بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)




سایت علمی Scientific American  رسما اعلام کرد:


علم هیچگاه نخواهد توانست توضیح دهد که چرا به جای هیچ,  چیزی وجود دارد( اینکه چرا جهان و هستی وجود دارد از علم و مادیات فراتر است)



https://blogs.scientificamerican.com/cross-check/science-will-never-explain-why-theres-something-rather-than-nothing/




  آیا این جمله‌ی معروف و مضحک خداناباوران ایرانی را شنیده‌اید:


"با توجه به مکانیک کوانتومی و اصل عدم قطعیت جهان از هیچ و به طور شانسی به وجود آمده است"




  در حال حاضر این ادعای خداناباوران در دنیا به یک طنز جاهلانه تبدیل شده و کاربرد زیادی ندارد(بیشتر در بین خداناباروان ایرانی رایج است). ابتدا ببینیم منظور خداناباوران از واژه‌ی "هیچ" چیست.



 سایت علمی Science News هفت روز پیش(26 نوامبر 2016) این به اصطلاح "هیچ" که مد نظر خداناباورن هست را اینگونه توصیف کرد:


در فضای خالی, ذرات کوانتومی به وجود می آیند و از بین میروند, میدان‌های الکترومغناطیسی در خلاء گسترش یافته‌اند, و فضا خودش به وسیله‌ی امواج گرانشی در حال لرزش است. این "هیچ" یا "نیستی" بر خلاف اسمش سرشار از فعالیت هست.



https://www.sciencenews.org/article/void-dives-physics-nothingness?tgt=nr



 تعصب کورکورانه برای نپذیرفتن خدا کار این اشخاص را به اینجا رسانده که به مجموعه‌ی انرژی+میدان‌های الکترومغناطیسی+ ذرات و پاد ذرات +...  میگویند هیچ!!!



  آیا انرژی به همراه  میدان های الکترومغناطیسی, به همراه ذرات و پاد ذرات, به همراه امواج گرانشی هیچ محسوب میشود؟؟؟ آیا پسندیده نیست که این اشخاص به نزد دانش آموزان دبستانی برده شوند تا برایشان واژه‌ی "هیچ" تعریف شود؟



 یکی از انسان‌های بامزه‌ای که به شدت روی موضوع پیدایش جهان از هیچ تاکید دارد شخصی است به اسم لاورنس کراوس که سال 2012 کتابی منتشر کرد با نام "جهانی از هیچ". ( دقت کنید که منظور لاورنس کراوس از هیچ در واقع همان انرژی+میدان های الکترومغانطیسی+ذرات و پاد ذرات+... هست و ایشان نیز شدیدا احتیاج دارند که به نزد دانش آموزان دبستانی برده شوند تا معنی و مفهوم هیچ را یاد بگیرند).



  این کتاب و ادعاهای لاورنس کراوس آنقدر مضحک بود که سایت علمی Scientific American ادعاهای لاورنس کراوس را به شدت مضحک خواند و این کتاب را اینگونه توصیف کرد:



a pop-science book that recycles a bunch of stale ideas from physics and cosmology



 ترجمه:


یک کتاب علمی بی ارزش که یک سری ایده‌های کهنه‌ی به‌ درد نخور از فیزیک و کیهان شناسی را بازیافت کرده است.



 واژه‌ی "هیچ" صرفا یک اصطلاح هست و منظور "هیچ مطلق" نیست و تعصب کار خداناباوران را به اینجا رسانده که انرژی+ میدان های الکترومغانطیسی + ذرات و پاد ذرات+... را "هیچ" مینامند تا بتوانند روزنه‌ی فراری پیدا کنند برای نپذیرفتن خدا.



 در واقع این به اصطلاح "هیچ" یا "خلاء کوانتومی" که شامل انرژی+میدان های الکترومغناطیسی+امواج گرانشی+ذرات و پاد ذرات است یک مکانیزم( یک دستگاه, یک ماشین) است که خود احتیاج به یک طراح دارد( مانند هر ماشین, دستگاه و مکانیزم دیگری که احتیاج به طراح دارد) و همان گونه که سایت علمی Scientific American اعلام کرد موضوع پیدایش جهان فراتر از علم و مادیات است.


منبع : حقیقت جویان



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی