بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)

بیا تا بدانیم

(تاریخی،سیاسی،مذهبی،فرهنگی)



سال‌هایی که در آن رویای چارلز داروین, ریچارد داوکینز و پیروانشان از بین رفت...



✍ در این متن به طور مختصر مروری میکنیم بر تعداد زیادی از کنفرانس‌های بین المللی و همچنین مقالات ژورنال‌های علمی که از سال 2006 تا 2017 به صراحت ناکارآمدی نئوداروینیسم(جهش‌های تصادفی, انتخاب طبیعی) و ژن خودخواه را اعلام کردند. توصیه میشود این متن را تا انتها بخوانید.


قبل از شروع مقدمه‌ای کوتاه بیان کرده و سپس به موضوع اصلی میپردازیم:


 هر سال مهمترین و معتبرترین نشست علمی دنیا در کشور انگلستان و در انجمن سلطنتی( آکادمی علمی بریتانیا) برگذار شده و مهمترین مسائل علمی دنیا مورد بحث قرار میگیرد. در آخرین نشست آکادمی علمی بریتانیا که اواخر 2016 برگذار شد, کشفیات جدید زیست شناسی و به ویژه ناکارآمدی نئوداروینیسم, مورد بحث قرار گرفت. اما بین سال‌های 2006 تا 2016 چه اتفاقاتی در جامعه‌ی علمی رخ داد که منجر به برگذاری این نشست شد؟ در اینجا مروری میکنیم بر کنفرانس‌های بین المللی و مقالات ژورنال‌های علمی که در این 10 سال اعلام کردند نه تنها جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی در پیدایش موجودات زنده تاثیری ندارند بلکه شکل‌گیری موجودات زنده هدفمند و به دور از تصادفی بودن است.



🔹ابتدا اگر به سایت خوده آکادمی علمی بریتانیا بروید اسامی و تصاویر میزبانان(برگذارکنندگان) نشست اخیر آکادمی علمی بریتانیا بیان شده است که 5 نفر از برجسته‌ترین دانشمندان حال حاضر دنیا هستند. سایت آکادمی علمی بریتانیا به ترتیب این 5 دانشمند را معرفی کرده است: 


1: پروفسور دنیس نوبل

2: پروفسور نانسی کارترایت

3: پروفسور پاتریک باتسون

4: پروفسور جان دوپری

5: پروفسور کوین لالاند


این 5 دانشمند میزبان و برگذارکننده‌ی معتبرترین نشست علمی دنیا در بریتانیا بودند که از بین این 5 نفر نیز مطرح‌ترین آن‌ها پروفسور دنیس نوبل است که به عنوان اولین نفر در آکادمی علمی بریتانیا معرفی شده است


https://royalsociety.org/science-events-and-lectures/2016/11/evolutionary-biology/


 دنیس نوبل ابتدا سال 2006 کتابی منتشر کرد با نام "موسیقی زندگی". همان‌گونه که از نام آن پیداست در این کتاب نشان داده شده است که پیدایش و شکل‌گیری موجودات زنده نه تنها محصول جهش‌های تصادفی نیست, بلکه شکل‌گیری موجودات زنده مانند یک موسیقی با معنا و هدفمند است. از سال 2010 تا 2015 مقالات زیادی در ژورنال‌های علمی مختلف توسط دانشمندان برجسته از جمله خوده دنیس نوبل منتشر شد که همگی نشان دهنده‌ی ناکارآمدی ژن خودخواه و نئوداروینیسم(جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی) بودند. به عنوان مثال در مقاله‌ای که توسط خوده دنیس نوبل سال 2011 در دپارتمان ژنتیک و آناتومی دانشگاه آکسفورد منتشر شد, تمام ادعاهای ریچارد داوکینز درباره‌ی ژن خودخواه بررسی و رسما اعلام شد که ژن خودخواه و نئوداروینیسم(جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی) دیگر کارآمد نیستند:



https://ora.ox.ac.uk/objects/uuid%3A9412e8ec-8da9-498d-8260-7e13c44252b8



  لینک همین مقاله(نسخه‌ی کامل) در ncbi:


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3060581/




همچنین در مقاله‌ی دیگری که سال 2013 در ژورنال فیزیولوژی بریتانیا منتشر کرد, به صراحت اعلام شد که تمام ارکان‌های نئوداروینیسم رد شده است :



http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1113/expphysiol.2012.071134/full


ترجمه فارسی مقاله ژورنال فیزیولوژی 

http://biatabedanim.blog.ir/1395/11/18/Yy


 همچنین در کنفرانسی بین المللی که با حضور تعداد بسیار زیادی از دانشمندان برجسته جهان در چین برگذار شد, دنیس نوبل اعلام کرد که اکنون در زیست‌‌شناسی انقلاب ایجاد شده است و ژن خودخواه و نئوداروینیسم(جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی) دیگر کارآمد نیستند.


لینک این کنفرانس در سایت دانشگاه آکسفورد:


http://www.voicesfromoxford.org/video/physiology-and-the-revolution-in-evolutionary-biology/184



http://www.vph-institute.org/news/physiology-and-the-revolution-in-evolutionary-biology.html


 انتشار این مقالات و کنفرانس‌ها( و مقالات دیگری که توسط سایر دانشمندان برجسته منتشر شد) منجر به ایجاد شکاف بزرگی بین دانشمندان حامی داروینیسم شد, به گونه‌ای که ژورنال نیچر در مقاله‌ای که یک سال بعد( 2014) منتشر کرد, اعلام کرد که بین دانشمندانی که قبلا حامی نئوداروینیسم(یا همان سنتز مدرن) بودند اکنون شکاف ایجاد شده و عده‌ای خواستار بازنگری فرگشت و روی کارآمدن مکانیزم‌های دیگری از جمله EES( گسترش سنتز) شدند. در این مکانیزم( گسترش سنتز) ارکان‌های اصلی نئوداروینیسم از جمله انتخاب طبیعی و جهش‌های تصادفی به حاشیه رفته و عملا به طراحی هوشمند نزدیک میشود(چنان‌ که خوده ژورنال نیچر در همین مقاله این موضوع را اعلام کرده است)


http://www.nature.com/news/does-evolutionary-theory-need-a-rethink-1.16080



 اما مجددا دنیس نوبل در یک مصاحبه با هافینگتون پست اعلام کرد که شواهد علمی به گونه‌ای هستند که دیگر نمیتوان سنتز مدرن را گسترش داد بلکه باید کاملا با چیز دیگری جایگزین شود. در این مصاحبه دنیس نوبل مکانیزم EES یا همان گسترش سنتز را به اندازه‌ی کافی کارآمد ندانست:


http://www.huffingtonpost.com/suzan-mazur/replace-the-modern-sythes_b_5284211.html



  همچنین در مقاله‌ی مهم دیگری که دنیس نوبل سال 2015 در خوده ژورنال زیست شناسی منتشر کرد, ضمن تاکید بر ناکارآمدی نئوداروینیسم و موثر نبودن جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی در پیدایش موجودات زنده,  مجددا به این موضوع پرداخته شد که آیا مکانیزم EES کارآمد است یا باید به طور کامل چیز دیگری جایگزین نظریه‌ی فعلی شود:


http://jeb.biologists.org/content/218/1/7



در نهایت دنیس نوبل و 4 دانشمند برجسته‌ی دیگر که نام آن‌ها بالا ذکر شد, نشست اخیر(2016) آکادمی علمی بریتانیا را برگذار و ناکارآمدی نئوداروینیسم(جهش‌های تصادفی, انتخاب طبیعی) و ژن‌خودخواه در پیدایش موجودات زنده را بررسی کردند.



 ممکن است پرسیده شود که اگر نئوداروینیسم به طور کامل حذف شود و حتی مکانیزم EES(گسترش سنتز) که در آن جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی به حاشیه رفته‌اند نیز کارآمد نباشد,  پس جایگزین آن‌ها چیست؟ پاسخ به این سوال را میتوان در کتابی که خوده دنیس نوبل سال 2016 منتشر کرد یافت. کتابی به نام " رقص با آهنگ زندگی "  که در این کتاب نیز همان‌گونه که از نامش پیداست دنیس نوبل توضیح میدهد که همه‌ی شواهد علمی نشان دهنده‌ی غیرتصادفی بودن و وجود معنا و هدفمندی کامل در زیست‌شناسی و پیدایش موجودات زنده است. هنچنین در کنفرانس دیگری که 2017 توسط جامعه‌ی  فیزیولوژی با حضور دانشمندان برجسته دنیا برگذار شد, دنیس نوبل به تشریح این کتاب پرداخت و به طور کامل ناکارآمدی نئوداروینیسم(جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی) و وجود هدفمندی در شکل‌گیری موجودات زنده را بیان کرد.


 لینک این کنفرانس در سایت دانشگاه آکسفورد:


http://www.voicesfromoxford.org/video/dance-to-the-tune-of-life-lecture/699



  به طور خلاصه دنیس نوبل و تعداد زیادی از دانشمندان برجسته‌ی دنیا خواستار مکانیزمی هستند که به صراحت نشان دهد شکل‌گیری موجودات زنده نه تنها ربطی به جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی ندارد, بلکه شکل‌گیری موجودات زنده مانند یک موسیقی, زیبا و هدفمند است. تا آنجا که حتی EES(گسترش سنتز) را که در آن جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی به حاشیه رفته‌اند را هم کافی نمیدانند و خواستار مکانیزم دیگری هستند که بسیار واضح‌تر نشان دهنده‌ی هدفمندی و طراحی در زیست‌شناسی و پیدایش موجودات زنده باشد.



🔹نکته‌ی بسیار جالب این است که خوده برگذار کنندگان نشست اخیر آکادمی علمی بریتانیا که معتبرترین مرجع علم است, به وضوح اعلام میکنند که تمام ارکان‌های نئوداروینیسم رد شده است و جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی تاثیری در پیدایش موجودات زنده ندارد و همه‌ی شواهد علمی نشان از هدفمند بودن شکل‌گیری موجودات زنده دارد, اما هنوز تعدادی از پیج های فارسی زبان حرف از جهش‌های تصادفی و نئوداروینیسم میزنند!!! آیا این کانال‌ها نمیدانند که جامعه‌ی علمی بارها نئوداروینیسم( جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی) را مردود اعلام کرده و اکنون علم به صراحت نشان دهنده‌ی غیرتصادفی بودن, هدفمندی و طراحی موجودات زنده است؟



نقد الحاد و آتئیسم



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی