دست به دامن این توهم بشوند که به تعداد 10 به توان 500 جهان دیگر به غیر از جهان ما وجود دارد( یعنی ترلیون ترلیون ترلیون ترلیون ترلیون ترلیون جهان به غیر از جهان ما که این نشان دهنده ی اوج جهالت و لجبازی آنها برای نپذیرفتن خداست). از این نیز شگفت‌آور تر اینکه حتی اگر به غیر از جهان ما 10 به توان 500 جهان دیگر هم وجود داشته باز هم ربطی به دیدگاه بیخدایی ندارد و پاسخی به این سوال که اصلا چرا به جای هیچ, چیزی وجود دارد نیست. در واقع خوده این مکانیزیمی که منجر به تولید 10 به توان 500 جهان شده است نیز احتیاج به طراحی شدن دارد و باید کسی آن را طراحی کرده باشد.


به طور خلاصه اگر یک جهان وجود داشته باشد( که تا این لحظه کوچک ترین مدرکی برای وجود جهانی دیگر در دست نیست و به عقیده ی اکثر دانشمندان تنها یک جهان بیشتر وجود ندارد و جهان های موازی صرفا یک توهم است) با توجه به بی نهایت دقیق تنظیم شدن این اعداد بدون هیچ شکی جهان طراحی شده است. اگر ده ها و یا صد ها و یا هزاران جهان دیگر به غیر از جهان ما وجود داشته باشد باز هم پاسخی به بی نهایت دقیق تنظیم شدن این اعداد نیست و بدون هیچ شکی جهان طراحی شده است. اگر به تعداد 10 به توان 500 جهان دیگر به غیر از جهان ما وجود داشته باشد( یعنی همان تعدادی که دانشمندان خداناباور میخواهند) باز هم ربطی به دیدگاه بیخدایی ندارد چون اولا پاسخی به این سوال که اصلا چرا بجای هیچ, چیزی وجود دارد نیست و دوما این مکانیزمی که منجر به تولید این تعداد جهان شده خود احتیاج به طراحی شدن دارد.


دیدگاه بیخدایی هیچ جایگاه علمی در جهان ندارد و دانشمندان خداناباور صرفا از روی لجبازی وجود خدا را انکار میکنند.

_______________________



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی